altijd huilen voor slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tara84, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    bluh, zit er echt even doorheen. De pedagogische aanpak zou me toch moeten lukken als pedagogisch medewerker zijnde:) Ik ga eerst eens uitsluiten dat het pijn is. Het begint gewoon steeds meer op te vallen. Het in slaap vallen was altijd al lastig, maar de slaapjes overdag worden gewoon steeds korter.

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Echt niet schuldig voelen hoor. Ben wel benieuwd of een zetpil helpt. Helpen die dingen sowieso niet tegen het gehuil ? De keren dat ik t gegeven heb. Hoorde ik haar niet en sliep ze super veel. Net als bij mama alleen krijg ik maagzuur van pcm haha.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, dan zou ik me ook niet zo druk maken. Maar hier is het echt geen 2 minuutjes, vaak echt 10-20 minuten en echt heel hard krijsen, niet zomaar huilen.
    Slaapt jouw dochter overdag wel goed?

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, die heb ik ook, maar die hoort hij echt niet, zo hard huilt hij...

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Maar ze worden ook ouder he. Hier ook een periode gehad van 2x halfuur en laat slapen en kort. (23-4:30) vermoeiend was dat !

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik denk dat ze alleen helpen als hij echt pijn heeft. Ik ga het echt eens proberen, vind het een goede tip.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier werkt het het beste om helemaal stil te zijn. Overdag slaapt ze met fohngeluid aan, dan leg ik haar gewoon in bed en jengelt ze soms wat maar vaak is ze dan haar speen kwijt. Soms slaapt ze gelijk, soms loop ik er even een paar keer heen voor haar speen.
    's Avonds voedde ik eerst altijd liggend op ons bed en als ze helemaal ontspannen was, koppelde ik haar los, rolde ik haar op haar buikje in de cosleeper, speentje en dan sliep ze vrijwel gelijk.
    Nu krijgt ze een papflesje beneden en boven op haar kamertje wil ze vaak nog even de borst drinken. De ene keer is ze wat wakkerder nog dan de andere keer als ik haar in haar bedje legt. Vanavond nog 1x de speen gegeven toen ik nog boven was en later nog een keer heen moeten lopen omdat ze huilde. Andere avonden jengelt ze even wat. Heel soms echt huilen en als een speen dan niet werkt en ze gaat harder huilen, pak ik haar bij me in het donker en wieg ik haar tegen me aan tot ze zo goed als slaapt en leg ik haar dan over.
    Liedjes zingen etc zou hier in elk geval averechts werken.

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    ja, maar in mijn omgeving zie ik het heel anders. Natuurlijk is ieder kindje verschillend, maar de meeste baby's van deze leeftijd slapen toch nog wel een paar uur per dag? En ik vind het ook raar dat hij zo hard huilend wakker wordt. Niet lekker uitgerust ofzo.

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik heb ook echt al zoveel geprobeerd. Ook geen liedjes zingen, beneden voeden, boven voeden, wel in bad, niet in bad etc. Maar het lijkt allemaal geen verschil te maken. Hij gaat echt nooit gewoon fijn slapen.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Stofzuiger? Klinkt stom maar ze heeft hier dus een ééntonig geluid nodig om in slaap te kunnen vallen en 't moet donker zijn.
    Ze kan ook niet bij mij op schoot in slaap vallen, ja s avonds als ze heel moe is, dan kan ze ook slapen zonder geluid. Maar dan moet het wel helemaal stil zijn en donker.
    Hier kan ze slecht ontspannen en de rust niet vinden.

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    haha, ik had dat al eens van je gelezen. Ik ga nu toch eerst uitsluiten dat het iets lichamelijks is en daarna weer eens wat andere dingen proberen. Hij valt tegenwoordig eigenlijk ook niet meer op mijn arm in slaap, voorheen ging dit nog wel goed.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan is het ook huilen? Dat is wel een alarmsignaal hoor... :(
    Mocht een zetpil nou niet helpen, is het misschien eens de moeite waard om te kijken of een koemelkvrij dieet helpt?

13. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, dan huilt hij ook. Nog wel even benadrukken, overdag is hij dus meestal erg vrolijk. Het is echt alleen bij het slapen. Ik gebruik eigenlijk al bijna geen koemelk.

14. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    ik herken wel veel in je verhaal: mijn dochter is een tevreden, vrolijk meisje, maar moet ook altijd even huilen (max 5 minuten) voordat ze in slaap valt. het heeft mij ook echt wel even gekost om dit te accepteren. na avond na avond erbij zijn/troosten/borst aanbieden/etc, viel ze in slaap op het moment dat we even naar het toilet gingen en haar met rust lieten. we accepteren dus maar dat dit (helaas) bij haar inslapen hoort.
    overdag gaat slapen in stilstaand bed in de stilte ongeveer hetzelfde.

bij beweging in drager of wagen valt ze wel lekker in slaap. en de stofzuiger aanzetten wil ook nog wel eens helpen :cool:

overdag slaapt ze hier ook amper: vaak 3 x een kwartiertje. behalve als ze op het kdv is: dan slaapt ze vaak wel 2 uur (!).

tips heb ik dus niet zozeer, behalve dat je echt niet aan jezelf moet twijfelen. dat stuk herken ik.. en hoe graag je het ook anders zou willen helpt het mij wel om te accepteren dat mijn meisje het nodig heeft om even te huilen.

15. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Red88: Heb jij je meisje wel eens laten onderzoeken? Het klinkt ook best extreem wat jij schrijft. Ze heeft het ook wel heel moeilijk met in slaap komen he?

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dank je voor je verhaal, fijn om te lezen dat er herkenning is. Wordt jouw dochter wel vrolijk wakker na haar korte slaapjes of ook altijd huilend? En na 5 minuten slaapt ze dus altijd? Of laat je haar gewoon niet langer huilen en pak je haar weer bij je?

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.275
    10.991
    113
    Meisje valt hier altijd aan de borst in slaap s avonds, maar soms wordt ze wakker bij t wegleggen - wat dan helpt is haar op haar zij leggen, shh geluidjes en zachtjes op haar rug kloppen - dan is ze meestal zo weg.

Het patroon overdag herken ik ook: bij de Gastouder is ze soms wel 2-3 uur lang vertrokken, ik kan nauwelijks even douchen in de tijd dat ze slaapt. Ze kan wel goed slapen als papa of mama mee slaapt - wij kunnen uitslapen inclusief baby, heerlijk!

18. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Tara,

Ik herken heel veel in je verhaal. Hier is het ook huilen als ze moet slapen. Ze valt aan de borst in slaap en als ik haar dan wegleg is het huilen. En als ik een keer geluk heb en ik kan haar wegleggen, dan slaapt ze maximaal een half uurtje. Verder is ze ontzettend goed te pas en vrolijk.
    Ik snap niet waar ze het van doet. Ik heb zelf niet de indruk dat ze pijn heeft, maar door alle reacties hier durf ik dat niet meer uit te sluiten.
    Ze moet 27 feb naar consultatiebureau. Ik ga er niet vanuit dat hier iets uitkomt, maar je weet maar nooit.
    Als je van gedachte wil wisselen oid, mag je me wel pb-en als je wilt.

19. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Bedankt meiden, het lucht echt even op om te lezen dat het bij anderen ook zo gaat. Meestal trek ik het wel goed, maar gisteren was in ineens zo verdrietig. Suzanne, ik ben benieuwd wat ze op het CB zeggen, wil je dat nog even laten weten?
    MadeinUSA: Wij kunnen ook heerlijk uitslapen, meestal rond negen uur wakker.

20. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Een nieuwe dag, nieuwe moed! En weer een dag dichterbij dat het huilen minder zal worden :). Maar echt goed dat er hier zo open en eerlijk herkenning en tips worden uitgewisseld, kan inderdaad soms zo prettig zijn!
    Om nog terug te komen op je vragen:
    Meestal is ze binnen vijf minuten wel weg, en anders ga ik toch naar haar toe. Overdag wordt ze wel vrolijk wakker, maar s'avonds moet ik vaak een keer of drie naar boven om toch even te kijken omdat ze huilend wakker wordt. Ze blijft dan meestal de hele tijd huilen tot ze weer slaapt, tenzij ik haar oppak. Ik denk wel dat ze alleen weer in slaap komt als ik maar lang genoeg wacht, maar beneden zitten en haar horen via de babyfoon is voor mij echt ondraaglijk. Wat ik nu vaak doe is haar matrasje op ons bed liggen, dicht naast haar gaan liggen en rustig adem halen. Ik heb het idee dat dit haar kalmeert, en weer in slaapmodus brengt.

Deel Deze Pagina