La vache qui-rit kaasjes en verse salade?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kyrabella, 31 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kyrabella

kyrabella Lid

13 dec 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraagje ben 6,3 weken zwanger en ben dol op de kleine kaasblokjes van le vas que-rit en de bakjes salade van de vleesafdeling zoals kipkerrie zalm enzo mag ik dit eten? Bedankt vast!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

la vache qui rit is gemaakt van gepasteuriseerde melk, en kun je gerust eten. Die salades in principe ook, maar bij de zalm zou ik wel opletten, is het rauwe zalm of bewerkte zalm die erin zit? Bij rauwe zalm niet doen.

Mirjam

3. kyrabella

kyrabella Lid

13 dec 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het antwoord! Nu vergat ik te vragen of avond thee van zonnatura( korreltjes ) ivm de honing ook mag en hoeveel dan? Een gezond en liefdevol 2011 ook voor jullie!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

kun je nemen. Kijk eens op de website van het voedingscentrum, daar staat een stukje over wat wel en niet mag in de zwangerschap.

Mirjam

5. kyrabella

kyrabella Lid

13 dec 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik had al op die aite gekeken maar niet alles kunnen vinden! zal nog eens goed verder kijken bedankt!

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

als het niet specifiek genoemd staat kun je het gewoon eten, ze noemen het gewoon in groepen. Alle kaas van gepasteuriseerde melk is veilig,alleen kaas van rauwe melk moet je niet eten. Die is bijna niet verkrijgbaar in Nederland omdat ie kort houdbaar is. twijfel je, kijk dan op de verpakking, daar staat het op vermeld.

Mirjam

Deel Deze Pagina