's nachts heel vaak, overdag gewoon

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door honesto, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honesto

honesto Lid

4 mrt 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Teddy/Mirjam,
    Mijn zoontje van ruim zeven maanden had een prima ritme. Hij kwam om de vier uur, 's nachts liet hij er iets langer tussen, gemiddeld 1 a 2 nachtvoedingen.
    Alleen toen kwamer er tandjes... twee stuks tegelijk. Meneertje was veel wakker en erg verdrietig 's nachts, dus veel aangelegd en laten drinken.
    Helaas heeft hij dit nu als een nieuw ritme gevonden... Overdag laat hij 4 a 5 uur tussen de voedingen, maar 's nachts wil hij iedere twee uur. Speentje maait hij driftig weg, het enige dat hij wil is mama!
    Vannacht laten huilen maar dat kan ik niet... ik lig naast hem te huilen, dus toch maar aangelegd.
    Is dit van tijdelijke aard of moet ik toch doorzetten en hem een keer laten huilen?

Alvast bedankt,
    Joleen

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

tja, lastig he? Ik houd er ook niet van om een baby te laten huilen.
    Het zijn allemaal fases waar een kind doorheen moet. Troost aan de borst is enorm belangrijk.
    Ik denk dat je hem met de borstvoeding prima door deze fase heen kunt helpen. Het is intensief voor je, dat zeker. Maar het zal weer overgaan hoor! Als je merkt dat hij weer wat beter in zijn vel zit kun je proberen om hem door je partner te laten troosten s nachts. Sterkte in deze fase!

Mirjam

Deel Deze Pagina