Spullen krijgen van mensen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jel, Dec 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Het gebeurd regelmatig dat mensen speelgoed aanbieden waar hun kinderen niet meer mee spelen, of ik het dan wil hebben.

Ik vind dit echt heel aardig en ze bedoelen het goed, maar eigenlijk sta ik helemaal niet te wachten op tweedehands spul. Ik wil alles lekker nieuw kopen en zelf bepalen of en wanneer er nieuw speelgoed bij komt, en wat voor speelgoed.
    Hoe leg je nu op een vriendelijke manier dat je het niet hoeft? Ik wil dan niet ondankbaar overkomen. Mijn man is ook al met speelgoed van mensen thuis gekomen, kapot ook nog en grrr.... wij zitten met de rotzooi.

Hoe doen jullie dit?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik bedank er netjes voor, zeg gewoon dat ze al genoeg hebben/krijgen van ons/opa en oma's. Ik zeg er dan ook vaak bij dat ze het maar moeten geven aan kindje die het beter kunnen gebruiken/ speelgoedbank oid.

3. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ik zou het eerlijk zeggen. Dat je het ontzettend aardig vindt maar dat je zo veel plezier hebt in het uitzoeken van nieuw speelgoed voor je dochter.

Inderdaad ook zeggen dat er veel andere kindjes zijn die er heel blij gemaakt mee kunnen worden!

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik zou idd vriendelijk bedanken en zeggen dat jullie al meer dan genoeg hebben (en dan verzwijg je dat een deel van dat speelgoed nog in de winkel staat te wachten ;) ). Hier kregen we ook dozen vol aangeboden van kennissen, maar allemaal oud spul dat ook hier en daar echt lelijk beschadigd was etc. Mja, ik vindt het aardig aangeboden, maar dózen vol vind ik sowieso te veel en ik wil liever zelf bepalen wat we wel en juist niet in huis halen. We hebben overigens ook wel wat tweedehands spulletjes, maar dus wel zelf uitgekozen (bij vrienden op zolder :D ) en ook gewoon spul dat we zelf echt leuk vinden.

5. kipjetok

kipjetok Bekend lid

Jul 21, 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg altijd dat mijn kinderen genoeg speelgoed hebben en ze het maar moeten geven aan mensen die het minder hebben dan wij.

6. tuc

tuc Niet meer actief

als je ze niet wil kwetsen vraag je: wil je het terug hebben...als het antwoord dan nee is willen ze er graag vanaf en geef je het op een kdv of zo'n tweedehandswinkeltje af.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben er altijd wel blij mee, dus heb het nog nooit met speelgoed meegemaakt. Wel met dingen voor mezelf... Vandaag nog wilde mijn werkgever me iets aanbieden waar ik echt geen sikkepit aan had en dan zeg ik gewoon dat ik er niks mee ga doen en hij er dus beter iemand anders blij mee kan maken. Zo zou ik dat ook doen als mensen met spulletjes voor mijn zoontje komen die ik niet ga gebruiken.

8. rums

rums Niet meer actief

Ik voel me sinds ik zwanger ben net een kringloopwinkel :S Iemand die op de proppen komt met babybadgel die ze nog ergens in de kast had gevonden. Hun jongste is 16 :S brrr meteen in de prullenbak gegooid. Vervolgens met speelgoed op de proppen en die breng ik naar de kringloop.
    En familie heeft een zak speelgoed klaar staan maar eigenlijk wil ik al die rotzooi niet:S denk dat een kind genoeg speelgoed krijgt en anders vind ik het ook wel leuk om nog iets te kopen zelf...
    Nu nog een manier vinden om het vriendelijk te brengen wil niemand op de teentjes trappen

9. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha leuk, ik dacht dat ik zo een ondankbaar nest was! Ik vond het altijd de normaalste zaak van de wereld dat mensen 2e hands kleding en speelgoed en spullen aannemen en er blij mee zijn, maar nu ik zelf een kind heb, vind ik het vreselijk om andermans afgedragen afdankertjes voor mijn kind te gebruiken en wil ik alles nieuw en goed hebben voor haar, haha! Zit denk ik tussen de oren, haha!

Als ik mijn zus (die tweedehands met beide handen aangrijpt) vriendelijk bedankt, is ze bijna beledigd, en ze biedt nogal wat aan! Altijd weer.moeilijk om niet ondankbaar en logisch te bedanken.. Ofzo.. Haha!

10. Jel

Jel Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden! Staan goeie tips tussen.

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Oh ja, ik heb dat met mijn schoonzusje. Ze bedoelt het natuurlijk goed en ik vind het fijn dat ze zo aan ons denkt. Het gaat om de kleertjes van ons nichtje. Maar die zijn inmiddels ruim 2 jaar oud en gewoon lang zo mooi niet meer. In haar ogen is het natuurlijk prachtig, maar voor mij is het gewoon 2ehands kleding. Dat trek ik mijn dochtertje dus niet aan. Ik heb haar laatste bedankt en gezegd dat ik wel genoeg had liggen en dan natuurlijk liever iets nieuws aantrek bij mijn dochtertje. Dit begreep ze gelukkig volledig.

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Mijn excuus bij mijn oudste: ze is supersmal en de meeste grdragen dingen past ze gewoon niet. Zit redelijk vast aan bepaalde merken.
    (was ok echt zo, en ik wilde niet veel tweedehands).

Mijn oudste heeft een makkelijker pasvorm en ben nu zelf ook makkelijker (ivm budget). Neem nu juist alles aan en filter zelf.

Met speelgoed; mijn excuus is ruimtegebrek. (is ook echt zo)

13. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Mijn smodder heeft een marktplaats verslaving (denk ik) en echt bijna alle kadootjes zijn tweedehands! En ik vind dat echt niks, maar ze heeft het wel met liefde uitgezocht. Dus wij nemen het maar weer aan... Nu heb ik een verlanglijstje opgesteld voor zijn 1e verjaardag, benieuwd of dat gaat helpen!

14. Jel

Jel Niet meer actief

@ Mopje, dat verlanglijstje zal waarschijnlijk weinig nut hebben, want dan haalt ze het tweedehands van mp.;)

Share This Page