Vanaf waneer gaven jullie je kindje Nutrix rijstebloem ? En deden jullie dit dan in de fles of in een bordje geven ( pap )
Wij begonnen ermee toen Merel 4 maanden was, maar ze raakte ervan verstopt, dus meteen gestopt. Daarna nooit meer gegeven. We zijn nu aan de bambix. We deden het in de laatste fles, om 22.30. Nu doen we het met een lepeltje op een "normale' tijd.
Met 5 maanden en 3 weken gaven we voor de eerste keer nutrix aan Arend. Met een lepeltje, dat ging meteen goed!
Vanaf 5,5 maand in de laatste fles erbij. Vanaf vorige week overgestapt op pap (molenaar) op een bordje.
hoi hoi ons zoontje word volgende week 3 maanden en sind dat hij 6 weekjes oud was sliep hy de nachten door tot smorgens 8.00 uur Dus denk dat ik het dan niet nodig heb in de fles maar vroeg me af of er iemand was die het via een bordje gaf rond de 3 a4 maanden
ik probeer het weleens vanaf een bordje, maar met de fles vind ik het toch makkelijker. hij krijgt nu iedere dag een fruit en een groentehap dus dan leert hij ook van een lepeltje eten.
Jesper vanaf de 4 maanden. Ik probeer het wel een uit een bordje van een lepel maar daar moet ie nog niks van hebben dus gewoon via de fles en dan smult ie ervan.
hoi ik ben net bij het cb bureau geweest en sem mag nutrix hebben hy word volgende week 3 maandjes. in de fles niet omdat hy tog de nachten doorslaapt dus vanaf een bordje met een lepeltje
omdat ons zoontje 63 cm is en 6180 gram mag hy gewoon de nutrix hebben. En dit mag gewoon vanaf een bordje. Je moet zelf je gevoel volgen en kijken of je kindje er aan toe is en hoe het erop reageert en natuurlijk geen heel bordje gaan geven maar een paar lepeltjes ( 4 of 5 ofzo ) De pap kon geen kwaad en mogen we gewoon geven maar potjes groente en fruit zei ik dan mag dat dan ook ( wat ik me niet kan voorstellen ) en toen zeiden ze nee dit moet je echt mee wachten en beste is tot 6 maanden
Lengte en gewicht zeggen niets over de rijping van de darmen. Dat wordt echt bepaald door de leeftijd...
zoals ze zeiden de darmpjes zijn vanaf 3 maandengewend aan bepaalde dingen en dan mag je pap gaan geven ( beetje par lepeltjes ) dan kunnen de darmpjes verder gewend raken. Je mag natuurlijk geen heel bordje geven. Maar er zijn mensen die het van bij hun cb al met 9 a 10 weken in de fles mochten gebruiken
Missichen dat jij de richtlijnen van het CB niet weet? Dingen veranderen namelijk. En het blijven richtlijnen!