vuurwerk Oud en Nieuw

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ons Kleintje, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi
    ik ben er wel optijd bij geloof ik
    Nou fietste ik gisteren naar de stad en iemand stak vlakbij vuurwerk af, ik schrok me rot van de knal, maar ik heb gelezen dat de baby ook erg kan schrikken van harde geluiden en daar nog uren hartkloppingen van kan hebben. Nu vraag ik me af, hoe doen jullie dat met Oud en Nieuw? ;)
    houden jullie er rekening mee ofwel je vind het zielig voor je baby (die in je buik zit)?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik blijf zo als ieder jaar om 12 uur gewoom binnen.ik heb nog al een gevoelig gehoor dus als ik dat buiten ben doet het echt zeer. en het geluid word ook gedempt voor de kleine hoor

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

als je binnenblijft en gewoon de tv aanhoud, dan vallen die harde knallen en lawaai wel mee toch? En voor het raam kun je ook kijken en als dan de echte harde knallen van het begin eraf zijn, dan ga je daarna toch naar buiten?

Als ik binnenblijf in het begin (bv voor de katten) en heb de tv gewoon aan, dan hoor je wel knallen, maar echt niet zo hard dat jezelf of de kleine er last van hebben! Met het vuurwerk straks is onze kleine nog maar een paar weekjes oud, dan blijf ik dus sowieso gewoon lekker binnen!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    Ik denk dat het wel meevalt hoor. Die hele kleintjes slapen er ook vaak gewoon doorheen, dan zal het helemaal wel meevallen als ze nog in je buik zitten, dan wordt het geluid ook nog gedempt immers.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Als de kleine wakker is ga ik met hem voor het raam kijken... als hij slaapt ga ik alleen door het raam kijken ;)

6. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Je baby heeft daar echt geen last van hoor in je buik.. Dat zit daar zo beschermd dat het er weinig tot niets van merkt ;)

7. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik ben rond die tijd uitgerekend :) Maar als ze dan nog in de buik zit ga ik gewoon mee vuurwerk kijken hoor. Het is niet dat je het niet verwacht, dus je schrikt dan ook niet lijkt me? En de baby zal er heus geen schade door krijgen hoor.

8. marr

marr Actief lid

19 mrt 2008
    184
    0
    0
    nou dat is toevallig....hier dacht ik vanmiddag ook precies aan, hoorde hier een harde knal, en dacht hoe moet dat strax met oud en nieuw haha....toeval of niet?

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Laatst was ik 's nachts even wakker, en hoorde ik ineens een keiharde knal buiten. Ik schrok me kapot, en meteen daarna voelde ik mijn kind ook opspringen in mijn buik, en wel zo hard dat ik het letterlijk hoorde 'knappen' in mijn buik :( Ik vraag me nog steeds af wat dat knappen voor geluid geweest kan zijn, maar ik denk dat hij gewoon heel erg schrok van mijn schrikreactie. Ik vond het zo zielig voor mijn beebje.... :(

Met oud en nieuw blijf ik sowieso binnen...dat vuurwerk interesseert me geen bal, nooit gedaan ook.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat vuurwerk boeit me niet zo, maar ik had laatst wel dat we een detective zaten te kijken. De kleine meid was lekker druk aan het doen in m'n buik, maar op een gegeven moment schrok ik me helemaal wezenloos van iets in die detective, echt met hartkloppingen op de bank... Was gelijk rustig in m'n buik.
    Heb nog niet eerder gehad dat ze schrok van harde geluiden, je eigen reactie lijkt me, zo uit eigen ervaring, belangrijker.
    Is misschien net als met huisdieren: als jij ergens niet van schrikt, valt dat bij je hond of kat vaak ook wel mee. Hier dus een kat die zich helemaal niets van vuurwerk aantrekt, ;) Zal met ons kindje ook wel goedkomen dus...

11. Bonsai

Bonsai Bekend lid

12 jun 2008
    762
    0
    0
    Utrecht
    Een vriendin van mij is uitgerekend op 4 januari..
    Ik zei van de week al tegen dr, pas maar op bij oud op nieuw.. straks schrik je van knal en beval je pardoes:p

12. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik ga gewoon naar buiten hoor met oud en nieuw.. ben een echte vuurwerkpyromaan hihi, en als t goed is moet ik dan nog een kleine 4 weken, dus maak me er niet zo druk om..

13. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hahaha dat hoop ik ook , dat ie van de schrik komt hihi ;)

14. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik was 5 jr terug hoogzwanger van me tweede met oud en nieuw en ging gewoon buiten staan, kleine had helemaal geen last ervan, want ik voelde geen schop, niks....Terwijl ik haar al voelde schoppen als we de radio plotseling hard zette of een deur dicht sloeg...Dus ik denk dat het meevalt hoor...

Liefs Jeanney

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Das een goeie helemaal niet bij nagedacht,ik dnek dat ik wel binnen blijf vooral met al het viese rook die je dan binnen krijgt,
    Ga wel lekker voor het raam kijken,
    maja als we het zoals vorig jaar krijgen met alle mist valt er toch niks te zien :D:D

16. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb gewoon buiten gestaan, hoor. Zoveel herrie is het nou ook weer niet. En volgens mij sliep Sem de hele tijd toen, want ik voelde hem amper bewegen.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ga bevallen rond die tijd, hopelijk kunnen we dan met zn 3tjes kijken :D

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik vind het gewoon een leuke vraag dit :D Had er nooit aangedacht of het schadelijk kon zijn.

Maar weet nu ook voor mezelf dat er niks kan gebeuren :D

19. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik was hoogzwanger met Oud en Nieuw !
    En Damani voelde ik regelmatig schrikken in mijn buik.. :D
    Ook als m'n moeders hondje ging blaffen bijvoorbeeld... :)
    Dus het kan zeker ! Maar goed, je kan niet alles vermijden hè ;)

-X-

20. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Hier zat ik laatst ook al over na te denken. Ben dan 21 weken en volgens mij horen ze dan al wel wat. Heb ook maar besloten om gewoon lekker veilig binnen te blijven staan. Ben ook wel een beetje een schijterd hoor want ik heb zowiezo al een hekel aan vuurwerk.

Deel Deze Pagina