Dik 2 weken geleden ben ik gestopt met de pil en 13 dagen geleden bloeding gehad, zoals in een stopweek. Op de 7e dag had ik s avonds veel afscheiding, draderig, buikpijn, misselijk, hoofdpijn. Dit duurde ong. 3 dagen: ik dacht misschien de eiprong? Op de 11e dag een ongesteldheidsgevoel en dat gaat af en aan door tot nu, de 15e dag. Ook had ik vandaag ineens een steek rechts in mijn buik, of je geprikt wordt met een speld. Aan de ene kant denk ik dat ik niet zwanger kan zijn, aan de andere kant is het gevoel wel sterk dat ik zwanger zou kunnen zijn.. Ik heb geen idee hoe mijn cyclus nu precies gaat, omdat ik tijdens een strip ben gestopt en nog niet gewoon ongesteld ben geweest. Misschien houdt mijn lichaam mij ook wel voor de gek. Nu vraag ik mij af, omdat ik mijn cyclus niet weet, wanneer zou ik eventueel kunnen gaan testen? Wat denken jullie? Zou ik bijv. Vrijdag al voorzichtig eens kunnen testen denken jullie?
Ik zou nog niet gaan testen. Je bent net gestopt en je lichaam moet eerst haar normale cyclus vinden. Je weet denk ik ook niet wanneer je eisprong was dus is er niks te ZEggen over je cyclus. Je klachten kunnen ook te maken hebben met ontpillen. Ik zou even rustig afwachten hoe je cyclus er uit komt te zien.
Dat is niet mijn sterkste kant Denk wel dat je gelijk hebt.. Vind het toch lastiger dan ik dacht om (nog) niet te weten wat mijn cyclus is en wanneer ik dus eventueel overtijd ben.
Ik heb op dag 33 en dag 40 een test gedaan. Uiteindelijk op dag 57!! Ongesteld geworden. Dus na 14 dagen stoppen met de pil zou ik nog niet testen hoor. Maar ik snap het heel goed. Het is heel spannend allemaal en elk symptoom wat zich openbaart ga je aan twijfelen. De dames hier hebben me toen op het hart gedrukt dat ontpillen gewoon een drama is je lichaam doet van alles. En het kan wel tot 6 maanden duren voor je lichaam het zelf weer oppakt. Bij mij was het echt precies 2 maanden na het stoppen met de pil. Je kan wel contact opnemen met je huisarts als je na 3 maanden echt nog helemaal niks heb gehad. Maar sommige huisartsen doen er niet zoveel mee. Veel succes met wachten
Dank je wel! De vorige keer heb ik helemaal geen last gehad van ontpillen. Dat maakt t extra lastig denk ik..
Zowieso, stel dat je ei inderdaad op dag 11 was dan is het nu op dag 15 vaak nog niet eens ingenesteld en zonder innesteling geen hcg en zonder hcg geen positieve test. Ong. 2 dagen na de innesteling komt hcg vrij. Ook kwaaltjes komen van hcg en dat zal er bij jou dus nu nog niet zijn. Dat zou betekenen dat je op 2 dpo een innesteling had en dat is echt onmogelijk. Al met al.... bij simpel nadenken weet je gewoon dat je echt moet afwachten want nu testen heeft geen enkele zin. Je bent dan met 4 dpo echt veeeeeel te vroeg. Ik zou nog zeker 2 weken afwachten en dan een test doen. Je zit dan op dag 29 en dus 1 dag na het gemiddelde. Als je ei dan op dag 11 was dan gaat de test op dat moment een knaltest geven. Hopelijk kan je het nu laten rusten want nu al zo gefocust op testen klinkt niet goed als het zwanger worden nog even op zich laat wachten. Je maakt hezelf dan helemaal gek.
Zo erg gefocust ben ik niet, klinkt misschien wel zo kan ik mij voorstellen. Het is meer dat ik geen ervaring met ontpillen heb dat mij aan het twijfelen maakt en het feit dat je geen datum hebt wanneer je over tijd bent. Vandaar dat ik mij afvroeg vanaf wannneer je eventueel zou kunnen testen. Ik denk dat ik 10 dagen geleden mijn ei heb gehad, maar laat het ook zeker nog even rusten. We wachten het af...
10 dagen geleden je ei??? Op dag 5 van je cyclus?? Dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Onee dat wordt dan dag 7 van je cyclus. Maar waarom denk je dat?? Vanwege de afscheiding?? Dat kan je wel 5 dagen voor je ei krijgen dus zegt niks. Ook de pijntjes die je voelt zijn de groeispurten van het ei en het ontpillen van je lichaam. Ik zou er vanuit gaan dat je ei nog moet komen (omdat je aangeeft nog buikpijntjes te hebben) en dan over 2 weken eens gaan testen.
Ok dank je wel! Ja door afscheiding, dingen die ik voelde toen ik eerder zwanger probeerde te worden. Ik ga het lekker op mij af laten komen en dan zie ik het wel
Hoi Daantje, Ik snap je helemaal. Ik ben zelf eind juli gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld. Ik ben misselijk, moe, duizelig en heb soms ontzettende krampen. Elke keer denk ik: Yes, ik ben nu ongesteld maar het zet niet door.. Heel irritant! Ik heb afgelopen dinsdag op mijn 30ste cyclus dag een zw test gedaan en deze was negatief.. Ik ben denk ik zwaar aan het ontpillen.. Het is heel irritant om niet te weten waar je ergens zit in je cyclus! Bij de action zijn er zw testen voor 2 euro. Ik zou er dit weekend gewoon eentje doen en dan heb je iig duidelijkheid hoe je er nu voor staat! Succes!
Het is inderdaad de onzekerheid over waar je staat in je cyclus wat ik lastig vind. Ik ga er niet vanuit dat ik zwanger ben, kan het alleen maar meevallen. Als ik ongesteld word ook goed, maar dan weet ik dat het dag 1 is. Ik had namelijk gelezen dat als je in een strip stopt, je misschien ook wel meteen een eisprong kan krijgen.. Hoop voor je dat het snel duidelijk voor je is waar je staat!