Hallo Eveline, Kan een dreumes (16 maanden) ook te veel drinken? IS te veel drinken slecht? Mijn dochtertje drinkt naar mijn mening best veel. Volgens mij drinkt ze zeker 6 bekers per dag. Ik heb het dan over één a twee bekers melk, af en toe een beker sap en voor de rest alleen maar water. Ze drinkt dus zeker 3 a 4 bekers water per dag. Het drinken bederft haar eetlust niet, want eten kan ze ook goed! Ze eet altijd haar bordje leeg (hoe vol dat bordje ook is!) Ik heb de indruk dat het er bij haar om gaat dat alles op moet. Zowel eten als drinken. Ze vraagt er nooit om maar als het etenstijd is of als ze drinken krijgt, gaat het op! even voor de volledigheid, ze plast en poept iedere dag goed. Ze groeit goed, en haar gewicht klopt bij haar lengte. Ze is dus zeker niet te dik ofzo! Zelf denk ik dat het niet zo'n probleem is, zolang we maar niet overdrijven met het geven van eten/drinken, wat we naar mijn mening ook niet doen. Hier even een lijstje met wat ze per dag krijgt: Ochtend: een dubbele boterham en een beker melk tussendoor: een beker water en soms een koekje/rijstwafel/rozijntjes lunch: dubbele boterham (gaat niet altijd op) en een beker melk of water tussendoor: een beker sap of water en soms een koekje/rijstwafel/rozijntjes (als ze die niet al na ontbijt heeft gehad) Avond: warm eten (met de pot mee) en een beker water Voor het slapen gaan: een beker water, en soms een papfles (als we vroeg avondeten gehad hebben. Ongeveer 1x per week) Dit is ongeveer wat zij eet/drinkt per dag. Een heel verhaal, maar ik hoop op een antwoord. Gr Danielle
Hallo Danielle, Je kindje krijgt niet teveel vocht hoor, het ziet ergoed uit. Zolang het vocht er niet voor zorgt dat ze minder eet is het geen probleem. Fijn dat je dochterje zo goed drinkt en eet. Groeten Eveline