Altijd gedoe met de fietsen

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 21 mei 2025.

1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.226
    12.236
    113
    Ze zijn natuurlijk ook afhankelijk van de inkoop van grondstoffen. Als ze net even wat voordeliger denken een fiets te fabriceren, kan het achteraf zijn dat het ten koste is gegaan van de kwaliteit. De cortina van mijn zoon is denk 5 jaar oud, hebben wij 2e hands gekocht en lijkt zo uit de fietsenzaak te komen, iedereen denkt dat hij nieuw is. En die van ons is gewoon een degelijke elektrische stadsfiets, ook 2e hands en prima voor waar we hem voor hebben.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.247
    113
    Brabant
    Ik heb niet t hele topic erbij gelezen, maar nee hier is het niet zo.
    We hebben 2 pubers op t vo, en1 die volgend jaar gaat.
    Ze hebben gewoon 1 fiets, allemaal een degelijk geval en als er iets is moeten ze het meteen melden
    En ja er is wel eens iets stuk, maar ze fietsen ook veel.

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.769
    8.871
    113
    Vrouw
    Ik vind het echt heel oneerlijk ook tegenover de anderen dat hij die dan opzadelt met een probleem. Waar is zijn verantwoordelijkheidsgevoel tegenover anderen? Ik herinner me nog een topic van je over een van je pubers die alleen op vakantie wil. Hopelijk is dat niet dezelfde? Want anders zou ik daar nog eens heel goed over nadenken en hem ook daarmee confronteren.
    Dus ik zou nu zorgen met elkaar dat de fietsen op orde komen en vanaf dan nieuwe regels hanteren over het gebruik daarvan.

Huismuisie vindt dit leuk.
  4. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.271
    417
    83
    Hier is dat ook niet zo. Dochter had eerst een hele oude fiets. Die viel letterlijk van ellende uit elkaar. Iedere keer wat, maar daar kon zij zelf niks aan doen. Uiteindelijk een nieuwe fiets gekocht, een Gazelle. Die is van ons samen. Ik ben voor mijn werk afhankelijk van de auto en fiets alleen soms in het weekend. Ze gaat er netjes mee om en dat moet ook wel want hij was duur zat (ze heeft hem mee mogen uitzoeken).

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.042
    15.073
    113
    Zorg voor gereedschap, materieel en plakspullen en aankomend weekend is een prachtig moment om die fietsen allemaal op te lappen. Ieder zn eigen probleem oplossen.

Had je plannen voor t weekend? Dan zorg je dat het daarvoor maar klaar is.

Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina