http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/200897-denken-kid.html In navolging van dit topic. Dreamer en Elmo, bedankt voor de reactie! En mijn excuses dat ik zo laat reageer. Ondertussen is er al veel gebeurd. Mijn vriend heeft gesprekken gehad bij het Leo Kannerhuis, waar HFA uit is gekomen. Een diagnose waar wij niet geheel achterstaan. Vermoedelijk komen zijn problemen vanuit trauma's uit het verleden, in het laatste jaar is hij al totaal ander mens geworden en worden de problemen steeds minder. Helaas geestelijk nog wel zwakker dan gemiddeld, zijn recente baanverlies door de economie laat zijn sporen achter. Ik schrok wel van de reactie dat KID waarschijnlijk niet voor ons zal worden toegepast omdat donorzaad al schaars is. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant wel pijnlijk confronterend. Wij hebben ook de wens voor een normaal gezinnetje. Ik ga eerst een HBO opleiding doen. Daar ben ik (afhankelijk van vrijstellingen door werkervaringen) over 3,5 of 5 jaar mee klaar. Tot die tijd gaan we wennen aan het idee en denken aan mogelijke opties. Onze relatie is ontzettend stabiel. En warm. Dus eigenlijk ga ik ervanuit dat een eventueel kindje de instabiliteit van papa niet zal meekrijgen, omdat het de stabiele en liefdevolle omgeving wel heeft die mijn vriend zo heeft gemist. HFA, als de diagnose klopt, vermoeilijkt de situatie wel iets. Maar aan de andere kant ga ik juist mijn opleiding doen om met autistische kinderen te werken in de toekomst..
Nanouk, misschien geen optie om in Belgiƫ of Duitsland dan voor kid te gaan? De wachttijd is er veel korter, en ik denk dat je er makkelijker doorkomt! Normaal vergoed de ziekenfonds de iui, alleen met je zelf het zaad betalen maar dat is altijd. Als je vragen heb pb maar xxx Elif
hallo, wij zitten in duitsland en daar zijn geen wachttijden. het is wel verschillend met wat je vergoed krijgt. de een heel veel en de ander weer minder. iedereen moet donorzaad zelf betalen. of je nou in nederland zit of in duitsland. succes
Ik denk dat als het zover komt, de (bijkomende) kosten niet het probleem zullen zijn, de wens is immers groter. Is het niet gek om al zo ver vooruit te plannen? Belgie en Duitsland zouden sowieso wel een optie zijn! Bedankt voor de reacties.
Het ligt er natuurlijk aan wanneer je zelf zou willen beginnen. Maar als je er zeker over bent met je vriend zou ik neit te lang wachten xxx
We zijn zeker over elkaar, maar zijn gesteldheid is niet dusdanig stabiel dat we er nu aan beginnen Plus het feit dat ik zometeen een HBO opleiding start We bekijken alvast onze opties