altijd die tv! even hart luchten..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne1985, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik heb hier nooit de tv aanstaan. Dit komt omdat Noa erg prikkelgevoelig is, al helemaal toen zo nog zo klein was.

Een televisie geeft ook veel prikkels. Geluid, flitsen van de beelden, er gebeurd veel op zo'n schermpje voor een kleine. Noa werd er dus onrustig van. Hier ging het ding dus uit. Ik voede haar namelijk altijd voor de tv, zodat ik de tijd om kreeg. Belachelijk natuurlijk, want het is veel gezelliger om samen te genieten van het voeden.

Ik persoonlijk vind het niet nodig voor een jong kind om tv te kijken. Ze kunnen zich prima vermaken met papa, mama of hun eigen speelgoed. Hier heb ik alleen de tv aan als zij op bed ligt 's avonds.

2. mirjamc

mirjamc Actief lid

6 apr 2007
    105
    0
    0
    Emmeloord
    Hier ook hetzelfde!Mijn vriend zit altijd met het fles geven aan onze dochter voor de tv.En ook ziet hij vaak niet eens als de fles helemaal niet eens in haar mondje zit! :( Kijk,ze laat dan uiteindelijk wel van zich horen hoor,maar van het weekend zat de fles zowat in d'r neus :rolleyes:
    Normaal als ik de fles geef,'speel'ik daarna nog wat met d'r tot ze moe word(behalve als ik wegmoet ofzo)maar zodra ze de fles leeg heeft bij m'n vriend,moet hij óf naar buiten om te roken óf op internet,dus ze gaat in haar doomoo seat.Ik heb er vaak genoeg iets van gezegd en dan heb ik het gedaan.Hij zegt dan dat Lieneke echt wel belangrijker voor hem is,maar toch bijna gelijk na de fles ergens anders mee bezig.
    Vind het ook erg jammer,want ik gun hem ook al die lachjes van Lieneke en ik zou heel graag willen dat hij wel een goeie band krijgt met zijn kind(niet zoals zijn vader en hij hebben!)Zal ook wel goed komen,want hij lijkt af en toe toch wel te horen wat ik zeg en te snappen wat ik bedoel... :)

3. Niet meer actief

ik ben zelf een echte tv kijker! soms voel ik me er wel slecht onder dat het ding zo vaak aan staat en probeer ik de radio aan te zetten.. heb al een puzzelboek gekocht zodat ik dat kan gaan doen als danisha speelt haha..

maar als danisha wat ouder is dan zal ik zeker met haar leuke dingen doen overdag (denk aan kleuren,knutselen enz.) zodat zij niet tv verslaafd raakt (niet dat ik dat wel ben maar kijk het wel grag ja)

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik hou juist van een beetje geluid in huis ik kan er niet tegen als het zo stil is. meestal heb ik de tv aan op mtv of een andere muziekzender en dan doe ik mijn huishouden met een muziekje op de achtergrond, zo sta ik ook regelmatig gezellig met mijn dochter te dansen. hier staat ook geregeld baby tv aan niet dat ze er altijd naar kijkt maar ze vind het wel erg leuk en ze kunnen er nog van leren ook, maar goed noa is dan ook al 15 maanden. toen ze nog jonger was keek ze zelf niet eens naar de tv.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Als ik de tv aan heb staan als Demi beneden bij ons is, dan zorg ik juist dat ik zenders als MTV, TMF ed vermijdt, juist omdat daar heel veel flitsende beelden in zitten. Ik houd wel rekening met de zender wat dat betreft. Kijk als je een soap zit te kijken ofzo dat is lang niet zo flitsend enzo als de gemiddelde muziekclip.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook geen tv freak maar ik denk niet dat het voor het kindje onrustig is (ja, wel onrustiger dan stilte natuurlijk) als ze bijv. naar een KDV gaan is er ook rumoer om hen heen.
    Daar moeten ze natuurlijk ook aan wennen.
    Doen wat voor jou het beste voelt.

Overdag dat ding dus uit en zodra manlief thuis is, gaat ie aan....

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind dit niet meer als normaal hoor!
    Je bent toch zeker geen superwomen ;)

8. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik zet ook vaker te TV aan om Hugo te amusseren als ik bijv. me eigen klaar moet maken om te gaan werken en ik nog even boven mijn tanden moet poetsen of als ik 's avonds aan het koken ben, dan zet ik hem in zijn stoeltje voor de TV....

Ik voel me dan absoluut niet schuldig, kom op, hé!
    Ik kan hem toch niet altijd pedagogisch vermaken.... ik heb wel wat beters te doen!

Gr. Niki

9. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.087
    1.069
    113
    Ik blij dat we geen TV hebben. 8)

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Duma; waar zijn dan al je meubels op gericht (grapje voor de Friendskenners :D )

Verder doe ik het hetzelfde als Mandy.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben alleen televisie op onze slaapkamer. We kijken eigenlijk alleen 's avonds voor het slapen gaan, soms gaan we wat vroeger in bed om een filmpje te kijken. Maar overdag staat hij dus nooit aan.
    Heel soms mag onze 1,5-jarige Teletubbies of zo kijken. Vindt ie erg leuk! Gisteren kwam hij al met de afstandbediening aanlopen: isie, lala poo. En duwde de afstandbediening in mijn hand om de tv aan te zetten.

Maar toen hij nog zo klein was, zetten we hem nooit aan als hij erbij was. Veel te lawaaiierig en te druk.

Oh, en voor Manuela: onze meubels zijn gericht op de open haard en het aquarium (ofwel, onze live-televisie!).

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dat is inderdaad wel veel leuker om naar te kijken (al kan ik stiekem toch echt niet zonder mijn tv hoor ;) )

13. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    ach,wat zal ik er van zeggen.Jaylynn kijkt twee ochtendjes in de week een aflevering van de teletubbies.Hier gaat de tv doordeweeks meestal rond de klok van 17:30 aan,maar zolang jaylynn de begintune van de teletubbies niet hoort kijkt ze niet op of om.

groetjes sarita

14. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier alleen 's avonds de tv aan en dan zacht en leg jesse op een kleed dat ie het niet kan zien maar vanavond rolde hij net zo lang door tot ie voor de tv lag.. hihi ik kon er wel om lachen maar heb hem weer omgedraaid toen

15. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Hier staat de tv ook giga veel aan... Vooral nu er wielrennen op is, daar is mijn vriend helemaal weg van. Ik gun het hem van harte dat hij dit kijkt, het is echt zijn ding, maar buiten het wielrennen om staat de tv ook veel aan. Hij is overspannen thuis, dus de hele week van 's morgens tot 's avonds laat staat de tv aan... niet echt leuk, want ik vind het heerlijk als het gewoon stil is in huis. Ik kijk af en toe een programma die ik leuk vind en soms een film, maar meer ook niet. Ik houd niet van zappen; is er niets op, dan gaat hij uit. Maar goed, wat mijn vriend betreft dus niet. Als ik Liam beneden zijn fles geef op de bank, dan is hij regelmatig afgeleidt door de tv en draait zijn hoofdje er naar toe om het te kunnen zien. Hij vind die bewegende beelden maar wat interessant. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk te voorkomen dat Liam de tv ziet. Ik laat mijn vriend bij voorbaat al niet de fles geven, wetende dat zijn aandacht voor de tv zal zijn en niet voor zijn drinkende zoon. Wel helpt hij me met Liam door bijvoorbeeld het monddoekje goed te leggen, maar dat doet hij zo ongeveer blindelings al kijkend naar de tv, want vooral het wielrennen wil hij niet missen. Ik zeg er maar niets van, want tja, wielrennen he... Ik kijk uit naar het moment dat de tour de france is afgelopen. Volgende week ga ik weer aan het werk en dan zal mijn vriend toch echt voor zijn moeten zorgen, ook onder het wielrennen! Regelmatig irriteer ik me, want als liam begint te huilen, wordt de tv harder gezet en moppert mijn vriend dat hij niets kan verstaan... Tja, ik kan moeilijk Liam uitzetten... Ik wil ook niet te hard mopperen, want buiten het wielrennen om, valt het tv kijken nog wel mee, dat is, als ik het wat afrem.

16. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    hier ook regelmatig aan.
    en ja dan ben ik maar een slechte moeder hoor.
    maar ik kan haar niet heel de dag gaan lopen vermaken.en ze wil niet heel de dag in de box.
    dus af en toe gaat er idd wel een dvd aan van sesamstraat (voor baby's vannaf 6 mnd)
    en staat er ook wel ens nick.junior aan.volgens mn vriend ben ik zelf nog een kind :( want ik kijk er zelf ook graag naar (ben een disney freak),en kijk zelf veel tekenfilmpjes,maar dan de normale en niet die drukke nieuwe moderne japanse troep.maar gewoon lieve tekenfilmpjes....
    als wij aan t eten zijn zit zij in dr wipstoeltje voor ons op de grond met dr gezicht naar ons zodat ze geen tv kan zien.wat wij kijken mag ze nog niet zien....
    als ik achter de pc zit staat er nog wel eens wat kinderliedjes aan die ik op mn pc heb staan.
    ik ben geen voortander van totale stilte in huis....ze mogen best wat geluid om zich heen hebben..

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm toch wel blij dat wij het daar in ieder geval over eens zijn.. ze heeft nog een heel leven om tv te kijken dat hoeft nu echt nog niet.
    1 ding scheelt.. wij kijken ook bijna geen tv.
    enkel als er om half 9 een film is op film1 gaat hij aan.. anders gewoon uit

enige is dat in het begin.. zodra de tv aan stond (en ja zelfs bij ons staat hij dus weleens aan)
    anne volledig gebiologeerd was
    en ja leuk.. prima.. maar het ging ons wat te ver :)

nu stond toevallig gisteravond de tv aan op een of andere documentaire over egypte.
    en anne was op de grond aan het spelen.. totaal GEEN oog voor de tv

dus hier zijn paps en mams wel blij inmiddels

ljkt me heel lastig alsje het daar niet over eens bent.
    want dat kindlief geen tv "mag" kijken is 1 ding
    maar dan kan je wederhelft dus ook bepaalde dingen niet meer zien die hij wel heel graag zou willen zien.
    misschien iser een compromis te vinden in hoelang hij/zij per dag naar de tv mag kijken?

18. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier staat de tv regelmatig aan. Baby-tv, zappelin, nick JR.
    Meestal kijkt Vigo er niet eens naar om en is veel te druk bezig met zijn eigen spel :) Mama daarintegen kan helemaal opgaan in de film van Ome Willem, pippy langkous etc. :) :) :oops: :oops:

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Als ik hier toevallig de tv heb aanstaan en de fles geef, gaat haar hoofdje ook meteen gebiologeerd naar het scherm :)
    Maar vind het zeker niet iets om nu al een gewoonte van te maken ;)

Ze kijkt ook graag naar het aquarium van opa, dus zetten we haar daar voor in een wipstoel als we daar zijn. :)

20. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Ik ben zeker geen heilige, Jelte mag af en toe best tv kijken maar vaak kijkt hij dagen achtereen niet omdat het er gewoon niet van komt. Zelf heb ik liever niks aan of af en toe de radio of een cd-tje met kinderliedjes.
    Ik probeer de tv niet als gemakkelijk vermaak te gebruiken, maar soms.....tja soms moet je wat hè!

Deel Deze Pagina