Altijd huilen bij wakker worden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xd24, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik hoor altijd iedereen over het wakker worden, en dan heerijk luisteren naar een kindje wat kletst/speelt.

Nou, wij worden dus altijd wakker van gekrijs;)
    Dit is al vanaf dag 1 zo, en soms best vervelend. Ik hoor hier nooit iemand over. Alleen maar kletsende kindjes, heerlijk lijkt me dat!

Is het 'normaal' dat ons zoontje direct moet huilen wanneer hij wakker is geworden?
    En zijn er meer kindjes die dit doen?

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ja hoor, ik had er hier ook ééntje. Gewoon gezegd niet huilen maar mama of papa roepen! 'Blijven herhalen en anders zeggen dat je niet komt omdat hij niet roept maar huilt. Hij is anderhalf? Gewoon niet meer pikken hoor. Zo krijg je een kind met een gigantisch ochtendhumeur. Even wakker worden mag maar daarna gewoon vrolijk zijn.

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Bij mijn zoontje is het verschillend.
    's Ochtends is hij heel vrolijk en wordt hij kletsend wakker maar na zijn laatste middagdutje in de namiddag gaat hij altijd huilen.

Geen idee hoe dat kan maar dat is gewoon standaard zo...

Ook gaat hij trouwens huilen als het lawaaierig is!
    Dan is het duidelijk een huiltje waaruit blijkt dat de "herrie" hem irriteert. :D

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hij is net 1 jaar, dus ik denk dat dit nog niet werkt. Maar ik zal het wel steeds zeggen. Wie weet.

Vind het ook voor hem vervelend want hij is nooit vrolijk wakker, altijd maar huilen

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Tja, ik denk dat mijn man ook zou huilen als dat niet gek gevonden zou worden ;). Hij heeft standaard een enorm ochtend humeur en dat duurt echt een hele tijd voor dat beter is. Lijkt mij dus dat ieder kindje anders is, net als dat iedere volwassene anders is. Is hij wel weer gewoon makkelijk te troosten?

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nou niet komen omdat hij huilt vind ik wel wat drastisch hoor.
    Als hij nou eenmaal een ochtend humeur heeft valt daar weinig aan te doen... Ik wordt ook altijd chagie wakker... Doe mijn best voor Jesse om vrolijk te zijn maar dat lukt echt niet altijd.

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dat werkt misschien bij grotere kinderen maar niet bij een kindje van 1 jaar oud ;)
    En aan een humeur kan je volgens mij niets doen hoor...

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wat bedoel je met niet komen omdat hij huilt?

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Het is dus gewoon een stuk chagrijn in de ochtend:p

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Tjessia schreef "anders gewoon zeggen dat je niet komt omdat hij huilt en niet roept" daar was mijn reactie op...
    Nu ik het zo terug lees komt het een beetje raar over...

Maar ik denk dat er weinig aan te doen valt. Hier zijn de keren dat JEsse kletsend eakker werd ook op 1 hand te tellen. Hij is wel vrolijk zodra ik m uit bedje gehaald heb...

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Oke ik dacht al ik heb toch nergens staan dat ik hem laat liggen. We laten hem soms wel even 'wakker worden'.
    Maar nadat wij hem uit bed halen stopt het huilen, dus dan is het gelijk goed.

12. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hier is het 50/50 :) soms ligt hij met zijn hoofdje tegen de spijlen te duwen en weet hij niet meer wat hij moet doen...nog slaapdronken denk ik;) maar dan ligt hij dus ook te zeuren...
    de andere keer kan ik weer een half uur blijven liggen voor ik hem pak...

maar het zal wel normaal zijn...misschien heeft hij gewoon last van ochtendhumeurtjes :D heeft mijn vriend ook last van ;)

13. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hahahaha de mijne ook vrees ik!

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier wordt ze ook wel eens huilend wakker, maar dan weet ik dat ze eigenlijk nog niet goed uitgeslapen is. Vaak is ze dan haar tut kwijt of haar knuffeltje en kan ze nog even verder slapen...
    Als ze gaat kletsen/zingen/roepen dan is ze klaar in bed en haal ik haar er uit!
    Ga er overigens wel altijd naartoe hoor als ze in bed ligt te huilen..
    Misschien is het ook een soort gewoonte van hem, hij weet niet beter dan dat hij huilt als hij wakker wordt en dat hij dan gehaald wordt??
    Niet dat je er dan veel aan kan doen...

15. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier begon de oudste ook altijd te krijsen zodra ze wakker werd. Niet echt ontspannen wakker worden zo voor ons.
    De jongste is tegenovergesteld en inderdaad een kindje dat gelijk gezellig aan het kletsen is.
    Ze hebben een totaal verschillend karakter. Hij kan lief gaan spelen en zij heeft daar heel veel moeite mee gehad.
    Nu, inmiddels is ze bijna 4, gaat het allemaal veel beter.

Even geduld hebben dus:D

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja misschien gewenning idd. Maar daar kun je dus niks aan doen. Ik kan hem moeilijk laten huilen als hij uitgeslapen is:)

Moenie, ohjeej 4 jaar haha.

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier ook een kindje met een onwijs ochtend humeur....en middag humeur!! Hij doet dit altijd al ik dacht ook dat het wel eens over zou gaan maar helaas..
    Niet zo erg vanmorgen was het 5 uur!!! ik zeg nou kom maar effe bij papa en mama slapen...neee gillen wou die naar beneden.. 30 min later heb ik hem weer op bed gelegd. Hij ligt nu in een peuterbed en hij blijft ook netjes liggen in zijn bed tot we hem komen halen. Maar nog steeds gillend bluhhh

mijn dochter is zo anders die word heel vrolijk wakker

18. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Meiden, natuurlijk laat je hem dan niet eindeloos liggen.. En ik zie dat ie idd 1 jaar is, ja btje te jong om dat te zeggen. Maar aan een humeur kun je wel degelijk wat doen als ze ouder zijn. Zomaar zonder reden chagerijnig zijn gaat er hier niet in. Dat humeur mogen ze houden, ik wil er iig niets van merken.

19. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nou hier mag de smurf best chagarijnig zijn als hij wakker wordt. Het hoeft niet eindeloos te duren als hij wat ouder is maar ik heb zelf ook een mega ochtend humeur en dat is echt niet makkelijk te onderdrukken hoor... Normaal gedrag kan inderdaad maar een ochtendhuneur kan nou eenmaal dus even rustig wakker worden is geen probleem ik verwacht niet dat hij altijd laxhend uit zijn bedje kont als ik dat zelf ook niet kan...

20. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook eentje die vaak huilend wakker wordt, meestal is het zo verholpen met een boterham, soms blijft hij wat langer nukkig.

Deel Deze Pagina