Hoi Allemaal, Ik zit op dit moment ook in de mmm. Ik ben in principe nog maar heel kort bezig, een half jaar, maar vanwege mijn voorgeschiedenis toen ik jonger was heb ik twee weken geleden een afspraak met de gynaecoloog gehad om te kijken of alles wel goed met mij is. Tijdens de intake heeft hij een kweek afgenomen en een inwendige echo gedaan. Volgens hem zag dat er allemaal goed uit en zag hij niets vreemds. Nu ben ik afgelopen maandag naar de fertiliteitsarts geweest voor de samenlevingstest. Ze heeft toen weer een inwendige echo gedaan om te kijken of ze een eitje kon zien. Ze zag een grote follikel zitten, maar ze dacht dat het eitje net was gesprongen. Het was toen dag 12 van mijn cyclus, terwijl mijn eitje naar mijn gevoel rond de 15e dag komt. Volgens haar was dit niets om zorgen over te maken. Vervolgens ging ze toch kijken naar het slijm dat ze had afgenomen, en dat zag er goed uit. Ik mocht ook kijken en zag inderdaad zaadjes zwemmen... Ze gaf toen aan dat ze tot op heden helemaal niets zag wat een zwangerschap in de weg kan staan. Nu moet ik volgende week naar het ziekenhuis voor bloedprikken. Mijn partner heeft inmiddels zijn zaad ingeleverd. En ik moet als ik ongesteld wordt weer bloed prikken en een afspraak maken voor een HSG-onderzoek. Ik heb inmiddels (2 weken voor menstruatie, 5 dagen na eisprong) weer fijn buikpijn, dus ik denk dat het deze maand toch de weer komt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat we door de onderzoeken niet goed hebben kunnen vrijen. Nu was ik op internet aan het zoeken, maar kon niets vinden, dus vandaar dat ik mijn vraag hier stel, kunnen ze op de inwendige echo zien of je eierstokken in orde zijn (dus niet verstopt, eventuele verklevingen e.d.) en stel dat ze verstopt zijn, kun je dan uberhaupt wel een eisprong krijgen?
Hoi Kimmie, Je kunt met behulp van een HSG zien of je eileiders goed doorgankelijk zijn en of er dus nergens verklevingen zijn. Als er verklevingen aanwezig zijn dan kunnen ze die soms direct wegspuiten met het contrastvloeistof. Volgens mij kun je wel gewoon een eisprong krijgen als je eileiders verstopt zitten. Mag ik vragen wat er in het verleden dan met je was, aangezien je onder behandeling staat van de gyn? Ik wil je in iedergeval heel veel succes wensen! En ik hoop dat je droom snel uit mag komen! Liefs Nikkie
Volgens mij kunnen je eierstokken niet verstopt zijn, maar je eileiders wel. Mochten eileiders wel verstopt zijn heeft dat volgens mij niets met de eisprong te maken maar met het feit dat het bevruchte eicel naar de baarmoeder getransporteerd moet worden. En als je dan verklevingen zou hebben in de eileiders zou dat problemen kunnen geven. Hoop gewoon voor jullie dat alle onderzoeken goed zullen zijn. gr vruchtje
Hoiii Nikkie, Ik ben nu onder behandeling bij de gyn., omdat toen ik 15 was ineens heftige pijn kreeg in mijn buik, zo erg dat ik niet meer kon plassen. Het bleek dat mijn maagdenvlies helemaal dichtzat en het bloed van de menstruatie er niet uitkon. Alles liep toen helemaal vol, aangezien het bloed niet wegkon. Ik ben toen met spoed geopereerd. Na een ontsteking nog een keer geopereerd en toen was alles in orde. De gyn. gaf toen echter wel aan dat het mogelijk zou kunnen zijn dat de eileiders beschadigd zouden kunnen zijn. Toen daar verder niet bij stil gestaan, maar nu begin ik daar echt over te malen. Dus toen hebben we de stap genomen om van alle onzekerheid af te zijn door alles te laten onderzoeken. Dus ik hoop ook dat alles goedkomt, dan kunnen we tenminste gerust verder. Ik ben dus heel blij dat ik een eisprong heb, de echo's goed zijn, en dat de samenlevingstest goed is. Nu duimen dat het bloed goed is, en de HSG ook. Alleen wat ik erg raar vind is, normaal gesproken krijg ik rond de 14e dag een eisprong. Nu dus de 12e, maar ik heb nu dus al 2 weken voor de ongesteldheid, 4 dagen na de eisprong steek in mijn buik. Is dit wel normaal? Ik heb meestal anderhalve week, ook 4 dagen na de eisprong, van te voren al een beetje steken, ongesteldheidspijn, maar nu heb ik het dus echt heel erg en ik moet nog 2 weken. Mijn borsten doen overig ook weer lekker pijn. Links wel erger, dan rechts......