Dan heb je wel een speciale(goed gekeurde) wagenbak die ook in de auto bevestig kan en mag worden....toch? (heb ik namelijk!) Anders moet je je flink schamen:x! 'ga hem er niet voor wakker maken'..........voor zijn eigen veiligheid bedoel je
Dit snap ik dus echt niet. Als ze slapen kun je ze zo overhevelen in de autostoel. Worden ze misschien ff wakker, maar slapen zo weer verder. Ik zou het risico niet nemen. Je vergeeft jezelf nooit als er iets gebeurt. Alleen op een vakantiepark wil ik hem weleens los op schoot nemen. Na het inchecken naar het huisje rijden. Dan rijd je stapvoets. Verder alleen maar in het autostoeltje. Je kunt idd zelf wel rekening ermee houden, maar helaas doen weggebruikers dat niet.
Onverantwoord! Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken oid, behalve, kijk alsjeblieft eens op youtube naar filmpjes met dummy's wat er gebeurd als je een ongeluk krijgt en kindje zit niet vast. Ik hoop dat je dan zijn veiligheid voor zijn slaapje laat gaan! Hier komt ze absoluut niet in de auto zonder dat ze in een autostoel zit!
Dat soort opmerkingen hoor ik ook zoooooo vaak. Wat die mensen alleen vergeten is dat er tussen nu en 30 jaar terug een hoop is verandert in het verkeer. Het is vele malen drukker geworden, veel meer moeders werken dan voorheen en mensen zijn gewoon veel drukker nu ( en dus ook sneller gestressed, wat doorwerkt in het verkeer)
helemaal mee eens. Kind hoort in de autostoel. Zo moeten we vaak familie meenemen en zij hebben een zoontje van 2 en een van 3.. ook hebben zij zelf een autostoeltjes.. dus ik wil dat ze het dan ook ZELF regelen. zo niet ik rij niet!! Nuo laatst werden ze boos, dat de kinderen met me ouders mee moesten zij hebben stoeltjes aangeschaft voor als alle kleinkinderen daar zijn.. Dus ze moesten maar bij hun n de auto van ons.. tja dan moet je maar een stoeltjes regelen...
Jij kent duidelijk mijn dochter niet Ik heb die van mij nooit in een wandelwagenbak achterin gelegd, maar ik moet zeggen dat de verleiding soms wel groot was. Als ze 30 seconden dr ogen dicht had gehad en je wees er (bij wijze van spreken) maar naar, was het slaapje voor de rest van de dag al over. Dus overhevelen was echt no go. Maar goed, liever chagerijnig en veilig dan slapend en in potentieel gevaar... al moet ik bekennen dat ik DL een paar weken geleden wél - voor het eerst - zonder stoel heb vervoerd. 4 minuten in een woonwijk. Vond het wel best. Je kan ook doorschieten in álle minieme risico's uitsluiten.
Nooit los in een auto, maar allemaal hebben ze wel eens een keer op schoot gezeten na hun eerste verjaardag (ong) omdat het anders niet in de auto paste. Ook zitten ze weleens alle 4 op de achterbank (jongste wel in stoeltje dan). Meestal gaan de oudste 2 overal op de fiets naar toe, maar soms "moet" je ook eens naar familie die wat verder weg woont.
mama love je kan ook autostoeltjes kopen die als wandelwagen gebruikt kan worden. Misschien een veiligere optie? Hier altijd het autostoeltje.
Dan koop je toch een auto waar wel al je kinderen in past? Ga je met de trein? Tot 4 jaar vind ik het echt zeer onverantwoord om je kind zonder autostoel te vervoeren.
We hadden een grotere auto, maar die werd te duur qua verbruik, wegenbelasting en verzekering en dat voor die paar keer per jaar dat we hem echt gebruikten waar die voor bedoeld was. Meestal rijden alleen de jongste 2 mee. Op schoot liever niet natuurlijk, maar soms is er sprake van overmacht. Trein is niet te betalen en bus zonder chip kaart ook niet meer en die komt hier ook bijna niet dus is echt geen doen.
Ze zegt toch dat de jongste altijd in de kinderstoel gaat? De andere kinderen zijn 16, 13 en 9 jaar. Dan vind ik het echt weleens kunnen zonder autostoel.
Hoe komen mensen er uberhaupt bij om geen autostoel te gebruiken??? ik zou t zelfde gereageerd hebben als jij en als mensen in mijn omgevind dat overdreven zouden vinen hebben ze pech.... Ik zou me echter ook zorgen maken over de nalatigheid van mijn man. Ik ben miss een type dat overal te veel over na denkt maar zou gelijk een beetje bang zijn of mijn dochter wel in goede handen is bij mijn man en of hij niet meer van zulke rare acties heeft (als ik er eens niet ben ofzo).
Sorry Ben je wel goed bij je hoofd Blijkbaar niet want zn slaapje (of beter gezegd, jouw rust) is dus belangrijker dan het leven van je kind:x Enig idee wat er gebeurd als je een ongeluk krijgt? Je kind wordt gelanceerd en vliegt door de vooruit of slaat ter pletter tegen de stoelen of dashboard! En nu vast het geneuzel dat je nog noooooooit een ongeluk heb gehad en dat je super kan rijden bla bla. Een andere weggebruiker kan ook een fout maken en achterop jullie klappen. Weg kind. Bah, kan me zo boos maken om dit soort onverantwoorde "ouders".:x
Hier gaat kleine ALTIJD in de stoel. Mn moeder had er een tijd geleden nog wel eens een handje van om de autostoel alleen met de heupgordel vast te zetten. Heb dr even heeeeel duidelijk gemaakt dat ikndat niet ok vindt. Van de week kwam er op een landweggetje een auto voorbij rijden. Stopte naast me. Papa zat voorin op de bijrijdersstoel met op zn buik een klein babytje in een draagzak. Gordel ook nog eens over de kleine heen. Echt het stomste wat je kan doen. ik snap dit soort mensen niet hoor. Die mogen ze van mij onder toezicht zetten. Echt snugger zijn ze iig niet
Helemaal mee eens! Sommigen vinden het misschien wat ver aan, maar voor mij staat dit bijna gelijk aan (poging tot) kindermishandeling/verwaarlozing vanwege het opzettelijk ernstig in gevaar brengen van het leven van je kind.
Wij reden jaren geleden stapvoets op een camping in het buitenland, op zoek naar een plek om onze tent op te zetten. Ik had ons ingecheckt bij de receptie, stapte weer in de auto en deed die max 50 meter naar onze plek geen gordel om. Op een klein hellinkje raakte het achterwiel naast het paadje, auto gleed in slowmotion van de weg af en belandde op de kop op een tent. Auto was totallos, en ik zat ondersteboven achterstevoren in de auto. Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook als je stapvoets rijdt!
Zo, heeft iedereen nu zijn piesje hierover gedaan? Ik had een huilbaby en van een krijsende baby naast me is het vragen om ongelukken. Ik heb hiervoor gekozen en wat anderen daarvan vinden maakt mij verders niets uit. Ik heb gelukkig geen bevestiging van goed moederschap nodig van wildvreemden. Omdat ik geen zin heb om me hier verder over te verdedigen zal dit mijn laatste post zijn in dit topic.
Oudste mag dan ruim 5 zijn, gaat gewoon in z'n zitverhoger. Vorig schooljaar uit m'n slof geschoten op school toen de juffen dachten dat de ouders die de kids voor het schoolreisje vervoerden wel voor stoeltjes zouden zorgen. No way, laat ieder kind zijn eigen zitje meenemen met een naamsticker erop. De jongste is een keer buiten haar stoel vervoerd omdat ze er echt niet meer inpastte met een gipsbroek (ondanks alle aanpassingen die we gedaan hadden). Reed niet lekker naar huis. Gelijk passende stoel gehuurd en voordat die in huis was heeft ze niet in de auto gezeten. KDV was half uur lopen met de wagen, maar dat liever dan dat ze bij manlief op schoot moest.