Hoi Hoi, In 2010 ging mijn dochter voor t eerst naar het kdv, maar tot nu toe heb ik nog helemaal geen bericht gehad van de belastingdienst dat ze facturen end willen zien. Krijg je dit elk jaar of is dit steek proefs gewijs? Heb al een tijdje alle papieren klaar liggen, maar krijg maar geen brief! Afgelopen maart heb ik wel alle papieren moeten opsturen incl contract. Dit ging over een periode van 3 maanden. Ze waren toen bezig met een grootschalige fraudecontrole... Heeft dit er misschien mee te maken dat ik niks hoef in te dienen over 2010?
volgens mij (maar ik kan het mis hebben) vraagt de belastingdienst de jaaropgaven op die je van de kinderopvangbureau krijg 1 maal per jaar. Meestal op het einde van het jaar (of begin) en dan van een jaar geleden. Dus in 2011 vragen ze de opgaven van 2010. Dacht ik. Dus waarschijnlijk krijg je eind dit jaar begin volgend jaar de aanvraag voor die opgaven. Maar eh, zolang ze niet vragen, zou ik me ook niet druk maken. Wat ik weet is het echt niet steekproef gewijs maar vragen ze het echt wel ieder jaar aan iedereen. Dus het komt heus wel
Eva gaat sinds mei 2008 naar het kdv, maar heb nog nooit een brief van de belastingdienst gekregen voor een jaaropgave e.d. Kan wel dat het kdv het direct ook naar de belastingdienst stuurt, weet ik eigenlijk niet.
Wat ik ervan begrepen heb, is dat ze nu de eindstand direct van het kdv krijgen. voor 2009 hebben we ook nooit iets ingestuurd en voor 2010 ook nog geen vraag gehad. Ze horen volgens mij rond de herfst van het ene jaar het vorige jaar definitief te berekenen, maar ze lopen wat achter. We krijgen pas dit jaar de definitieve berekening van 2009.
Ik heb nooit iets in gestuurd , maar een week of 4 geleden wel de eindafrekening gehad. Dus weet niet hoe ze aan de papieren komen, maar hier is het afgerond voor 2010! Kregen zelfs nog 50 terug, hihi!
Ik heb ze ook altijd in moeten sturen. En ik wacht nog steeds op de definitieve berekening van 2009 en 2010.
Ik heb ze nog nooit op hoeven te sturen en zowel 2009 als 2010 zijn al afgerond. Kregen zelfs 450 euro terug van 2010!
Nooit de papieren zelf op moeten sturen, maar wel aan de hand van de papieren de gegevens aan moeten leveren zodat zij de definitieve beschikking kunnen maken (heb ik net voor 2010 gedaan). Je moet de jaaropgaven wel bewaren! Het is net zoiets als je loonstrookje, die gebruik je als input voor het invullen van je definitieve belanstingaangifte, maar je hoeft hem alleen bij een controle te overhandigen.
Hier hebben we de jaaropgave van 2008 destijds wel op moeten sturen. Van 2009 en 2010 hebben we niks op hoeven sturen. Maakt in ons geval ook niks uit, we hebben een vast aantal uren waar niks aan is gewijzigd. Het enige wat ze dus nodig hadden bij de belastingdienst zijn de inkomstengegevens en blijkbaar was dat allemaal vrij vlot voor elkaar want 2009 en 2010 zijn beiden al afgerond bij ons. Over 2010 kregen we E 400 terug (veel aftrekposten gehad ivm koop van ons huis, dus inkomen was lager) en dat hadden we een tijdje geleden al op onze rekening staan. Hier dus geen klachten over de afdeling toeslagen want tot nu tot verloopt het altijd aardig vlot
Ik heb ook nog nooit wat op hoeven sturen (Milan gaat vanaf december 2009), dus ik denk dat bij ons het kdv het zelf regelt.
Ik moet elk jaar een jaaropgave sturen en heb nu net voor 2010 776 teruggekregen. nooit verwacht, dus mooi meegenomen. Al schat ik ons inkomen iets hoger in, zodat we in ieder geval niet ij hoeven te betalen.
ik heb niets in hoeven sturen, maar ik kreeg geld terug nog van ze van de KOT en ik heb dat inmiddels ook al op mijn rekening staan. Dus vermoed ook niet dat ik nog wat ervan hoor.
Ik moet voor de 19de van deze maand de jaaropgave naar de BD sturen. Doe het al 3 jaar en steeds rond september oktober.
Hier nooit opgestuurd. Heb 3 wkn geleden wel de definitieve berekening over 2010 gehad en we kregen 300 euro kinderopvangtoeslag terug.
Dat lijkt dan wel aan de opvang te liggen, misschien dat degenen die ze wel moeten opsturen go hebben? Wij hebben kdv sinds januari 2010 en heb nog niks gehoord van de bd. Zou op dit moment heel welkom zijn als we nog wat extra's terugkrijgen
Ook toen we kdv hadden moesten we dit opsturen. Het eerste jaar kregenw ij 800 euro terug, hoe lekekr is dat.
Hallo Dames, Ik heb ook de definitieve berekening gekregen en ik krijg 75 euro terug. Ik vertrouw het niet helemaal omdat ik denk dat mijn toetsingsinkomen niet klopt en dat van mijn man. Want de bedragen die er op staan zijn wat we netto per jaar hebben betaald? Ik heb gebeld met de belastingdienst en daar werd mij verteld dat het bedrag bruto moet zijn en om dat te controleren moet ik het bedrag van mijn jaaropgaaf overnemen. Daarna kwam een verhaal waar ik geen touw aan kon vastknopen... Kijk ik net op mijn jaaropgaaf, dan is dat bedrag ook netto. Hoe doen jullie dat? Welk bedrag geven jullie op? Ik ben bang dat ik straks een aanslag krijg en jaren kinderopvangtoeslag moet terug betalen.