Hey Meiden, Kyano word maandag alweer 1 yeeeee groot feest .. En nu vroeg ik me af of die ukkies van jullie al woordjes zeggen... Kyano zegt alleen nog maar mama en woordjes die je niet kan verstaan maar zeggen/zeiden die ukkies van jullie al woordjes rond deze leeftijd, en zo ja welke? Liefs Chantal
hier wel.. onze snelle; papa mama Opa oma Big {biggens de hond} dea {die} dit kie {kyana} kay {haar neefje,,,, ik heb het nog niet gehoord maar me ma wel} kut {jah sorry maar dit riep ze laatst hahaha} hoppa tsjoepie daagg
heej heej dit is wat ons meisje nu zegt: papa mama bo (de hond) paardje bumba opa bah hebbuh dit dat andere daaag haaaai (hallo) knoop etuh dit is wat me nu zo even te binnen schiet.. ze is dan wel wat ouder
Yara praat ons de oren van het hoofd, maar 90% onverstaanbaar! Ze kan alleen nog papa, mama en bah zeggen
Hier wordt ook al druk gekletst Papa Mama Kok (=klok) Beer Koe Kuik (=kuiken) Sesa (=sesamstraat) Lala Tuttie (=tuttepop) Pop tinken (drinken) Lamp TV Iedere dag komen er woordjes bij. Ik kan al echt met haar communiseren, verder wijst ze naar alles en kan heel goed duidelijk maken wat mevrouwtje wil.
Alle woordjes die ik ken.... Mama Papa Oma Opa Etje ( Esme) Kuiken Koetje Hondje Wafwaf Boeeee Die Daar Kijk is Dipsie Lala Inken ( Drinken) JA! Nee Wegwezen Nijntje Asje ( als je dank zegt dan zegt ze asje) Staan Zitten Aap Dag Ajuus Huis Haaaj Jas
Er schiet mij er ook weer eentje binnen, als kyano een een kroonluchter ziet hangen ( ja hoe kom ie er op ) dan zegt hij DA vraag me niet hoe die daar aan komt want als hij een gewone lamp ziet zegt hij niets
Stijn is ook iets ouder nu 14,5 maand maar hij zegt al heel erg veel, op het cb zeiden ze dat hij voorloopt, hij zegt nu namelijk al 2 woordjes achter elkaar, niet heel erg vaak maar toch, hier wat woordjes wat hij zegt: papa mama opa oma beebies (baileys onze hond) die dat daar eten bed bad keuken koken ernie bal dinken (drinken) liets (fiets) dicht open aan uit hap bumba beer pamper uier (luier) ko krug ( zo terug) eend koe boe beh kwak kwak waf waf stijntje dag ooka (auto) Dit was het geloof ik wel zo een beetje, voor de rest praat hij de hele dag maar veel onverstaanbaar, hij heeft nu ook erg de neiging om dingen na te zeggen bijvoorbeeld laatst zei mijn vriend televisie en toen zei staan vevevisie of zoiets
Jennifer: papa mama die deze dat bal boe poeh (winnie the ) pam (lamp) dag (icm zwaaien) Yasmine: papa mama bal lekker eten poeh amp (lamp) die aai (als ze wil knuffelen met ons, of de hond of kat) Er zijn nog wel wat woorden, maar kan er even niet opkomen.
Oh ja, Jennifer zegt ook 'nee' en dan schudt ze vaak ook nog heel demonstratief met haar hoofd als ze iets niet wil. Wat nou dat kinderen onder de 3 de 'nee' niet snappen?
valentijn zegt mama papa oma nan ( de hond nando) bah nee die da (dat) dag en nog wel een aantal, maar kan er ff niet op komen! en hij brabbelt heel veel, waar ik nog niks uit wijs kan maken
uuu is afblijven papa mama da= die en dat was het nog niet hele veel maar ja ze moet nog een jaar worden ik vind het al best goed en ben zo trots als wat