ik moest vroegah ook altijd mijn bord leeg eten, anders moest ik het mee naar boven nemen en daar in mijn eentje eten. Tja boven was een wc op de badkamer, was altijd erg snel klaar als ik boven moest eten
Hier mogen ze eten wat ze willen, ik vind verplicht je bord leeg eten niks. Als je zelf geen honger hebt wil je toch ook niet worden gedwongen te eten? Met verjaardagen vind ik het anders trouwens, dan moet hij het wel eerst opeten wat hij van tafel pakt, en anders is het ook meteen klaar. Als hij helemaal niet wil eten, ook goed dan eet je niet. Maar hij krijgt ook niks vervangend, brood ofzo. Wel zijn toetje (danoontje van de lidl), dat hoort gewoon bij de maaltijd. Verder moet hij wel blijven zitten tot iedereen klaar is en mag hij niet lopen kledderen met zijn eten. Hij mag van ons wel met zijn handjes eten en het even bekijken. Wij stoppen immers ook niet iets in onze mond wat we niet kennen, zonder het eerst even bekeken, besnuffeld en gevoeld te hebben
Ik was vroeger een hele slechte eter dus ik had de regel om dan nog de helft op te eten wat er stond. Ik kon rustig na 1 hap zeggen ik wil niet meer.. En dan vind ik het als ouder( nu tenminste) logisch dat je dat niet oke vind Het ligt eraan later of ze wel goed eten.. M'n vriend heeft ook wel eens een boterham over, daar ga ik niet over zeuren hebben de honden geluk
Het ligt aan het kind voor de oudsten hebben we op een gegeven moment ingevoerd dat wat ze zelf opschepten ze ook op moesten eten. Als wij dat deden dan hoefde dat niet. Onze 4e zit goal vaak te muizen en eet niet door, maar als ze te vroeg stopt wordt ze snachts wakker met honger, zij moet dus wel haar bord leegeten. De 3e is een vreetzak en die moeten we juist weer beperken. Ze is 5 maar na. De 5e boterham dan is het klaar. (Net of ze geen: ik ben volpakken heeft) als ze wel teveel eet dan krijgt ze last van reflux. De jongste zit momenteel in een ik eet niet fase... Nou ja, ze zoekt het maar uit ene dag vreet ze zich vol, andere dag neemt ze drie hapjes. Kan het er niet inproppen (wil ik ook niet) dus ze eet wat ze wil eten.
Ik heb niet alles gelezen maar ik vind het niet raar hoe je erover denkt. Als je genoeg hebt, heb je genoeg toch. Kinderen zullen zichzelf echt niet uithongeren. Ik eet zelf ook vaker mijn bord niet leeg of kom ik nog met een boterham thuis van het werk. Tja, vol is vol