Is er wel eens iemand zwanger geworden met een cyste in 1 van de 2 eierstokken? Ik heb een cyste in mijn rechtereierstok overgehouden na mijn zwangerschap welke is geeindigd in een miskraam. Ik wil graag snel weer zwanger worden maar nu heb ik dus een cyste is dit een probleem. Wie heeft hier ervaring mee??? Heb net mijn 1e menstruatie gehad welke kort en heftig en vreemd verliep maar was wel precies op tijd. Heb nu nog steeds na 8 dg heeeel licht rood bloedverlies wat telkens weg is en dan weer ff terug komt, komt dit ook door die cyste? Temp is vrij laag voor mijn doen 36,4 en heel gelijkmatig al 8 dg. Wie kan mij helpen??
hoi hoi ik heb ook een cyste gehad bij mijn linkereierstok maar deze gaan vanzelf weg meid en je kan gewoon zwanger worden niet bang zijn zei mij gyn
ben jij dan zwanger geworden met een cyste of nadat ie verdwenen was want ik wil graag zo snel mogelijk weer zwanger worden( ben bijna 39 en heb in nov miskraam gehad) Weet je toevallig ook of en ovutest op een cyste reageerd en ik heb na de menstruatie nog steeds echt heeeeeeel licht bloedverlies, al 8 dg komt dit ook door die cyste?? Bedankt voor je antwoord!!
wat vervelend van je miskraam. Moet je ook nog weer bij de gyn op controle komen om te kijken of je cyste ook weggaat? Ik had bij de nacontrole na de curretage ook een cyste op een van de eierstokken. De gyn noemde het een functionele cyste en verwachtte dat die vanzelf weer weg zou gaan. Ik heb echter daarna een aantal "rare" cyclussen gehad met oa lang bloedverlies en tussentijds bloedverlies. Ook kon ik met ovutesten geen eisprong opsporen (heb me echt suf getest). Tot afgelopen ronde,opeens een eisprong gevonden en meteen raak. Ik vermoed dat die rare cyclussen wel met die cyste te maken hadden, maar zeker weten doe ik het niet
Ik moet 16 feb weer terugkomen om te kijken of de cyste kleiner is geworden en volgens de gyn moet dit ook een functionele cyste zijn die ik heb overgehouden aan mijn zwangerschap maar zoals ik misschien al vermeld heb is dit uitgelopen op een miskraam en hoop ik zsm weer zwanger te worden. Ik heb wel precies na 4 wk weer een menstruatie gehad (zonder eisprong) maar inderdaad tussen door een vreemde bloeding e heftige buikpijn en nu ben ik maar heel even ongesteld geweest, vrij heftig en was het na 1.5 dg weg en kwam 't ineens in alle heftigheid terug en was meteen weer weg. Nu is 't ongeveer 10 dg later en heb ik op z'n tijd heeeeeeeeeel licht bloedverlies, dat heb ik ook nog nooit eerder gehad. Ik baal hier ernorm van. Ik had gehoopt dat we de draad snel weer op zouden kunnen pakken maar ja.. je hebt t niet in de hand. Heb jij uiteindelijk je ovu met of zonder cyste gehad en hoe verliep die cyclus dan? Was deze ook onregelmatig of is 't nu weer regelmatig en heb je nu ook nog tussentijds bloedverlies? Kwam jou cyste ook voor uit een zwangerschap en hoeveel maanden gingen eroverheen voordat je je ovu weer kreeg? Ik ben erg benieuwd. Ik weet dat voor iedereen alles weer anders kan lopen maar je weet maar nooit......
Sorry lees je bericht nog eens over en zie inderdaad dat je ook een curretage ondergaan hebt en nu weer zwanger bent. Gefeliciteerd!!!! Weet je dan nu of je cyste weg is??? Heeft de gyn dat nadat hij 'm ontdekt heeft niet nog eens gecontroleerd?
Ik heb geen controle meer gehad voor de cyste (was een beeje ziekenhuismoe). Maar neem aan dat ie nu wel weg is. Ik heb zo'n 4 cyclussen lopen rommelen met veel buikpijn en tussentijds bloedverlies, toen enorm heftig en lang (14dgn) ongesteld geweest en daarna voelde het "anders". Daarna geen buikpijn en tussentijds bloedverlies meer gehad, maar kon nog steeds geen eisprong vinden. Tot afgelopen ronde voor het eerst weer een positieve ovutest! Ik had overigens ook steeds vage streepjes op mijn ovutest, de hele cyclus door. Op zich is zo'n cyste onschuldig, maar kan hormonaal de boel toch wel in de war gooien. Herken jegevoel heel goed dat je zo snel mogelijk weer door wilt na een miskraam en dan raak je helemaal gefrustreerd als je cyclus zo verstoort is. Dat hoeft overigens niet eens van de cyste te komen. Ook door een miskraam kan je cyclus aardig van slag raken.
Waren die vage streepjes weg op een gegeven moment dan?( toen je cyste ook weg was zeg maar) en heb je ook getempt toen je de cyste had? Ik heb al 6 dagen de zelfde temp, dat had ik voor mijn zwangerschap niet dus dat vertrouw ik ook al niet maar misschien heeft dat niets met de cyste te maken. Ben zelf wel blij dat ik 16 feb weer voor controle mag want ik heb juist het gevoel dat iedereen vindt dat ik maar even rustig aan moet doen, het is nog maar net gebeurd, het heeft tijd nodig...... je kent het misschien wel en voor mijn gevoel heb ik geen tijd meer, ik word deze maand 39!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder geen klachten heb zoals buikpijn, de menstruatie vond ik inderdaad wel vreemd. Had vandaag trouwens weer geen tweede streepje had jij dat ook wel eens?
ik herken het helemaal, wilde ook zo snel mogelijk weer zwanger worden. Niks geen rustig aan... Mijn ovutesten kon je echt geen touw aan vast knopen, maar ze werden in ieder geval nooit positief. Ben toen gaan tempen en ff vond wel steeds een eisprong (maar met stippellijntjes, dus niet echt een duidelijke) maar had rond die tijd geen positieve ovutest (testte zelfs 2x per dag) Hoop voor je dat de 16de je cyste helemaal weg is.
Nog even een positief berichtje... had gisteren een positieve ovu test (en vandaag ook) en een stekende pijn in mijn linkerzij dus ik denk dat die eisprong er aan gaat komen! Nu moet de rest nog goed gaan.......op goed geluk..