Wie ook snel na eisprong symptomen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loving, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Hallo,

Ik krijg altijd een aantal dagen na m'n eisprong (6dpo) al lichte pms-achtige symps, zoals lage rugpijn, steken in lies, kramp in baarmoeder. Terwijl het dan nog 1,5 week is tot aan m'n NOD.

Wie herkent dit??

Liefs en bedankt voor je reactie.

2. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Ik heb dat ook.
    Ongeveer vanaf een week na mijn eisprong last van menstruatie achtige krampen. Meestal de dag dat het er aan komt erger en bereid ik me voor door pijnstillers te slikken. Als ik dat niet doe lig ik dubbel van de pijn als de menstruatie doorzet.

3. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    Ik heb het zelfs vanaf mijn vruchtbare periode, een dag na mij Eisprong is het dan even 1 à 2 dagen weg en dan komt het weer. Dus zeer herkenbaar!

4. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Vind jij het vervelend? Ik heb het idee dat als ik het voel zo'n 5 dagen na de eisprong, van: deze maand dus niet. Terwijl ik ook wel besef dat een eventuele innesteling pas later is... dus dat je lichaam dan pas weet dat je zwanger bent...

Is dat ook de reden waarom je etos zwanger worden pillen bent gaan slikken?

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb t ook echt 2 wkn lang!
    vanaf mn eisprong tot ongesteldheid!

6. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    In het begin wel want ik dacht elke keer op basis van de symptomen dat ik zwanger kon zijn. Daarnaast was ik vroeger heel onregelmatig in meun cyclus maar de 4 maanden voor we begonnen met een kindje maken had ik elke keer een cyclus van 28 dagen. Vanaf het moment dat we begonnen ging ik dus daar van uit. Maar zoals je in mijn handtekening kunt zien was toen ineens heel onregelmatig, en dacht ik ook nog elke keer dat ik over tijd was... Heel vervelend. Toen rade de huisarts me aan om te gaan temperaturen, en ben ik de etos pillen gaan gebruiken in de hoop dat mijn cyclus iets zou verkorten (laatste was 39) en dat is gelukt, op basis van mijn Eisprong kan ik berekenen dat ik nu op 32 zit.

Maar de symptomen blijven gelijk geloof ik, behalve dan dat ik nu een keelontsteking heb waardoor ik niet weet of de krampen, onderrug pijn en misselijkheid daarbij horen (ga ik nu wel van uit hoor) of een zwangerschapssymptoom zijn aangezien ze wel heftiger zijn als vorige maand. Ik ga nu gewoon nergens meer vanuit omdat de vorige 2 keer het ook niets bleek te zijn.

7. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    @cleopatra

ik begrijp helemaal hoe je je voelt. ik heb wel een heel regelmatige cyclus van 26 dagen. de ene maand zijn bij mij de symps ook sterker dan de andere keer. vorige maand had ik op 5 dpo echt heel erg rugpijn en kramp, dus ik hoopte half dat dat de innesteling was, maar helaas (of hij is mislukt).

ik laat het nu ook veel meer los en lees ook verhalen van deze symptomen van vrouwen die uiteindelijk toch zwanger bleken. ik zeg nu dus vooral tegen mezelf dat ik gewoon niet weet wat er op dit moment gebeurt en dat geeft veel meer rust dan de hele tijd bedenken waarom het deze maand wel of niet raak zou zijn, op basis van wat ik voel.

het is bij ons voor een 2e (1e 3e ronde zwanger (voelde me toen trouwens ook niet zwanger, kwam pas na 5,5 week)). ik had niet verwacht dat het bij de 2e weer zo spannend zou zijn! ik kijk uit naar de dag dat we een 2strepige-test in onze handen hebben, ook voor jou!

8. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    Ik kan niet zeggen dat ik er niet mee bezig ben hoor, ik kan over 6 dagen testen en ik heb al testdrang. Ik had de vorige keren op basis van de symptomen en over tijd zijn de twijfels of ik zwanger was of niet,

Ik heb deze keer vanaf de bevruchting al het gevoel dat het deze keer raak is, Ikkan niet verklaren waar dat vandaan komt... Maar in de sympthomen die hetzelfde zijn als vorige maanden zie ik geen zwangerschap meer dus.

We zien het over 6 dagen wel, pffff lang wachten haha!

9. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Dus de etos zwanger worden pillen hebben vooralsnog niet geholpen tegen de symps?

10. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Ik zit vandaag op dag 38, eerdere cycli waren steeds 18 of 19 dagen. Heb al wat testjes gedaan, de laatste 1 week geleden op donderdagavond. Dacht m'n ei te hebben gehad op 7 november sinds dien ook heel veel last van steekjes borrelen, misselijk, en m'n borsten doen ook gruwelijk zeer. Maar al de testen waren negatief dus ik weet het niet meer. Dit zou mijn 5e zwangerschap zijn voor een 4e kindje. Het blijft iedere keer weer spannend, dat gevoel van wel of niet blijft overheersen. Het maakt je ook echt gek. As dinsdag heb ik een afspraak staan bij de gyn niet zozeer om zwanger te worden, maar omdat mijn cylci zo kort is en mijn lichaam daar zo heftig op reageerd. Ik ben nu al 8 maanden echt mezelf niet, ben ontichelijk chagerijnig kan niets hebben van de kinderen, het voelt allemaal gewoon niet zo prettig. Ik ben erg benieuwd wat daar uitkomt. Maar wat ik dus wil zeggen is dat een vrouwenlichaam heel raar in elkaar zit!

Succes!

Groetjes Lies

11. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    Nee mits ik deze keer wel echt zwanger ben want dan komt het daar van maar dat kan ik nu nog niet zeggen.

12. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Hai Lies,

TNX voor je reactie. Vervelend die klachten, zeg! Inderdaad is elk vrouwenlichaam weer anders en het kan ook allemaal veranderen na een zwangerschap, enzo.

Hoe voelde jouw 3 (of eigenlijk 4) eerdere zwangerschappen. Kun jeje herinneren dat je toen ook cycli had met krampjes enzo (al eerder dan een week voor je NOD)?

Vandaag voel ik vooralsnog niks. Ik voel het niet elke dag, maar soms een middag, soms een hele dag. Gisteravond felle branderige pijn rond m'n schaambeen. Elke maand denk ik: dit is toch niet normaal (ik had dit nauwelijks voor we begonnen aan n 2e), maar word ik netjes op tijd ongesteld.

Soms denk ik: zou de innesteling telkens mislukken? Maar ja, hoe weet je dat??

Goed, even van me afschrijven, hoor.

13. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik heb dus hetzelfde en ik heb er zo'n last van dat ik het gisteren aan de vk hier op het forum heb gevraagd, ik hoop dat ik vandaag antwoord krijg.
    Het is gewoon niet leuk meer zo.

Hallo,

Ik heb vanaf het moment dat mijn eisprong is geweest ontzettende pijn in mijn buik en rug.
    Het zijn steken en krampen die continu doorgaan, zowel in mijn rug als in mijn hele buik en richting liezen en steken rond mijn vagina en anus.
    Ik ben nu in de 5de maand na het stoppen van de pil, is dit nog steeds ontpillen?

Ik kan van de pijn niet meer goed zitten en als ik weer op wil staan, klap ik soms dubbel van de pijn in mijn buik en rug.
    Zodra ik ongesteld ben en de tijd tot mijn eisprong heb ik nergens last van.
    Ik zit nu 3dpo.

Tevens ben ik de laatste 5 maanden ook zo'n 7 kilo aangekomen.
    Mijn gewicht zit nu op 67 kilo bij een lengte van 170 cm.

Moet ik het nog aanzien, of denken jullie dat ik beter naar de dokter kan gaan.
    Dit is zo ook geen leven 2 van de 4 weken zoveel pijn te hebben.

Met vriendelijke groet,

Marja

14. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Marja, ik had vorige maand ook allemaal klachtjes (en idd ook wat kramp elke keer na eisprong) die wezen op een zwangerschap..dacht ik! Want ik werd gewoon ongesteld.
    Van ongi tot eisprong heb ik nergens last van, maar na de eisprong begint het gedonder :(
    Gister nacht en vanmorgen werd ik wakker van helse buikpijn, zweet brak me op alle plaatsen uit en had het gevoel dat veel gas in mn darmen had en naar het toilet moest voor een grote boodschap. Het deed allemaal zo'n zeer in mn onderbuik dat ik van ellende dan niet weet of ik moet zitten,staan of liggen. Drukken voor de grote boodschap lukt ook niet echt.
    Maar als ik dan een ibuprofen in neem is het ook in een kwartier weer over. Mn onderbuik blijft wat gevoelig maar die erge pijn is dan gelukkig weg. Heb dit niet eerder gehad, dus als dit steeds blijft ga ik er volgende week mee naar de huisarts.

Vervelend he, dat ons lijf zulke dingen met ons doet :)

Ben benieuwd wat de vk zegt op je bericht.

15. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Bij de 1e zwangerschap was ik er nog niet zo mee bezig.
    Bij de 2e zwangerschap was ik veel bewuster, ik voelde wanneer ik mijn eisprong had en dat werd bevestigd door een ovulatietest. Daarna voelde ik wel wat, maar zeker niet zo erg als nu.
    Ook bij de 3e zwangerschap (miskraam) dit wat trouwens wel heel gek vanaf het begin af aan heb ik het gevoel gehad dat het niet helemaal klopte en zo was het ook.
    De 4e zwangerschap was voor de test al duidelijk, ik wist het gewoon. Na de bevalling is het allemaal begonnen en je schuift het dan iedere keer weg, "ben pas bevallen, zullen de hormonen nog wel zijn" maar nu ben ik het zat en gelukkig mocht ik van de huisarts meteen door naar de gyn, ben dinsdag erg benieuwd wat zij gaat zeggen.

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ja op dat punt heb ik ondertussen ook zoiets van %^&lichaam, nu al 5 maanden elke 2 weken verga ik van de pijn.
    Rare is, bij mijn eerste 2 x dat ik ben gestopt met de pil had ik deze klachten niet.

Helaas nog steeds niks van de vk gehoord.

Jij ook sterkte en fijn dat meerdere mensen dit hebben(niet verkeerd bedoeld) zodat we er over kunnen praten.

17. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Ik ben ook heel blij dat jullie reageren, want het deelt toch het leed.

Al moet ik zeggen dat ik niet het idee heb dat ik het zo erg heb als jullie. Het belemmert mij niet in wat ik doe. Maar ik ben wel veel op m'n lichaam gefocust, want ik voel het wel. Ik voel liever niets en dat ik dan ongesteld word (of beter nog van niet natuurlijk :)), maar nu heb ik telkens als ik op dag 5 dpo zit en de rugpijn en krampjes weer begin te voelen, van: blegh daar gaan we weer, zal wel weer niet raak zijn.

ik heb een heel regelmatige cyclus met een vrij duidelijke eisprong, dus ik maak me nog niet echt zorgen. maar ik vind het wel vervelend.

@lies: laat even weten wat je gyn zegt, ik ben ook heel benieuwd.

@marja: laat ook even weten wat de vk zegt, als ze iets zegt :) .

18. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hey Allemaal,

Dit pas onze eerst ronde maar ik voel ook van alles.... stiekem hoop ik dat eerste meteen raak is, ook al weten nu nog niet precies hoe mijn cyclus loopt(i.v.m. spiraal en ongesteld worden)

Door alle krampjes, steekjes en gevoelige borsten had ik al beetje stiekem hoop...maar als zo zijn blijkbaar hele normalen symptomen! ;)
    We wachten het rustig af:cool:

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hoi hoi,

Wij zijn maandag begonnen(vorige week). Sindsdien heb ik vage klachtjes. Buikpijn,krampen,steken,pijnlijke borsten, bultjes rond te tepels.
    Overal lees ik dat dat kan komen door ongesteldheid die eraan zit te komen. Maar ik heb normaal helemaal niet zulke klachten.
    Ik hou sowieso netjes al mijn klachten per dag bij in een word-document (stel dat er iets anders is, weet ik wle precies waar ik last van heb)

Groetjes Jamie

Deel Deze Pagina