Hoi, Ik ben benieuwd wat jullie je kids 's middags geven na hun brood. Anne krijgt om 12.00 uur twee sneeen brood met thee. Om 13.45uur voordat ze gaat slapen nog 160 water en 21 zuigelingenvoeding. Om 16.00 ongeveer een ligakoekje en diksap. En warm eten doen wij en zij dus ook (man is pas half zeven thuis en dan nog eten koken of het is al klaar) om 18.45 uur. In 4,5 uur krijgt ze dus alleen een ligakoekje en drinken. Ik vind dat wat weinig. Wat geven jullie ze tussendoor? En iets wat verantwoord is?
als ze van bed afkomt een tuitbeker met sap en een spekkie, of een koekje ofzoiets. Iets kleins in ieder geval .Rozijntjes ofzo kan ook nog
hier wil ze niks tussen brood en avondeten. alleen drinken. maar rijstwafel etc laat ze allemaal liggen. kan je dus niet helpen verder
Je zou fruit kunnen geven, dus als ze uit bed komt een stukje fruit en drinken of koekje en drinken en een uur a anderhalf uur voor het eten nog een beetje drinken of stukje fruit?
Wij hebben al maanden hetzelfde schema: 08:00 ontbijt (1-2 boterhammen, melk + fruit) 10:30 drinken + fruit / rozijntjes (soms een koekje) 12:30 lunch (1-2 boterhammen, melk) 16:00 drinken + mini soepstengeltjes (2), rijstwafeltje, (ontbijt) cracker (soms een koekje) 18:30 warm eten + toetje En dit gaat al maanden prima. Als een kind drie goeie maaltijden eet per dag dan zijn tussendoortjes er echt om de tijd er tussen te overbruggen en wat extra energie te geven. Gesuikerde producten (zoals hierboven genoemd spekkies) versterken het hongergevoel.
jamie krijgt tussen 12 en 13u 2 boterhammen. dan rond 15u een banaand of peer. soms ook nog koekje tussendoor en dan tussen 17 en 18u warm eten.
denk niet dat het te weinig is wat je geeft hoor! Of geeft je kindje zelf aan dat het t net nioet redt tot het avondeten? Ik geef zelf 1,5 boterham met 150/5 als lunch en als tussendoortje tussen lunch en warm eten iets van een broodkorst met thee/ sap. Tussendoortjes die meer vullen: fruit, yoghurt, half boterhammetje. Maar een goeie fles drinken geeft ook even een tijdelijk vol gevoel.
Je kan ook fruit smiddags geven in plaats van sochtends... Onze dochter eet om 12.00 een halve boterham en 100 cc melk en dan krijgt ze rond 15.00 fruit en om 17.30/18.00 warme hap... Ze eet echt heel weinig en heeft ook niet veel nodig ik kan haar fruit ook zo weg laten ... Verder krijgt ze geen andere "snoeperij'
Hier thee met 1 of 2 boterhammen om 12-13u en rond 15u 120/4 melk, dat geef ik liever dan een koekje.
Nathan krijgt 's middags zijn fruit. Hij eet tussen de middag zo'n 2 boterhammen en krijgt dan rond 14.00/ 15.00 zijn fruit. Daarna gaat hij naar bed. Hij redt het dan meestal prima tot het avondeten. Als hij vroeg fruit heeft gehad en we laat eten krijgt hij rond een uur of 16.00 nog een rijstewafeltje ofz.
Nana eet haar boterham rond 13:00/13:30 hangt ervan af hoe laat ze wakker is. Rond 15:00 krijgt ze drinken met liga en tussen 15:00 en 17:30 vaak nog een extra stukje fruit. Is 18:45 niet een beetje laat avond eten en te moeilijk vol te houden voor de kleine?
ik eet met Luca om 12.30. hij eet dan 2 boterhammen en drinkt een beker karnemelk. Om 16.00-16.30 wordt hij wakker en krijgt hij een beker water en een mariakoekje of soepstengel of zo. Om 18.00 gaan we aan tafel voor het avond eten. Luca wil graag eten, maar ik merk niet dat hij te weinig krijgt aan dat koekje of de soepstengel. We eten al snel weer nadat hij dat gegeten heeft. ALs je denkt dat hij meer nodig heeft, zou je hem een mandarijntje kunnen geven of zo.
Mijn kleine slaapt tussen 14:00 en 17:00 dus dat is lekker makkelijk. Maar we eten vaak pas rond 18:30 dus wel even om de tijd te overbruggen een koekje oid
Jesse is wel wat ouder, maar hij krijgt niets tussendoor, nog geen koekkruimel. Wel een flesje thee. Dit omdat hij al drie maand lang 's avonds geen warm eten wil. Dus ik probeer hem goed hongerig te laten worden. Helaas nog zonder resultaat. Hij krijgt dan om acht uur, voordat hij naar bed gaat, alleen nog een flesje met thee en 50 cc melk erdoor. Veel te weinig, maar ja, we kunnen het er niet inproppen.
Bedankt voor alle reacties! We doen het dus nog niet zo slecht. Nee, we kunnen niet eerder eten, ze 'moet' met ons mee eten en dat kan niet eerder dan 18.45 uur.