O ik snap zeker wat je bedoeld, mijn zusje was (hahaha wordt nou ook 30) ook een jonge moeder en die kreeg ook altijd die opmerking terwijl ik nu in mijn 30 mijn zoontje heb gekregen en dan mag ik wel een avondje weg met mijn mannetje. Maar als ik mijn zusje zie, allebei haar kinderen zitten al op school en zijn al echt zelfstandig, dan wordt ik soms wel een jaloers. Haar relatie met de vader is over en nu heeft ze een nieuwe vriend en die genieten heel erg van het leven. Nu de kinderen ouder zijn heeft ze veel meer vrijheid en ze is nog jong. Mijn ouders waren ook jong ouders geworden en toen wij het huis uit waren gingen hun lekker opvakantie en alle dingen doen die ze wouden. Dus meid, leef je leven zoals het is en geniet van elke dag. groetjes conny
Kijk, en dat leven dat jouw zusje nu heeft, daar kijk ik stiekem al heel erg naar uit....! Nu lekker genieten van mijn kids, straks halftijds aan het werk, daarna een paar uurtjes meer, en zodra de kinderen naar de middelbare school gaan hebben mijn ventje en ik in principe de tijd aan onszelf! In mijn ogen een prachtig toekomstperspectief! En betreft die avondjes uit; die opmerking was bij mij eenmalig, goddank zijn wij niet afhankelijk van vage kennissen als oppas, of briefjes in de supermarkt! Mijn kinderen hebben een heleboel opa's en oma's (9 in totaal, doen ze goed he haha) die erom véchten wie er op mag passen! Maar zoveel mama's horen dit regelmatig..... Brrr! Liefs
Jammer dat die opmerkingen geplaatst worden he? Ik vind het niet respectvol naar de moeders toe. Ik ben nu 32 en heb tien jaar geleden mijn diploma´s gehaald, ik was er heel blij mee en had ook een hele goede baan. Ik ben 6 jaar geleden heel erg ziek geworden waardoor ik afgekeurd werd, mijn ex kon niet met mijn ziekte overweg en ging naar een ander. Al met al had ik alles voor elkaar maar was binnen een paar maanden alles kwijt. Nu heb ik het afgelopen jaar een omscholing gedaan als nagelstyliste en heb nog steeds cursussen daarvoor (vanavond weer). Nu ik terug kijk zou ik willen dat ik mijn leven anders had gedaan, dan weet ik zeker dat ik begin twintig echt aan kinderen begonnen was. groetjes conny
Ik vind zelf , dat het allemaal niks uit maakt hoe oud je bent .. oke 14 vind ik ook wel erg vroeg .. op je 14e weet je amper hoe je zelf in elkaar zit en bent .. als je 18 ben maak je veel bewustere keuzes . Of je nou je studie afmaakt of niet , kijk maar naar mij .. ik heb me studie niet afgemaakt omdat het een verkeerde keuze was , daar kwam ik nu pas op me 18e achter .. en nu ga ik heel wat anders doen , maar dan als een avondopleiding . Zodat ik altijd wat achter de hand heb als het niet lukt om een keer zwanger te raken , ik ga nu eerst zelf vast werken .. en als ik zwanger raak , dan is dat gewoon zo en dan is het gewoon een keuze die je maakt . Zelf vind ik het er ook apart uit zien als iemand van boven de 30+ kinderen krijgt , vroeger tenminste zo hoor ik van me oma en verder .. was het normaal om vroeg kinderen te krijgen , en ik vind het ook goed dat er nu heel veel vrouwen kiezen voor hun hersenen en daarna kinderen, want vroeger moest het ook .. als je getrouwd was , dan moest je het huishouden doen en voor de kinderen zorgen .. ik heb ook alle respect voor de moeders die dat dus doen .. en eerst gaan reizen of iets .. of gewoon omdat het niet lukt . Maar ga niet de tiendermoeders onder 1 kam gooien , die gewoon niet van uitgaan ,reizen ,school houden .. ik zelf ga nu werken omdat ik wil sparen dat ik me huisje kan inrichten en kan gaan trouwen .. en vroeg kinderen wil en moeder wil worden .. ik zself hou totaal niet van uitgaan , en inderdaad er word ook in mijn omgeving gezegt dat dat leven is .. maar zelf vind ik dat neit .. Maar ik heb zelf wel altijd een 2e plan voor als het niet lukt , en ik vind dat iedereen dat zal moeten doen .. ik zelf wil dan gaan reizen .. maar eerst kijken of het lukt .. beetje rommelige mening , en beetje een ouwe mening van vorige pagina's maar ik moest het even kwijt .
Wij hebben gelukkig ook nooit moeite om de kids onder te brengen als we samen wat willen gaan doen Maar moet ook zeggen dat ik in mijn omgeving nooit rotopmerkingen gehad heb omdat ik een jonge moeder ben
Oh, dacht dat als je 30+ was dat je dan juist saai en suf op de bank moest blijven hangen Gedver, kijk ik er daarom zo naar uit om 30 te worden over twee maanden? Moet ik nog avonden uit plannen...... Haha, nee grapje, wat een onzin is dat toch hè! Maar ehm, sGaap...... op je 18e bewustere keuzes maken dan op je 14e? Er zijn ook een heleboel 30+ ers die nog niet eens een bewuste keuze kunnen maken, dus ook daaraan vind ik geen leeftijd gebonden..... Ik zie jonge mama's (alleen al in dit topic) die erg jong bewuste keuzes maken.... Ik heb in mijn omgeving 30+ newbornouders die echt geen bewuste keuze hebben gemaakt maar het vinden horen dat je een kind hebt en oh ja, we zijn al 30 dus laten we maar.......dat is ook niet echt bewust, toch? Als ik nu zie hoe ze met hun zoontje omgaan........arm kind... Neh, leeftijden zegt niets meer tegenwoordig....niet altijd in ieder geval! @ Daya, ja 32 weken, was inderdaad even heavy...maar ben zelf met 31 weken geboren, dus het levend voorbeeld dat het wel goed kan komen en dat maakte mij rustiger tijdens de bevalling, erg fijn..... Ach, na vier weken heen en weer tussen ziekenhuis en huis hebben we nu al lekker vier maanden een klein gezond en enorm goed ontwikkelend meisje in huis! Niemand ziet meer dat ze te vroeg was..... Kijk maar eens op mijn fotolink boven de banner, de eerste foto's (pagina 6 alweer geloof ik) kan je zien hoe innieminnie ze was....popje...
ja inderdaad , ik vind dat je daar wel gelijk in heb .. tegenwoordig maakt leeeftijd niet heel veel meer uit .. Als ik kijk naar me zusje van 10 , die begint al met puberen .. echt niet meer normaal . Toen ik 10 was, vond ik jongens maar niks .. en nu begint dat al rond die leeftijd .. heel apart soms .. maarja , verder heb je wel gelijk .. groetjesss
jaa ik word er ook heelemaal GEK van, tis idd alsof je moet bewijzen dat je het wel kan. mijn moeder vraagt ook steeds hoe ik een kindje wil opvoeden terwijl ik zelf nog een kind ben. tis echt vemoeiend, al dat komentaar en die blikken naar mn buik die ik krijg op straat ( niet dat het me pijn doet hoor, maar tis wel vermoeiend ) en dat je via via ook hoort dat mensen over je roddelen enz. maargoed... ik weet wel beter, ik weet dat ik dit aankan en dat ik er 100% zal zijn voor mn kleintje xxx kira
Toen ik 19 was wilde ik ook heel graag een kindje. Maar het was gewoon verstandiger om te wachten. Nu hebben we een mooi huisje een goed inkomen. Ik begrijp jullie reactie van een kant wel, maar ik denk dat jullie het er ook een beetje zelf naar maken. Jullie denken dat jullie je moeten bewijzen voor anderen. En wanneer er iemand naar je kijkt denk je meteen dat diegene je veroordeelt omdat je 'zo jong' bent. Wanneer ik naar iemand kijk die zwanger is dan kijk ik naar de buik en vraag me af hoe ver ze is. Als dat dan toevallig een 'jong' meisje is dan denk ik echt niet...goh is wel erug jong en kan ze die verantwoordelijkheid wel aan.
zo ik wist niet dat er gelijk zo'n discussie hier zou komen ! mijn vraag aan de andere tienermoeders was dus of zij ook zulke reactie krijgen/ hoe ze daarmee omgaan. ik had er niet echt zin in om nog meer negatieve reactie's te krijgen. voor alle andere meiden bedankt voor jullie reactie groetjes Siem
Het is niet mijn bedoeling om een negatieve reactie te geven Zoals ik al zei wilde ik ook heel graag op mijn 19de een kindje. Maar voor ons was dat niet verstandig. Wat ik wilde zeggen is dat echt niet iedereen naar een tienermoeder kijkt zo van...die is veel te jong. Probeer die gedachten uit je hoofd te zetten en lekker genieten van de zwangerschap. En ja die opm. dat je egoistisch zou zijn vind ik ook nergens op slaan. Waarom zou jij geen recht hebben op een kindje.
ik ben 21 me vriend is 24 we hebben een koop huis me vriend werkt mijn contract loopt 1december af maar zoek maar voor paar uur ander werk zodat me kind niet naar kinderopvang hoeft maar sommige mensen denken dat in de kroeg hangen beter is nou wij houden daar niet van en met een kindje kan je ook van je leven genieten hoor
sorry dat ik me ermee bemoei..maar daya jij wil niet dat alle jonge moeders over een kam geschoren worden maar jij verondersteld ook dat 21 jarige elke week lam in de kroeg hangen en het met jan en alleman doen...dat is dan precies hetzelfde als waar jij zo boos om werd... ik voel me verder niet aangesproken hoor maar ik ga bijvoorbeeld al 3 jaar niet meer echt uit (misschien hooguit een keer per maand) en de meeste van mij leeftijd waar ik mee omga, gaan ook niet zo veel uit en als ze uitgaan gaan ze gewoon met hun vriend/of alleen naar huis. sorry moest ik even kwijt..verder heb ik respect voor alle jonge moeders die hun leventje op orde hebben en die hun kinderen alles kunnen geven!
zie nu trouwens dat het al min of meer was goedgemaakt/uitgepraat maar wilde er toch nog wat over zeggen... succes verder met je zwangerschap daya...(leuk trouwens dat je meedoet aan babyboom, zag ik op een ander forum..ik ga het zeker volgen) en verder een leuk motto: make love...not war (hihihihih)
hoii. Inderdaad daar heb ik dus ook vaak last van dat mensen je raar aan staren op straat. Waarom zou ik geen goede moeder kunnen zijn, alleen omdat ik maar een paar jaar jonger ben, dat zegt toch helemaal nix. Ik durf te wedden dat ik een veel betere moeder ben dan sommige ouderen. Ik vind het helemaal niet egoistisch tegenover vrouwen waarbij het niet lukt om kinderen te krijgen. Bij mij was het dan wel niet geplend maar wel gewenst. Dat die het bij die mensen niet lukt, dat is jammer maar niet mijn probleem. xx Celina
hai meiden ik lees hier al een tijd mee met jullie, nu wil ik is reageren op dit onderwerp! ik snap best wat er wordt bedoelt met dit tropic ik ben 22 moeder van 2 kinderen bewust! wij wonen in een 1 gezinwoning 5 slaapkamers groten zolder en alles netjes voor elkaar, ZELFSTANDIG ik heb geen studie gevolgt en mijn man ook niet, ik weet heel goed wat jullie bedoelen de ene bedoelt waarom kan ik geen goeden moeder zijn omdat ik geen studie heb gevolgt ,omdat ik pfff zeg effe wat 18 ben en de andere ouderen moeder zo maar te zeggen probeert te zeggen, ik hoop dat mijn kind later studeren gaat luister, ik hoop ook dat mijn kind later studeren gaat maar wie zegt dat ze dat ook gaat doen, mijn ouders haden ook gewild dat ik op school bleef nu heb ik alles voor elkaar en zeuren ze ook niet ! ze zijn dolgelukkig om opa en oma te zijn en zouden ze zich nou geen raad meer weten zonder die kleine opdonders, je hebt het leven niet in de hand soms gaat het anders dan je wilt en soms gaat het wel zoals je wilt je weet het gewoon nooit, jij kan ook niet weten of jouw dochter straks wel lekker naar school gaat misschien gaat ze wel sbijbelen of wat dan ook je weet het nooit maar omdat wij jonger als jullie zijn wil niet zeggen DAT ALLE MOEDERS GEEN BAAN HEBBEN GEEN WONING HEBBEN EN ALLE ZAAKJES niet VOOR ELKAAR HEBBEN soms vraag ik me af of moeders rond de 30 wel alle zaakjes op orden hebben zeg nou zelf ook niet iedereen mensen moeten niet te snel oordelen dat zou de maatschappij een stuk makkelijker maken en dit tropic ook ik snap heel goed wat er bedoelt wordt maar jongen moeders JE WEET ZELF BETER EN OOK HOE JE ERBIJ ZIT IK TREK ME ER NIKS VAN AAN IK WEET WEL BETER liefst 8)
Anders gaan alle 'niet-tienermoeders' even lekker bij hun eigen topic commentaar geven en laten ze ons met rust! Ik word zo kwaad van jullie reacties dat ik er niet eens op in wil gaan omdat ik dan uit mijn slof schiet. Werkelijkwaar ONVOLWASSEN reacties (om het maar even op jullie niveau te houden ) Groetjes Dayenne
Niemand kan zeggen wanneer je klaar bent voor een kindje DAT VOEL JE ZELF, dat komt niet zomaar aanwaaien als je boven de 20 bent (ja weet het, ik zou niet reageren, maar ik kan het écht niet laten)