altijd dat gezeur..

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Siem, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Judy, meid ten eerste ik sluit me volledig bij je aan!!! Even een stukje uitleg, jij zegt "(...) dan is het dus ook niet eerlijk om te zeggen dat oudere dames niet half zoveel respect hebben voor jou als jij voor hen, denk dat er een heleboel oudere dames zijn die deze zin totaal niet met je eens zijn en echt respect hebben voor jou.... " Klopt, dat is niet eerlijk, maar de woorden 'sommige oudere moeders' waren op dat moment niet van toepassing omdat kwezeltjejeweewelwie een iets te grote muil had. Ik krijg juist ontzettend veel respect van velen, niet om mijn leeftijd maar om mijn leven en mijn houding daarin! Mijn man en ik doen mee met NCRV Babyboom en daar kijkt men tenminste verder dan hun neus lang is, iedereen heeft immers een verhaal. En sindsdien heb ik naast onbeschrijflijk veel respect, ook enorm veel begrip voor oudere moeders, of moeders-in-spe die al jaren bezig zijn om alsjeblieft een wondertje te mogen verwachten. Maar ja, die mensen kunnen lezen! ;) Hihi maak je geen zorgen, het was absoluut niet generaliserend 8) bedoeld..! Liefs :)

Enne, aan die andere, last van spatjes? 8)

2. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Pff jeetje zielige figuur ben jij DaYa. Je moet je niet zo op fucken. Slecht voor je zwanger schap.
    Als we mensen nou lekker in hun waarden laten, nogmaals je mag je mening geven hier en als die van Linda......anders is dan dat jij witl. Recpecteer die dan wel.
    Wij respecteren jou ook, maar wij vinden gewoon dat geld, eigen huis, stabiele relatie, vaste baan belangrijker.

Maar laten we het wel gezellig houden hiero, en als Linda......hier wil blijven kletsen kan dat gewoon. Nederland is toch een vrij land? las het jou niet zint wat doe jij hier dan nog DaYa?

3. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    ?! Whahahahaha lekker tegenstrijdig, en dat in 1 bericht! Knap! 8)

4. Niet meer actief

Soms last van zwangerschapsdementie? Ik een grote muil? Lees je berichten nog eens door. :rolleyes: Mafkees! :rolleyes:

5. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Wat men zaait zal men oogsten 8)

Wat kan de waarheid hard zijn he! 8)

6. Niet meer actief

Mens, ga een cursus sociale vaardigheden volgen... en zadel je kinderen niet op met een moeder die haar emoties niet onder controle kan houden :rolleyes:
    Andere leden hebben je er ook al op gewezen dat je te fel reageert en niet snappen waarom jij zo in de aanval schiet.

7. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Give it up, you loose! 8)

8. Niet meer actief

Is dat waar het bij jou om draait: winnen , altijd het laatste woord hebben en altijd gelijk krijgen?! :rolleyes: :)

9. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    De enige die het laatste woord wil hebben ben jij! Ik heb al meermalen geprobeerd hier een eind aan te breien, maar jij blijft me aanvallen! :rolleyes: Mens hoepel toch op!

10. Niet meer actief

Oja , nu ben ik ineens degene die jou de hele tijd aanvalt.
    :rolleyes:
    Dat je mij in jouw berichten kortzichtig, dom , triest enz enz noemt vergeet je maar gemakshalve. :rolleyes:
    Dat ik het niet over jou had en aangeef dat jij een van de weinigen bent die op zo`n jonge leeftijd haar zaakjes op orde heeft , ( een normaal mens zou dat als een compliment opvatten ) daar lees jij overheen.

Ik vind het fijn voor je dat jij je zaakjes wel op orde hebt. Maar helaas is dat bij veel 14/15/16 jarigen niet zo.

11. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ja gek he, die (in mijn ogen sarcastisch geplaatste) opmerking was ook echt het enige fatsoenlijke dat je uitgekraamd heb. Ik heb geen woord gelogen, deal with it! Schoenmaker blijf bij je leest! Of snap je dat spreekwoord ook al niet? 8) Ksssssstt!

12. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    meiden.. please.. Doe even rustig.. Sorry dat ik het zeg hoor maar heb dit nu helemaal doorgelezen en jullie lijken wel stelletje kleine kinderen hoe jullie aan het bekken zijn op elkaar!

Ik vind dat jullie beide gelijk hebben in dingen maar ook beide ongelijk hebben in dingen. Nou prima toch? Maar omdat ik het oneens met dingen ben hoef ik toch ook geen drama te schoppen?

Laat elkaar toch..

meer heb ik niet te melden..

13. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

mm., wij leven dan de overheid...!
    Omdat we allebei nog een studie doen?
    Mag dat dan wel?

(gewoon een vraagje?)..

14. Niet meer actief

Is het al eens in je opgekomen dat, als jij op een normale manier ( je eerste bericht naar mij ) gezegd had dat jij mijn bericht ongepast vind, ik dan anders had gereageerd?! 8) ;)

15. Niet meer actief

Ja, omdat je dan aan je toekomst werkt.
    Iemand die op haar 15e ( noem maar iets ) besluit een kindje " te nemen " omdat het zo leuk is , stopt met school en jaren van een uitkering leeft , en ook niet van plan is om werk te zoeken of een opleiding te volgen , is naar mijn mening een profiteur. ;)

16. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Weet je wat, ik heb een voorstel. Want Kissflower heeft gelijk, van een goed beargumenteerde discussie is inmiddels allang geen sprake meer.

Mijn sneren neem ik terug, mijn argumenten niet. Vergeet mijn onaardige woorden, maar niet mijn standpunt. Dan laten we het hierbij. Deal? En als blijk van goede wil zal ik bij deze een stukje van mijn mening plaatsen.

Ik was 18 toen ik moeder werd van mijn oudste dochter. Ik zal dit dan ook even specifiek 'aan haar' richten, maar het geldt natuurlijk voor al mijn kinderen. Ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze moeder te worden en het is ook nooit ondoordacht of onverantwoordelijk geweest. De wens die ik heb voor mijn kind is dat zij zelfstandig wordt. Dat zij haar eigen geld verdient op een onafhankelijke wijze. Ik wens met heel mijn hart dat zij net zo'n liefde zal gaan kennen als ik en dat ze al haar droomwensen waarmaakt. Ik hoop dat mijn dochter zal opgroeien tot een individu, die weet wat ze wil en deze dromen nastreeft........ Ook als dit inhoudt dat zij jong moeder wordt!!!!!! Als dit haar droom is, net als dat het de mijne was, wie ben ik dan om haar dromen af te keuren?? Wie ben ik om haar te veroordelen als zij een keuze maakt met haar hart ondanks dat dit misschien niet is wat ik, haar familie of de maatschappij van haar verwacht?? Het is dan haar droom, het is wat haar gelukkig maakt. En ik zal haar proberen te motiveren haar dromen na te streven, wat deze ook zijn. Ook als dat betekent dat ik op mijn 36e oma ben......... Feit blijft dat ik hoop dat zij wel zelfstandig zal zijn voor ze moeder wordt, maar leeftijd staat in pricipe los van zelfstandigheid! En verstandigheid heeft er helemaal niks mee te maken.......... Dit is mijn mening en mijn wens.......

17. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Oeps sorry dubbel geplaatst

18. Ranjeewha18

okey, misschien heeft u wel gelijk..! of niet dat kan ook.
    Maar ik denk dat we allemaal verstandig moeten zijn. En Als volwassene "uitelkaar" moeten gaan.
    En dit gesprek gewoon laten doven..!

Groetjes..!

19. Niet meer actief

Deal! :thumup:
    Maar ik heb toch nog een vraag. 18 is jong maar stel je dochter komt op haar 14e thuis en zegt dat ze een kind wil en het " haar droom is " om voor haar 16e moeder te worden. Zou jij het dan niet afkeuren?
    Wat ik bedoel is : een 14 jarige weet nog niet goed wat ze wil . Toen ik 14 was dacht ik ook dat ik alles beter wist , dat kindjes krijgen leuk is en dat mijn moederzich teveel met mij bemoeide. Kortom , ik dacht ook dat ik al volwassen was en wilde ook zo behandeld worden.
    mijn punt is : als ouder wil je je kind ervoor behoeden dat het fouten maakt die hem/haar de rest van haar leven beinvloeden. En een kind van 14-16 kan nog niet goed inschatten ( althans de meesten ) wat goed/slecht is voor ze.
    Natuurlijk, zijn er ook vrouwen van ver in de 30 die hun zaakjes nog niet op orde hebben , dat ontken ik ook niet .

20. Ranjeewha18

Mm als mijn kindje ZEGT dat ze op haar 16e een kindje wil. Dan denk ik dat ik zeg. Wacht maar lieverd tot je wat ouder bent dan 16. ;)

Maar als mijn kind een kindje krijgt, zal ik haar altijd helpen. (wat ze ook wil doen)
    Zoals mijn ouders.. :) :)
    Ze bemoeiden nergens mee.. Als Sammie huilde.. ik moest het opknappen..! :)
    Ze verzorgden Sam alleen als ik naar mijn werk of school ging..!
    Ze vroegen zelfs of ze Sam mochten pakken..! :(

Maar ik moest de luiers, flesvoeding ect betalen..! Maar ik moest ook mijn School afmaken!

Groetjes

Deel Deze Pagina