hoe kan je je kindje door laten slapen

Discussie in 'Voeding' gestart door patty73, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    Hoe kan je je kindje leren door te slapen?
    Hij is nu 9 weken oud en slaapt s nachts vanaf 23.30 tot ongeveer 04.30 en dan weer tot 08.45uur
    Tips om hem langer door te laten slapen?
    Laten jullie je kindje huilen om de tijd zo te rekken dat hij weer een fles krijgt?
    Hij krijgt om 19.45 een fles en om 23.30 de laatste waarvoor we hem vaak wakker moeten maken.
    Geven jullie de laatste fles meer voeding om hem zo door te laten slapen of geven jullie de nachtfles ( 04.30) misschien wat minder om hem zo te wennen aan het feit dat hij s nachts steeds met wat minder voeding kan en dus door gaat slapen of is hij nog te klein?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kan je mi niet leren! Een kindje gaat vanzelf doorslapen wanneer hij/zij snachts geen behoefte meer heeft aan voeding.

Huilen voor een voeding heb ik nog nooit gedaan, en zal ik ook echt nooit doen ook! Als je zelf 'honger' hebt, neem je toch ook iets te eten? Als je zelf 'dorst' hebt, neem je toch ook iets te drinken? Nou ik vind dat ook kinderen wanneer ze trek hebben gewoon eten/drinken moeten krijgen.

Zowel overdag als snachts!

3. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Denk dat je het doorslapen niet moet gaan forceren hoor! Zo te lezen doet hij het prima, een nachtvoeding is nog heel normaal op zijn leeftijd! En hij slaapt dus van 23.30 tot 4.30 uur? Dat is toch al hardstikke goed? Vijf uur achter elkaar slapen is voor zo'n kleintje al doorslapen.
    Er zijn altijd kinderen die langer doorslapen, maar daar moet je niet teveel naar kijken. Als jouw zoontje de nachtvoeding niet meer nodig heeft, laat hij m vanzelf wel vallen. Zo ging het hier in ieder geval.

IK zou me er niet te druk over maken, lekker die nachtvoeding geven zo lang je zoontje hem nodig heeft, hij is nog zo jong!

@ bolbuikje: helemaal mee eens!

4. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    Ik laat hem ook niet huilen hoor!
    Net wat jullie zeggen, als je zelf honger hebt, neem je ook wat te eten. Maar mijn kraamhulp zei dat je je kindje gewoon moet laten huilen, zo leert hij dat er meer tijd tussen de fles komt te zitten, ik zelf vindt dat persoonlijk nogal hard en kan dat ook niet. Ik sta bij het eerste huiltje al naast de wieg met een fles..

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik bedoelde ook niet dat jij hem zou laten huilen, maar gewoon als uitleg op jouw zinnetje "Laten jullie je kindje huilen om de tijd zo te rekken dat hij weer een fles krijgt?" snap je?

Maar oke, je hoeft natuurlijk niet meteen bij het eerste geluidje een flesje te geven. Misschien is ie ook nog even tevreden met gewoon lekker wat rond wandelen? (Nu moet ik er wel bij zetten dat ik ze zelf heel lang bij de eerste en beste kik aan de borst gelegd heb ;))

En die kraamverzorgster? Dies mi gek! Zal haar eens laten janken om eten of drinken ;)! Nee echt, dat komt er bij mij niet in hoor! Grrrrr! Haha!

6. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lekker, zo'n kraamhulp :rolleyes:

Nee hoor meid, ga gewoon van je eigen gevoel uit (mits je niet veel te veel voeding gaat geven natuurlijk, wel een beetje in de gaten houden hoeveel hij maximaal mag hebben), dan komt er vanzelf regelmaat in, je zult het zien!

Veel succes!

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Scheutje jenever doet wonderen 8)

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahah

Jemig lekkere kraamhulp.

Slapen van half 12 tot half 5 is doorslapen. Dat wordt echt wel langer hoor en ook gaat die fles er wel af van half 12. Dat is een natuurlijk proces.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wazig mens, die kraamverzorgster..

Mijn zoontje kon met 13 weken opeens zonder nachtfles. Niks een uurtje opschuiven, maar hij sloeg gewoon die hele nachtfles over.

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja, scheutje jenever helpt echt!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

scheutje jenever? :(

Een kindje gaat doorslapen wanneer ze daar aan toe zijn maar naar mijn inziens kan je dat wel stimuleren... Je kindje doet het trouwens prima met één nachtvoeding! Je moet je voorstellen dat er mensen zijn die 2 - 3 keer naast hun bed staan. Mijn idee is dat je een kindje kan leren om overdag alle benodigde voeding tot zich te nemen. Dit gaat makkelijker met FV dan met BV (hier gebeurde het wel met BV). Je zei het zelf al door de nachtfles wat kleiner te maken en die heel langzaam af te bouwen. Maak 's nachts zo min mogelijk contact (niet praten, niet
    aankijken) op die manier krijgt je kindje steeds meer een idee bij het verschil van dag en nacht (dat heeft ie zo te horen trouwens al! Knap kind!)
    Wij hebben het zo gedaan en ons mannetje sliep met 7 weken van 23:00 tot 8:00 en met 14 weken van 19:30 tot 8:00. Ik weet zeker dat het karakter van het kind hiermee te maken heeft maar ook hoe wij dit aangepakt hebben.

Trouwens en heel belangrijk: van 23:00 tot de volgende ochtend slapen is naar mijn idee pas een optie wanneer je kindje boven de 6 kilo is! Behalve als hij / zij dat helemaal uit zichzelf doet ;)

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ohn kan dat niet dan? Hier kreeg Nathan elke avond een flinke slok Ketel 1. JWT, lekkere rustige baby 8)

13. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Doorslapen betekend officieel in dat ze 5 uur achtereen doorslapen, en op deze leeftijd kun je dus zeggen dat jouw kleintje al doorslaapt.

Tips om hem te laten doorslapen, tja die zijn er natuurlijk meer dan genoeg, meer voeding in de laatste fles - nutrix – friso extra – nutrilon forte etc.

Maarre zoals ik het van jou lees zou ik er niets aan veranderen en heb jij een kindje die zeer waarschijnlijk zelf zometeen nog langer gaat slapen als je het zo laat zoals het nu is.

Ik zou er dus zeer zeker niets aan veranderen. Ik zou zeer zeker niet minder voeding gaan geven als hij snachts nog komt, daar is hij vind ik persoonlijk nog veel te klein voor, die link leggen ze echt nog niet hoor. Dusse als ik het zou mogen zeggen, in je handen knijpen en de tijd dat hij nog langer gaat slapen komt echt wel.

Tegen de tijd dat hij een maand of 3-3,5 is zou ik die laatste fles eens een keer weglaten en zien hoe laat hij dan komt, maar vooralsnog lekker zo houden meis

14. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    the good old days ;) :)

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Astrid: vroeguh mocht dat nog jenever nu helaas niet meer. Ik gebruik nu de rubber hamer. :)

Helaas doorslapen is niet te leren. Je kindje is nog erg jong en zal rond de 4 tot 6 maanden echt wel gaan door slapen. (uitzonderingen daargelaten) Laten huuilen heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Honger is drinken en daarna weer lekker slapen gaan.

16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena ging ook met 6 weken doorslapen van 23 tot 7 uur, maar vergat na een maandje of wat hoe het ook weer moest en kwam toen ook weer 's nachts om eten. Tja, het is even erg minder, zeker als je gewoon moet werken. Maar naar een huilend kindje luisteren is ook nog eens veel vermoeiender dan effe aanleggen / flesje maken, vind ik.

Ze regelen het vanzelf, wat je kindje nu doet kwa voeding is toch al erg mooi? Oh ja, je kraamverzorgster, die spoort naar mijn mening niet helemaal. We geven haar lekker geen ontbijt, geen koffie, geen lunch en wat nou, trek! Even doorbijten, dan hoef je over een week nog maar een keer per dag te eten! Pfff

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

4-6 maanden? Dat hoeft niet hoor... 2-3 maanden kan ook

18. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    :confused: Das een fijne kraamhulp zeg...
    Nee, doorslapen is niet aan te leren denk ik... Zeker niet met 9 weken....

Hier ging Julen op de dag dat hij 3 maanden was doorslapen..
    Hij wordt nu nog wel eens wakker hoor, en heel soms heeft ie honger snachts.. Dan mag/krijgt hij een klein flesje voeding (pepti)...

19. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Hoeveel tijd heb je tussen de voedingen overdag? Wij zaten namenlijk al heel snel op 4 uur tussen de voedingen toen adviseerde de kinderarts om een beetje te smokkelen zodat ze rond de 3 en een half uur zat. Als je kindje dat toe laat. Zo bouwen ze verzadiging op voor de nacht. En inderdaad de nachtvoeding kort houden. Als je kindje niet gepoept heeft of een hele volle plasluier ook geen luier verschonen.

En dan ineens schrik je s'ochtends wakker! Hihi...maar inderdaad je kindje doet het al super! Knap hoor!

20. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ben je wel lekker? :confused:

Deel Deze Pagina