hallo iedereen wie heeft een idee, over krampjes van baby's nu hoorde ik van een vriendin over homopatische druppels die schijnen te helpen, heeft iemand hier ervaring mee? ik wil ze morgen meschien gaan halen. wij hebben een baby, meisje van bijna 3 weken oud, gisteren was ze vaak aan het huilen, en ze wou echt niet slapen s avonds wat later viel ze pas in slaap rond acht uur. als ze krampjes heeft slaat ze met haar armpjes en zo in de lucht en zo ik geef borstvoeding kan het daaraan liggen dat ze zoveel last van krampjes heeft? groetjes van Summer
Wat bij mijn dochtertje heel erg heeft geholpen zijn Sab Simplex druppels. Dit zijn inderdaad homeopathische druppels, maar alleen verkrijgbaar in Duitsland. Voor ons was dit echt een uitkomst. Het is volgens mij ook in Nederlandse apotheken verkrijgbaar, alleen onder een andere naam. En je kunt het ook via internet bestellen. Succes.
Wij hebben hier ook de cinababy gebruikt, het leek wel te werken, in elk geval baat het niet dan schaadt het niet. Ik dacht dat borstvoeding op zich niet de reden is, het is kennelijk gewoon dat de darmpjes moeten wennen aan melk en dat kost een paar weken. Het gaat gelukkig uiteindelijk over; wij gebruiken nu geen druppels meer (kleintje is nu drie maanden, na anderhalve maand was hij wel over de krampjes heen).
Sap-Simplex is ook te verkrijgen in Hengelo en Enschede... Het heeft hier super gewerkt! Cinababy hielp hier geen ene reet
cina-baby hielp hier erg goed. Naveltje masseren met de klok mee. Fietsen met de beentjes. Warme kruik of warm badje willen ook wel helpen. Ligt echt niet aan je bv hoor, alle baby's hebben er last van is erg vervelend maar moeten ze doorheen.
sab simplex schijnt nu ook bij de DA te koop te zijn, ik ga morgen zelf ook kijken. Cinababy helpt hier niet (meer).
Nu heb ik zelf ook nog een topic lopen, omdat mijn kindje ook zo'n last had van krampjes (ik geef zelf ook borstvoeding). Nu ben ik pas 1,5 dag aan het proberen, en misschien nog niet echt recht van spreken... Maar ik ben sinds gisteren dus gestopt met het aanbieden van beiden borsten. Door beiden borsten aan te bieden krijgt je kindje vooral veel lichtverteerbare voormelk binnen, wat veel lactose bevat. Door het bij 1 borst te houden krijgt de kleine ook de vettere achtermelk binnen, die een rustgevend effect schijnt te hebben op het verteringsstelsel. Dus wat dat betreft kan het eventueel wel met de borstvoeding te maken hebben. Mijn kindje is de laatste dag in ieder geval opvallend rustiger nu hij maar 1 borst krijgt. Verder inderdaad druppels, masseren, beentjes trappelen & lekker meenemen onder de douche of in badje doen.
Hier hielp Cinababy van VSM ook goed, maar ook de tips van debie zijn erg handig om uit te proberen. Aan je bv zal het zeker niet liggen want in principe heeft iedere baby hier last van hoor, maar wellicht heb je wat aan de tips van Vlerkje.
jep hier ook een kindje dat erg veel krampen had,ik gaf dan wel geen borstvoeding. heb toen ook cinababy gebruikt werkte super en met hem op de arm lopen met de buik op mijn arm zeg maar deed ook wonderen of met de beentjes fietsen. hier werder de krampen pas minder na het gebruik van de juiste voeding
Meiden, ik gebruik voor onze kleine meid: INFACOL van simeticon, en dat is nog eens een wondermiddel!! Alle krampen, lucht en ongemakken verdwijnen bij haar en ze is vrijwel pijnvrij...O.K. ze heeft zo nu en dan nog last, maar dat is niet noemenswaardig. Het is online te verkrijgen bij Drogisterij.nl en bij de DIO-drogisterij en nu sinds een paar dagen bij onze apotheek.... Echt, probeer het, je zult er geen spijt van krijgen! (er zat een folder van dit product in "de blije doos", vandaar dat ik ermee begonnen ben) Groetjes, vonneg
Hoi, eigenlijk gelijk al...ik stond versteld van het effect. Ze liet scheetjes en boeren dat het een lieve lust was, en nu nog. Ze is veel rustiger en ontspant gauwer. Ik zou het echt proberen, het is zeker de "moeite" waard. Gemiddeld kost het 8,- per flesje en je kunt zo'n 100 pippetjes eruit halen. Succes ermee, groetjes, vonneg www.drogisterij.nl
hoi hoi, ik ben het inmiddels ook aan het gebruiken , nu een aantal dagen maar vanmorgen was het drama alleen maar krijsen van de krampen, bij iedere scheet is het ook drama, ik weet het niet meer hoor
wij gebruiken abc dophilus. dit is bij de meeste reformhuizen te krijgen. het is een poeder die je mengt met de voeding. is wel erg prijzig. 30 euro voor een potje. maar werkt hier erg goed. geef het wel een paar dagen om het in te laten werken hoor.