als ze voor de tv zit,zit ze ook niet heel de tijd te kijken hoor. ik heb 2 honden en daar zit ze dan ook naar te kijken en dan weer ff naar tv en dan ziet ze weer wat anders. ze is geen makkelijke die je ff in de box legt of op een speelkleed. ze is t al snel zat.en om nou de hele dag met n kind te zeulen die zich moeilijk vermaakt zie ik niet zitten.
Hier vind ik zelf ook wel eens de tv. te vaak aan. 's ochtends een poosje en 's avonds een kwartiertje. Het ligt er wel aan wat voor weer het is en wat de plannen voor die dag zijn. Maar ik moet zeggen, ze vindt het wel erg leuk... Lotte wordt er ook wel rustig van (ze speelt vaak zo wild dat ze even afgeremd moet worden). Soms vind ik het wel eens te veel, maat goed zo is er altijd wel wat.
nou geheel tegen mijn geloof van "niet te veel tv" heb ik vandaag een dvdtje met verhalen en liedjes gekocht. dat vind ze op zich super.. hebben er 2 cds van ook (oa eentje van nutricia die hier echt favoriet is) ze is namelijk gek op liedjes en gaat dan helemaal mee hoppen in de stoel, op de grond etc of met 2 blokjes meeklappen op de maat (kunnen babies op deze leeftijd al muzikale aanleg hebben?) en nu een dvd van "de wielen van de bus" gekocht omdat ze dat liedje zo leuk vind net even zitten kijken.. denk dat het voor wat oudere kinderen misschien zelfs nog wel leuker is dan vor anne maar hij kan net zo goed aan met de tv uit.. en dan alleen de liedjes zag ik denk dat hij dus regelmatig (nee vast niet altijd) zonder beeld zal zijn *grin*
We hebben hier echt niet de hele dag de TV aan staan, maar 's avonds mag ik toch graag Grey's Anatomy om half 8 kijken. En Quinten kijkt dan gezellig mee als ie de fles krijgt... ach, ik troost me maar met de gedachte dat het vast een goede voorbereiding is voor als ie later zelf chirurg wordt Verder heb ik hier overdag ook wel muziek opstaan, hoor. Vind mijn oudste prachtig, gaat ie dansen.
moet ook kunnen hoor! moet je voorstellen dat als n kind veel silte gewend is en dan een keer iets hoort....wat een stress dat mee kan brengen. ik ga echt niet stil zijn hier hoor en ze gaat ook gewoon veel met me mee.ze gaan hiervoor bouwen en binnenkort hijen.dan zou ze niet meer slapen niks....
Hier wordt gerust wat tv gekeken door Dax. Geluid niet te hard en geschikte programma's. We hebben baby-tv en dat vindt hij erg leuk. Daarnaast Nederland 3, Teletubbies, De Tweenies, Het Zandkasteel. Ik zie hier echt geen probleem in. Ik ben blij dat ik hem even in de wipper voor de tv kan leggen, na zijn eten. Als ik hem op de grond leg dan spuugt hij vaak erg snel weer veel uit omdat hij meteen gaat draaien en rollen en hem op de grond leggen en op de rug houden dat lukt helaas niet meer... Daarnaast zijn deze programma's afgestemd op baby's qua snelheid van de beelden etc. En ze zijn vaak ook nog leerzaam. Persoonlijk vind ik veel reacties hier nogal overdreven. Alsof een kind wat dagelijks wat tv kijkt zichzelf niet meer zou kunnen amuseren. Dax vindt het prachtig om zichzelf te amuseren op de grond, met allerlei speeltjes om zich heen. Hij draait, tijgert, rolt en amuseert zich kostelijk. Verder leven we tegenwoordig nu eenmaal in een tijd waar media niet meer weg te denken is. Daarnaast zijn deze programma's afgestemd op baby's qua snelheid van de beelden etc. En ze zijn vaak ook nog leerzaam.
Suzanne, ik vind dat wel wat anders dan de hele dag maar de tv aan hebben staan, met dus ook niet zo geschikte beelden voor baby's.
Ja natuurlijk maar hier worden ook reacties geplaatst over geen enkel tv-moment voor het eerste levensjaar etc. Dat vind ik persoonlijk nogal overdreven.
Ik snap niet dat je er zo moeilijk over doet. Tv kijken kan toch helemaal geen kwaad. mijn dochtertje kijkt naar de Teletubbies en Bumba en dat vind ze helemaal geweldig. Ik zet haar voor tv in de kinderstoel als ik ga schoonmaken bijvoorbeeld. Is ze zo een uur zoet. Ik zie er echt geen kwaad in. Kinderprogramma's zijn toch voor kinderen! Ze leren er toch niks slechts van. Soms maken mensen het zichzelf zo moeilijk.
Ik vind het geen probleem als de kleine in de ochtend eventjes bumba of iets anders kijkt maar ook maar even en me vriend kijkt ook tv ik bedoel hij werkt de hele week dus mag hij van mij ook wel tv kijken als hij dat ontspanning vind.
Ikzelf vind het erg belangrijk dat Jelte, ondanks dat we in een bepaald tijdperk leven, niet went aan altijd achtergrondruis (of dat nou de tv, radio of andere geluiden zijn). Ik hou zelf erg van stilte, natuurlijk is er af en toe herrie en hebben we de muziek (erg) hard aan, maar dat is dan een bewust moment. Ik kan er zelf niet zo goed tegen als er altijd geluid is op de achtergrond en dus wil ik de tv niet de hele dag aan. Maar zo af en toe tv kijken is best ontspannend en leerzaam denk ik en dus kijken we soms samen en soms kijkt Jelte alleen naar kinderprogramma's of dierenprogramma's....alles wat lijkt op een beest is tegenwoordig miauw!
Ook hier staat de TV regelmatig aan! Heerlijk! Kan totaal niet tegen stilte! Tijn kijkt ned. 3, zapp. Leuke tekenfilmpjes. Maar langer dan 10 min. houd het het toch niet vol, want hoppa, het hele huis ontdekken is veel belangrijker. En als er een leuk liedjes is, zie je hem opkijken en dansen, heerlijk toch! Ik denk dan ook niet dat het slecht voor je kind is of dat je kind daardoor zichzelf niet leert vermaken. Sorry, maar vind het onzin. Zelf kijk ik ook geregeld TV, heerlijk, Tijn ravotten in de woonkamer, mama ff soapie kijken! Boek lezen gaat zo moeilijk he, met een kleine die alle aandacht op eist! hahaha Ook de fles geven met TV aan, ik zie het probleem niet. Als papa even wil relaxen voor de TV, lekker doen! Tijn komt echt geen aandacht te kort! Weet je wat ik veel erger vind: de hele dag achter de PC, terwijl een kleintje door de huiskamer gaat, en zo dus geen aandacht krijgt! Als ik op de bank zit/lig, komt Tijn elke 5 minuutjes wel ff kusje geven, knuffel halen, boekje geven. Ben goed bereikbaar op de bank, en niet achter de PC. kus miek
Iedereen gaat hier anders mee om. Ik hou zelf niet van tv kijken, en al helemaal niet van een tv die de hele dag op de achtergrond aanstaat, daarom erger is me er ook aan, al lang voordat Julia geboren was. Maar goed, toen heb ik er nooit iets van gezegt, want zo erg was het ook weer niet, pak ik gewoon een boek en klaar. Maar voor Julia geboren werd heb ik wel mijn gevoel uitgesproken, en gezegt dat ik niet wil dat de tv altijd aan staat als julia beneden is. Mij lijkt het gewoon onrustig voor zo'n kleintje. Ik bedoel, elke dag is vol indrukken, de tv kan wat mij betreft nog even wachten. Helaas gaat het in de praktijk anders en zodra mn lief thuis komt gaat de tv aan. Dat vind ik vervelend en wilde ik even kwijt Natuurlijk zijn er mensen die hier anders over denken, dat is je goed recht! Ik zie er ook geen kwaad in om haar, als ze ietsje ouder is, af en toe tv laten kijken. Ik denk dat het gewoon veel met je eigen 'tv-kijk' gedrag te maken heeft. Als je zelf erg van tv kijken houd vind je het denk ik ook niet zo'n probleem dat de tv vaak aan staat. Ik kan me helemaal vinden in de mening van Eef79
Wat wordt er toch heel serieus en diep nagedacht over de 'tv'. Rond zes uur a half zeven in de ochtend gaan we met zijn allen naar beneden, hopla... tv doe ik meteen aan, kids krijgen de fles voor de tv. Zijn er geen leuke kinderprogamma's? Dan zet ik de dvdspeler aan, teletubbies, nijntje, zandkasteel etc. etc. En dit de hele dag door (als we thuis zijn), terwijl ze meeste van de tijd op de grond spelen/de boel verkennen/slopen dus verder weinig interesse hebben voor de tv. En toen ze heel klein waren en zelf de fles gaf, ook lekker voor de tv of zelfs achter de pc . Ik doe het elke dag, nee ik zie geen probleem. Als de man/vrouw na hele dag werken thuis komt en het kindje gaat verzorgen, zie ik ook het probleem niet om lekker relaxed fles te geven voor de tv. Als een ouder ALLEEN maar aandacht heeft voor de tv en de keuze moeilijk vind tussen knuffelen met je kind of wat dan ook... en de tv, dan is naar mijn idee toch echt iets anders aan de hand hoor, ligt het echt niet aan de tv Er zijn uitzonderingen wat ik heb begrepen, dat sommige op negatieve manier geprikkeld door raken. Maar voor de rest....ik heb het altijd zo gedaan met mijn kinderen en naar mijn weten hebben de oudste twee geen schade opgelopen . Hoe het gaat verlopen met de jongste kids weet ik nog niet, die zijn nog maar 1 jaar . Groet Brez