altijd in de autostoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silvana81, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Zoals ik al zei....gestoord.

2. Koon

Koon Niet meer actief

ALTIJD in de stoel!! Dan maar wakker, chagerijnig, krijsend. Doe ik wel oordoppen in ;)
    Hier ooit een keer het voorstel gehad om hem los te vervoeren. Geloof dat hij een week of 4 oud was. Ik heb volgens mij niet eens antwoord gegeven, blik in mijn ogen zei genoeg.
    Zelfs mijn opa van 88 vindt de maxicosi een geweldig ding "want vroeger was het toch echt niet veilig".

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Altijd MET autostoeltje.
    Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets zou gebeuren terwijl ik mijn kindje gewoon op schoot zou hebben...
    Vind het echt bizar dat sommige mensen het wel doen...

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze jongste is 4 en gaat nog altijd in een autostoel. De middelste 7 en in nood gaat zij soms zonder stoelverhoger. Ik vind het dus niet overdreven.

5. Koon

Koon Niet meer actief

Ik vind het ook niet overdreven!
    Ik ga zelf ook nooit zonder gordel autorijden. Zelfs als ik bij mensen achterin zit doe ik hem om.

6. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Altijd een autostoel. Anders rij ik niet. Zou zo bang zijn, dat ik zelf een ongeluk veroorzaak, omdat ik niet goed oplet.

7. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik zou precies net zo reageren!!! Als er ook maar iets zou gebeuren zou ik het me nooit overkomen dat door het egoïsme van iemand anders mijn kind niet veilig is!! Doen wat jij goed vind en wat een ander denkt maakt niet uit!!!!

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, ze gaat hier altijd in de autostoel en zo nodig slaapt ze daar lekker verder (of ze blijft even wakker. Dan slaapt ze in haar eigen bedje weer verder). Als het 's avonds is: pyjama aan, jasje aan, dekentje over de beentjes.

9. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Tja ieder moet het natuurlijk helemaal voor zich weten. Maar denk dat ik niet zo een probleem gemaakt had van dat stukje. Ook al weet ik dat er dan ook iets kan gebeuren.

Hier zit dochter ook wel eens niet in een stoel maar gewoon op de bank. ze is 6.

Vind de opmerking van die mishandeling ook wel erg ver gaan.

10. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Kan mij nog herinderen van vroeger dat als we op wintersport gingen mijn oudwers altijd een soort van bedjes maakte op de achterbank. we waren toen ong 3 en 6 en het was toch wel zo een uur of 12 rijden

11. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Tja daar zeg je het al.

12. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Reden er vroeger geen mede weggebruikers op de snelweg dan?

Tuurlijk zou het nu ook niet mijn eerste ingeving zijn maar ik maak er niet zo een probleem van. Hier stond laatst het stoetje van zoon 1,5 nog bij oma ,dus is hij toen maar even in de stoel van dochter van 6 gegaan.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja hier altijd in de autostoel. Ga er de discussie ook niet over aan.

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Maar je kan de autostoel toch overzetten in de andere auto? Hebben wij zo vaak gedaan, mijn vader gaat ook niet standaard met een autostoel rondrijden speciaal voor ons. Hier gaat onze zoon ook atijd in de autostoel, al is het alleen maar omdat hij anders geen 5 seconden op zijn kont bijft zitten ;) Na gebruik gaat de stoel gewoon weer terug in onze auto..

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ja, maar veel minder dan tegenwoordig. In deze tijd rijden ze ook vele malen harder en asocialer dus alles bij elkaar veel meer kans op een ongeluk.
    En tja, vroeger. Vroeger toen alles anders was. Waarom denk je dat bepaalde gewoonten van vroeger nu verboden zijn of sterk afgeraden worden? Door alle onderzoeken. Omdat ze erachter kwamen dat het toch allemaal niet zo veilig is als ze dachten.
    Ik heb vroeger in een wandelbak gelegen die je op de achterbank kon bevestigen. Zijn toendertijd veel kinderen gewond mee geraakt. Later kwamen ze erachter dat het gewoon levensgevaarlijk was. Vroeger zaten de mensen los in de auto, werden kinderen vast gelegd in bed en zo kan ik nog veel merr dingen noemen. Dat dit bij sommigen goed is afgelopen betekend niet dat het ook goed IS.

16. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Yep hier ook een keer gebeurd, dronken gast in onze achterkant gebeukt terwijl wij stil stonden. Auto zo goed als totall loss. Als er een kindje achterin had gelegen in een wagenbak dan was het niet best afgelopen..

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Waarom? Er wordt van je verwacht dat je goed voor je kindje zorgt. Dus ook gevaarlijke situaties probeert te voorkomen. Als jij met je volle verstand je kind willens en wetens in een gevaarlijke situatie brengt dan is dat gewoon mishandeling. Kind in een wandelwagenbak op achterbank, op schoot, in een draagzak voorin de auto of zonder stoel op de achterbank is gewoon gevaarlijk en onverantwoordelijk gedrag. En dat allemaal omdat de ouders te lui zijn om even een stoel over te zetten of rotsmoesjes dat kind een huilbaby is en anders wakker wordt en blijft krijzen. Zou zeggen, liever een krijzend kind dan een dood kind omdat mama en papa gemakzuchtig zijn;)

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    #78 Mama-in-love, 21 nov 2012
    Laatst bewerkt: 21 nov 2012
    Jij laat je kind ook aan een lijntje uit op straat? Ze lopen in een oogwenk onder een fiets of auto. Of ze stoten hun hoofd tegen een steen als ze vallen... Kan ook hélemaal verkeerd uitpakken.

Als het incidenteel gebeurd heb ik er geen moeite mee. Dat jij dat dan onder mishandeling vind vallen prima.

Jij hebt em liever gillend naast je, nou daar wordt ik dus reuze gestrest van en dan let ik niet voldoende op het verkeer.

Vind het wel heel jammer dat dit soort discussies op een gegeven moment overgaan op afzeiken van diegene die er iets anders over denkt. Zie termen langs komen als "gestoord, mishandeling" en allerlei andere berichten die niet respectvol zijn.

Snap dat het makkelijk is van achter de computer maar kunnen we het in elk geval proberen een beetje normaal te houden?

19. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dames zullen we het netjes houden termen zoals gestoord etc horen daar dus niet bij.

Alvast bedankt.

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Je bent simpelweg verplicht je kind in een goedgekeurd autostoeltje te vervoeren, en dat is niet voor niets verplicht. Ik noem het niet meteen mishandeling als je dat niet doen natuurlijk, maar kijk eens wat filmpjes met crash tests met dummy's, dan begrijp je de reacties misschien beter... Verder bestaan er ook goedgekeurde reiswiegjes voor in de auto, misschien is dat voor jouw zoontje een betere optie.

Hier zijn de dutjes van mijn dochter me echt heilig, maar haar veiligheid en leven is me een stúk heiliger. Dus als zij slaapt, dan wachten we tot ze wakker is voor we vertrekken, of we verplaatsen haar toch. En ja, dan wordt ze soms wakker, is niet anders.

Deel Deze Pagina