Het is zover... Alles is achter de rug en we beginnen "opnieuw". Opnieuw kijken naar de eisprong en afwachten of ik ongesteld wordt. We waren 11 weken zwanger en met de echo zagen we dat het gestopt is met groeien met 6 weken. Rare weken zijn het geweest, maar nu de voorjaarsvakantie begint, begint naar mijn idee mijn eisprong weer. De symptomen zijn weer duidelijk: wat minder in m'n hum, mega pijn in m'n onderrug en waterig slijm beneden, zachte hoog zittende bm met een open bmm en wat puistjes. De witte afscheiding die ik tot voor kort had (als teken van zwangerschap) is nu weg. Op naar een nieuwe ronde. Nieuwr kansen. Maar enorm gefocust ben ik (nog) njet. Ik zit gedeeltelijk nog in een verwerkingsproces. We gaan zien wanneer het ons gegeven is. Wie wil er ook weer zwanger worden na een miskraam?
Hoi, Och, wat naar. Had je ook het gevoel dat het mis was? Is het vanzelf op gang gekomen? Ik heb ook een miskraam gehad in januari en de drang om weer zwanger te worden is groter dan ooit. Ik was dit keer dan ook erg verdrietig dat ik weer ongesteld was geworden. Hopelijk snel raak voor jullie!
Hoi Lindaatje, wat verdrietig dat jullie dit ook hebben moeten meemaken. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent! Mocht je het fijn vinden om met lotgenoten mee te kletsen, wij hebben een clubje bij zwanger worden clubs; zwanger worden na een miskraam. Je bent meer dan welkom om mee te kletsen! Sushine voor jou idem.
Wat naar dat je dit mee hebt gemaakt Vorig jaar na de eerste mk wilde ik snel verder, daarna gelijk weer zwanger. Bleek niet goed en een lange nasleep gehad. Emotioneel gezien duurde het langer voor dat ik er echt weer aan toe was. (Alhoewel de wens wel groter was, maar het verdriet ook) Dikke knuffel!
Hoi Lindaatje wat naar dat je dit moet doorstaan. Helaas ook mee moeten maken 3 vroege miskramen en 1 MA met 10 weken en 1 Ma met 7 weken. Verdriet afgewisseld met hoop, gelatenheid en angst. 7 januari gecureteerd daarna zouden we 1 maand overslaan en wat blijkt. . 1 keer hebben we onbeschermd gevreeƫn en nu ben ik weer zwanger.. weet niet wat ik moet voelen of ik blij kan zijn. Weet dat een zwangerschap nooit meer hetzelfde zal zijn als de keer dat je test en er na 9 maanden een baby geboren wordt. Maar geef jezelf de.kans en sta open voor een nieuw wonder. Pfff zwaar verhaal geworden geloof ik. Boodschap je mag kan en zal onzeker zijn maar geniet.
Ik zit nog in onzekerheid over mijn huidige zwangerschap (5wkn) de kans dat dit goed gaat is heel erg klein. (Mijn topic omschrijft wat er is gebeurd) en ik kan me niet voorstellen wat er voor me staat te wachten als het officieel een mk of bbz wordt. Neem de tijd voor jezelf en evt je relatie. Ik hoop voor je dat je wanneer je er aan toe bent een gezonde en fijne zwangerschap mag ervaren!
Hallo Lindaatje..hier ook zon verhaal. Helaas na 3 mooie echos kregen ook wij met bijna 14 weken te horen dat het hartje van ons kindje gestopt was. Verschrikkelijk. Het bleek na een bevalling 10 dagen later dat het een jongetje was. Dit was mijn 2e miskraam in 2014.. En de derde in totaal. De wens weer zwanger te raken is er niet minder om..maar moeilijk wel..zo onzeker geworden. Hopelijk voor ons beide een blijvertje snel.
Verschrikkelijk dat je dat hebt moeten meemaken. Wat een sterke vrouw moet je zijn om dit te kunnen doorstaan, heb bewondering voor je kracht en ook voor jou wens ik met heel mijn hart dat je snel een gezonde zwangerschap mag ervaren!
Wat zijn we toch met veel 😔 veel te veel vrouwen met deze verschrikkelijke ervaring op hun naam. Ik ben goed in relativeren, maar de pijn blijft. zeker nu ik zojuist vanmorgen eindelijk een negatieve test in mijn handen heb gehad. Aan de ene kant mooi natuurlijk, want nu kan ik weer verder. Maar aan de andere kant zo hard, zo confronterend. Bizar hoor allemaal.
Ja helaas wel. Eerder is het mij nooit opgevallen maar als je op zoek gaat naar lotgenoten tref je er meer dan je zou wensen. Ik heb altijd alle testen bewaard, de eerste, de testen omdat het zo geweldig was om die streep te zien en de laatste die omo witte die je met beide benen weer in de realiteit zet. Voor mij geeft het een gevoel van afsluiting. Ooit gooi ik ze weg maar nu nog niet. De vlinders zijn nog niet uitgevlogen. ..
Hoi lindaatje, mij is inmiddels ook opgevallen hoeveel vrouwen miskramen hebben. Ik heb inmiddels 1 miskraam en een voege miskraam (vorige maand) gehad. Ik wilde gelijk verder, niet wachten tot menstruatie, en vanmorgen had ik een zeer lichte positieve test. Echt blij ben ik nog niet, ik geloof het nog niet zo. Dinsdag zou ik ongesteld moeten worden, dus ik wacht geduldig af... Er kan nog vanalles gebeuren. Maar bevrucht is mijn eitje blijkbaar wel, en dat is toch wel fijn om alvast te weten. Ik denk dat ik pas echt blij kan zijn als ik een kloppend hartje zie. Gr. Lin
Je weet het, je staat niet alleen! Fijn dat mensen zo vinden op dit forum En wij gaan nu ook gelijk op; het is wel fijn om met meerdere mensen dezelfde onzekere periode weer in te gaan. Als je iets kwijt wilt, je weet me / ons te vinden en hoop dat we gauw weer mogen proeven van het geluk! x Tacita