Winterjasje Frendz, zou 86 goed zijn?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkie97, Aug 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Hartje zomer, maar ik heb een heel leuk winterjasje gezien voor mijn zoontje bij de V&D;
    Frendz Jack V&D

De grootste maat is 86, maar hoe valt dit merk?
    Mijn zoontje is vrij groot, met 9 mnd 74 cm en 10,5 kg, hij draagt nu maat 80. Zou een jas maat 86 hem goed passen komende winter of zou hij al een maat 92 moeten hebben?

Een jochie van 1-1,5 jaar in 92 zie ik niet zo eigenlijk, aan de andere kant verbaas ik mij hoe hij door de maten vliegt, terwijl mijn dochter altijd alles nog een tijd te groot was, zij is gemiddeld qua lengte en gewicht)

(Zie nu dat de jas ook bij de kindermaten staat, alleen dan ietsje duurder, maar 92 is er evt wel dus)

2. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

Jul 20, 2012
    1,206
    0
    0
    Ik vond frendz bij mijn zoontje wel altijd heel klein vallen dus ik zou de gok niet durven nemen

3. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tja, het blijft altijd een gok. Als hij nu al 80 draagt van Frendz zou het zo maar kunnen dat hij in de herfst al 86 ervan draagt en dat die maat hem in december/januari al weer wat spant. Maar het zou ook kunnen dat hij een soort van plateautje bereikt en dat hij van nu t/m november in 80 blijft en daarna 86 waardoor ie mooi zou passen. Je kan de gok nemen en als het dan november is en je ziet dat het niet gaat passen alsnog een andere jas erbij kopen.. Ik heb momenteel ook al 2 jassen "klaarliggen" voor mijn zoontje. 1 van de twee gaat sowieso passen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik zou geen 86 nemen, maar minimaal 1 of 2 maten groter, zeker omdat het om een winterjas gaat.
    Hier is ook de ervaring dat Frendz klein valt, heb een keer een shirt maat 74 gehad, die nog eerder te klein was dan z'n kleding van maat 68.
    En hier draagt m'n zoontje 80/86, maar pas een vest aan maat 92 en met de mouwen omgeslagen zag het er nog niet eens zo heel gek uit, natuurlijk was ie te groot, maar ik vind dat bij een winterjas niet zo storend. Zou het vervelender vinden als ik na een paar weken al een nieuwe jas moet kopen omdat hij te klein is.

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik zou begin september gaan passen in de winkel voor maat 86 of 92. Over het algemeen valt Frendz klein, maar mijn dochter haar Frendz winterjas maat 86 past ze waarschijnlijk ook komende winter nog (terwijl ze nu maat 92/98 bovenkleding draagt). Ik zou niet gokken zonder te passen, maar als je gokt past hij maat 86 waarschijnlijk beter begin van de winter en 92 eind van de winter. Maar hangt heel erg af hoe groot hij valt! En hoe snel je zoontje deze winter gaat groeien ;)

Share This Page