Pfff..wat is mijn buik aanwezig zeg!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eikie79, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Ben nu bijna 31 wkn. Net als in mijn vorige zwangerschap draag ik de kleine erg hoog. Ik heb al weken last van zuur, maagpijn en de laatste weken is daar kortademigheid bijgekomen.

Als de vk van mijn baarmoeder uit zou gaan, zou ze zeggen dat ik 34 wkn was. Dus bijna 4 wkn verder. De vorige zwangerschap was dat ook en ben ik ook 3 wkn te vroeg bevallen. Er is dus verhoogde kans dat dit nu dus weer is.

Ik heb nog wel wat ruimte aan de onderkant, maar ja, als het zo hoog blijft. De vorige keer was het tot aan het breken van mijn vliezen nog niet goed ingedaald, masr toch maar 8 uur over gedaan.

Nu heb ik net 3 wkn vakantie gehad en ben ik maandag weer begonnen met werken. Ik zit veel achter het bureau. Op vakantie was ik goed ontspannen maar had ik eind van de dag ook last van mjjn buik.

Sinds maandag na een dag werken en ook tijdens ben ik helemaal k.o.
    Ik heb pijn/ steken links onderin (lies?) En erg veel, lange harde buiken. Voelbaar aanwezig. Je hebt pijnlijk en pijnlijk maar het is niet prettig. Het zit echt rechts en links bovenin, ook over de breedte van mijn buik. Echt waar de kleine ligt
    Nu was het, ivm vakantie, wel wat druk omdat het werk is blijven liggen, maar toch.

ik denk dat het niet goed is....ik moet nog 6 wkn tot aan mijn verlif. Stop 4 wkn van te voren. Maar denk niet dat ik dat ga redden....

Voordat ik het overleg met vk of arbo wil ik graag jullie mening weten...

Liefs

2. lvd81

lvd81 Lid

8 mrt 2010
    72
    0
    0
    Ik ken het gevoel. Ik heb ook last van mijn buik bovenin na en tijdens een dag werken. Ben bijna 30 weken en moet na deze week ook nog 6 weken werken. Wil graag tot de 36 weken werken zodat ik na de bevalling wat langer thuis ben. Vraag me ook serieus af of ik het ga redden.... Vk heeft al gezegd als de harde buiken niet minder worden ik minder MOET werken. En ik werk maar 3 dagen, maar heb ook nog een kleine van bijna 2 rondlopen...... Al met al een stuk zwaarder dan mijn eerste zwangerschap.

Succes nog de laatste weekjes!

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier 34 weken en met verlof gegaan. Ik herken je verhaal. Ik ben zwanger van mijn eerste kindje maar draag ook super super hoog. Het is dat ik weet dat baby's aan de onderkant geboren worden, maar anders zou ik gaan twijfelen. Het lijkt wel of de onderkant van mijn buik gewoon leeg is. Mijn maagzuur liep zo uit de hand dat ik 's avonds ziek werd. Ben nu omeprazol gaan gebruiken en voel me veel beter nu.

Als je het echt niet meer gaat redden dan zou ik stoppen met werken. Ik ben een harde werker en vin d mijn werk ook echt heel leuk, maar de gezondheid van mijn kindje en mij vind ik veel belangrijker en ben dan ook op tijd gestopt. Verleng mijn verlof wel met vakantie...

4. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hoi hoi hier bijna 32 weken en ik loop in de ziektewet..
    Ik was ook helemaal k.o. na mijn werk en kreeg regelmatig en veel harde buiken. Mijn planning was ook door te werken tot 36 weken vanwege de vele weken verlof dan na de bevalling:)
    Maar heb geen zin om helemaal doodmoe de bevalling in te gaan.

Mijn buik is trouwens ook al flink aanwezig haha.. hij zit nu officieel bijna altijd in de weg:p

5. velvet

velvet Lid

22 jan 2011
    84
    0
    0
    kan je geen halve dagen gaan werken. Ik ben 33 weken zwanger en werk halve dagen en ik ga met 27 sept zwangerschapsverof. ik heb last van mijn rug ik trek het niet hele dagen maar wil ook gewoon werken zolang mogelijk.

6. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Vanmorgen echt erge aanwezige pijn in mijn onderrug met lopen. Geen pretje! Ook voel ik het voorin, in mijn lies/schaamstreek. Niet effe steken, ner zeurderig, soort van spierpijn. Bij een beetje inspann ik nv (na stofzuigen) gelijk weer hardd buik.

Omdat ik vandaag vrij ben, heb ik niet zo veel en zo lang harde buiken als op mjnn werk.... Vind het niet leuk, ben bang dat dit het begin van ellende is.
    Zo maar even de vk bellen....denk dat ik al weet wat ze gaat zeggen...

Maar heb ook nog een zoontje van 3 rondlopen dus kan moeilijk de hele dag thuis blijven. En als ik lang zit of lig, doet het ook zeer in mijn heupen en rug.

Bah, ik baal ontzettend!

Heb eigenlijk gewoon zin om een potje te janken...
    Slapen gaat ook slechter de laatste nachten....

Ging het maar zo makkelijk als bij mijn 1e zwangerschap!

7. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Net vk gesproken. Ze denkt dat het te maken heeft met het indalen. Dan kan je zulke klachten krijgen..komt veel voor rond deze weken van de zwangerschap.
    Moet het zeker wel in de gaten houden. Rust op zijn tijd nemrn en op mijn werk toch meer gaan lopen tussen het zitten door. Maar toch doe je dat niet zo snel, want je bent vaak bezig met iets en dan loop je niet zomaar weg.

Maar zal het proberen...

hoop zo dat het minder wordt! Anders wordt het toch echt minder werken....

8. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    En dus ook eerder met verlof gaan ....

Ik werk in de zorg, dus ik haal die 4 weken sowieso niet, maar ik denk dat ik anders ook gewoon met 34 wkn met verlof zou gaan.
    Het wordt steeds zwaarder, en als je last hebt ..... Niet fijn !

Deel Deze Pagina