Hoi, Nu weet ik niet of mijn vraag hier gepast is maar goed, Wij gaan volgend jaar aug trouwen en daar zijn we helemaal van in de wolken! We zijn al lekker bezig met offertes en dergelijke en een beetje orienteren hoe we onze dag willen hebben. Nu weet je als je wil trouwen dat de kosten erg hoog zijn, zeker als je net als wij gewoon een feest wil een etentje en ga zo maar door. Alleen nu mijn ding: Wat vind ik (persoonlijk) een fotograaf buitensporig hoog! Ons idee is om te kijken naar een hobbyfotograaf die onze dag op foot wil zetten. Leuk voor onze portomonee (er zit echt wel een vergoeding aan) en leuk voor de fotograaf voor de portfolio toch? Weet jij iemand die dit kan of wil of ben jij degene die foto's zou willen maken laat het me dan weten. Ik weet dat ik vroeg ben maar wil liever optijd zijn met alles dan dingen op het laatste moment regelen
gefeliciteerd ik heb een hobbyfotograaf heb al meerder trouwfoto's gemaakt weet niet waar je vandaan komt en wanneer het is.. want mijn camara is gejat hihi en moet dus nog een nieuwe kopen als je niet ver woont kan ik jullie altijd laten zien wat ik kan en kunnen we proeffototjes maken ik hoor het wel..
Ik weet niet waar je woont maar ik wil het ook wel doen. Ik heb net een uurtje een nieuwe camera, de Nikon 5000. Ik heb al eerder bruidsfoto's gemaakt Een paar voorbeeldjes staan op http://www.fotodesiree.be
www.freewebs.com/adrieh Is mijn vader Staat alleen nu wel ingeschreven bij Kamer van Koophandel dus weet niet hoe duur hij is tegenwoordig
Ja idd waar kom je vandaan want ik ken ook nog wel een hele goeie hobby-fotograaf. Hij doet bruidsreportage maar ook gewone fotoshoots. Moet binnenkort nog ff een afspraak met hem maken voor als kerskado voor mn vriend een mooie reportage. Maar als ik weet waar je woont dan kan ik je misschien doorsturen naar hem.
Sorry dat vergat ik helemaal.. ik kom uit delft en de foto's zullen in delft (stadhuis) en den haag (fotolocatie) zijn.. de trouwdatum staat geplant op 06-08-10 om 13.00
ik kan vragen of iemand contact met je op wil nemen die uit zuid holland komt. Misschien dat hij het wel wil doen aangezien het niet super ver weg is voor hem. Dan moet je ff je persoonlijke gegevens (bijv email) geven en dan kan ik hem vragen of hij je wil mailen
ik zou ook weer niet de eerste de beste amateur nemen als ik jou was hoor... dat verschil ga je echt zien. en het is zo balen als de foto's achteraf tegenvallen. (ben zelf fotograaf in een heel andere hoek, maar heb onlangs de bruiloft van mijn zusje gefotografeerd, daar gaat echt veel tijd in zitten als je het goed wilt doen!) maar het is inderdaad veel geld, als je echt geen budget hebt kun je misschien het beste een fotografie-student kiezen die al een paar bruidsreportages kan laten zien, heel veel studenten doen dat namelijk. soms bieden ze zich aan op marktplaats, of je kunt vragen / een briefje ophangen bij een opleiding in de buurt. succes en geniet van je bruiloft!
@myst, Daar heb je helemaal gelijk in en daar heb ik ook aan gedacht. Ik wil ook eerst wel foto's kunnen zien daarom had ik het al over een portfolio. En we hebben wel een budget alleen zijn de kosten voor een fotograaf toch hoger dan dat we hadden ingeschat. Beetje naief eigenlijk maar goed we hadden daar niet goed genoeg naar gekeken. Bedankt voor je tip! Ik zal daar ook eens gaan neuzen. We hebben gelukkig nog even de tijd dus kan nog even kijken en vergelijken voor ik iets toezeg.
Ik zit op de fotovakschool en hier wordt het studenten ten strengste afgeraden voor kleine bedragen fotoreportages te gaan doen. Ja, of je moet 't voor vrienden doen of voor 't eerst, dan is 't een ander verhaal, maar de meeste studenten, als ze 't al een aantal keren gedaan hebben, zullen niet ver onder 't bedrag van een prof zitten. Er gaat zo veel tijd inzitten een goed product af te leveren, dat je dat ook echt wel waard bent, ook als student. Zelf snap ik 't vaak niet dat mensen wel zo'n 1500 euro voor 'n jurk uitgeven die ze maar één keer aanhebben, maar 't liefst een zo goedkoop mogelijke fotograaf hebben, met alle risico's van dien. (Slechte foto's, 'de' momenten niet gepakt, dat soort zaken) Maar ik heb hier elders al eens de tip gegeven: vraag het eens op een fotografieforum als Eos-digitaal of zo. Daar kun je vaak ook werk van mensen zien en je hebt in elk geval te maken met 'n hele grote bak amateurs die met passie fotograferen...
Nou dat snap ik wel Wij hadden dat namelijk ook, een hobbyende kennis die het voor ons heeft gedaan. Wij haddden een vrij klein budget, en besparen op de jurk wilde ik niet (die kreeg ik dan ook, maar toch) omdat je die kans maar 1 keer krijgt. Het fotoalbum daar kijk je nog eens een keer naar op je 1 jarige jubileum en dan ligt het stof te happen in de kast. En daarnaast: Een juwelier zegt dat je op de ringen echt niet moet bezuinigen want die blijf je dragen. Een locatie zal zeggen dat je niet op het feest moet besparen want dat blijven gasten zich herinneren. Een bruidsmodezaak zegt dat je zo'n jurk maar 1 keer aan mag, en dat hij dan ook supermooi moet zijn, zeker niet bezuinigen dus. Een fotograaf zegt dat de foto's het enige blijvende is. En zo verder je moet ergens knopen doorhakken als je een budget hebt. Wij hebben geen spijt, er zitten best wat leuke foto's tussen, en dat vinden wij goed genoeg. @ TS: succes met het vinden van een leuke fotograaf En gefeliciteerd!!
nou ja ik bedoelde ook niet voor 'n prikkie, maar een student zal het wel voordeliger kunnen doen, net zoals een beginnend professional goedkoper is dan een doorgewinterde vakvrouw (of -man). plus dat studenten vaak heel enthousiast en gedreven zijn, toch? het ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt, voor mijn zusje heb ik toen de hele dag gefotografeerd vanaf het aantrekken van de jurk tot het feest aan toe, alle foto's uitgezocht en bewerkt en het boek gemaakt. van sommige 'amateurs' krijg je bijvoorbeeld alleen een cdtje met foto's.
Ik snap echt wel dat ik niet zomaar de eerste beste moet kiezen en ga er ook niet vanuit dat ik onder 200 iemand foto's kan laten schieten. Ons budget voor een fotograaf is dan ook hoger als dit.. maar of ik kan iemand voor 750 heel de dag laten komen met mooie spontane foto's of ik heb voor 750 euro alleen stadhuis en reportage foto's. Dat vind ik toch een behoorlijk verschil.
Gefeliciteerd!! mijn vader is ook een hele goede fotograaf!! die woont in schiedam. zijn website is www.pietdegeling.nl. daar staan ook bruidsfoto's op die hij al heeft gemaakt Ik hoor het wel.
ja zo gaat dat, elke 'verkoper' vindt zijn eigen ding het belangrijkst natuurlijk... het is ook zo persoonlijk. gelukkig ben je ruim op tijd inderdaad, jullie komen er vast wel uit!
Persoonlijk zou ik toch kijken naar een zo proffesioneel mogelijke fotograaf.. Rond de tijd dat jij gaat trouwen schiet ik zelf de bruiloft van mijn tante.. ik ben het er absoluut niet mee eens (voel me wel vereerd), maar vind mn werk nog niet goed genoeg om iemands mooiste dag mee vast te leggen. Maar ze staat er op, en ze vind mijn werk wel goed.. dus dan doen we het maar he Weiger er dan ook elke cent die er aangeboden wordt
Esjuh...van harte met jullie leuke voornemen. Stel je vraag eens bij ons aprilmama's. Ook daar zitten een paar goede fotografes waaronder 1 die al een bruidsreportage voor een aprilmama heeft geschoten. Kwebbel