Onze dochter is acht maanden. De eerste maanden van haar leventje heeft ze veel gehuild, o.a door reflux. Vanaf een maand of zes ging dit veel beter, wat een opluchting! Echter, sinds een week of vier, is het elke avond brullen als ik haar naar bed breng. Overdag gaat ze meestal gewoon slapen. Ze doet sochtends een slaapje (variƫrend van 45 min tot twee uur) en smiddags een slaapje van meestal maximaal een uur. Rond 15u is ze dan wakker en daarna slaapt ze niet meer (lukt niet) tot ik haar savonds op bed leg rond 19u. Met een beetje geluk slaapt ze eerst een half uurtje maar meestal lukt dat niet eens. Vaak zodra ik haar neerleg begint ze al te jammeren. Soms is ze eerst stil en begint het zodra ik beneden ben. Het jammeren wordt huilen en dit gaat door totdat ik haar oppak of naast haar lig. Zelfs na een uur blijft ze huilen. Ze heeft geen pijn, geen honger, maar wil gewoon bij me zijn. Echter heb ik nog meer kinderen en inmiddels is het zo dat ik zo ongeveer de hele avond boven zit bij haar en mijn man zich (na een drukke werkdag) met de kinderen moet redden. Vind dit echt geen leuke situatie. Geen avond is meer rustig, ik ben alleen maar met haar bezig. Daarnaast komt ze ook nog 2 tot 5 keer per nacht wat met haar leeftijd echt niet meer nodig is. Ze slaapt naast me (co-sleeping) maar we zitten er over na te denken om haar naar een eigen kamertje te doen in de hoop dat ze dan wat meer doorslaapt. Af en toe voel ik me wat radeloos. Ik weet gewoon niet wat te doen. Met mijn andere kinderen heb ik dit nooit zo gehad. We zijn erg van de RRR. Mijn dochtertje is veel prikkel - gevoeliger dan mijn andere kinderen en hier probeer ik ook echt rekening mee te houden. Ik hoop dat iemand wat tips voor ons heeft..
Weet je zeker dat ze geen pijn heeft? Tandjes zijn namelijk hier hetgene waardoor het met vlagen uren duurt voordat ze kan slapen. Heel veel succes, klinkt als heel pittig!
Heel intensief lijkt me. Heeft ze een speentje, knuffeltje, andere troostdingetjes? Misschien dat een eigen kamer inderdaad wel helpt. Ze rekent kennelijk op jullie aanwezigheid in de nacht en wil dat je er meteen bij komt ipv zelf eerst nog een paar uur beneden bent. In een eigen kamertje heeft ze die verwachting wellicht niet. Zeker omdat ze overdag wel slaapt; dan verwacht ze jullie niet. Zou dat het kunnen zijn? Ik roep ook maar wat hoor... Ken je dochter natuurlijk niet!
Wat herkenbaar Medith, Mijn zoontje begon met 6 maanden problemen te krijgen met in de avond naar bed gaan. Overdag totaal geen probleem, maar die avonden... En nog en hij is nu 13 maanden oud. Wat een drama af en toe. Hij heeft ook geen pijn, geen honger, maar wil gewoon aandacht en niet slapen. Misschien bang in het donker... maar een nachtlampje staat altijd aan. Ook 's nachts komt hij vaak. Nu slaap ik naast hem in de hoop dat dit beter gaat worden, wat het tot nu toe nog niet echt doet na 3 nachten. Hij wordt ook wel 3-5x even wakker per nacht. Ik lees graag mee
Als ik haar oppak en bij me hou stopt ze met huilen en is het gewoon goed, dus ik heb niet het idee dat het pijn is. Ik hoop dat jouw theorie klopt! Dus dat ze op een eigen kamertje beter gaat slapen, we gaan het in elk geval testen. Ze heeft een speentje (die ze tijdens het huilen elke keer uittrekt) en een knuffeltje. Ook altijd een vast ritueel dus daar kan het niet aan liggen. @Me and; vermoeiend he..
Helaas nog precies hetzelfde, soms komt ze wel 7x per nacht. Hopelijk nog ergens een gouden tip.. ik blijf mezelf maar inprenten ; het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase....