Wat 'moet' ze nou eigenlijk al kunnen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lientje, 4 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vroeg me af welke dingen een baby van 7 maanden al 'moet' kunnen. Ik weet dat iedere baby anders is, maar waar ik me een beetje zorgen over maak is dat ik in bijvoorbeeld de pampers-mail en andere mails over de ontwikkeling steeds lees dat ze met 7 maanden al moet kunnen zitten. Ze kan wel bij me zitten, maar als ik haar loslaat valt ze voorover of opzij. Daarnaast probeert ze wel te kruipen, maar komt nog niet vooruit. Is dit normaal?
     
  2. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ja hoor dat is normaal, niet ieder kindje is even vlug. Serjenka zat pas zelfstandig toen ze zo'n 8 maanden was en kruipen heeft ze nooit gedaan. Toen ze een jaar was ging ze vooruit schuiven op haar poep.
     
  3. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Sara kan ook nog niet alleen zitten en is nu bijna 7 en een halve maand , en ik vind dat wel erg vroeg met zeven maanden hoor , gisteren was ik nog op het cb en daar zeiden ze dat het ook beter was om haar niet te veel laten zitten vanwege het rugje ....
     
  4. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Raar dat dat dan in al die mails zo staat. Of zouden ze bedoelen aan het eind van de 7de maand?
     
  5. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Sven kan ook nog niet zitten, hij is nu zeven en een halve maand. Ik ben er mee gestopt om die mailtjes te lezen. Scheelt een boel tijd en drukmakerij. Mijn ervaring was dat ze toch niet kloppen. Ik zie wel wanneer Sven dingen doet en leert. Als hij maar blij is, dan ben ik het ook...
     
  6. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Sam was pas 8,5 maand oud toen hij kon zitten. Volgens mij gaan ze uit van hele snelle kleintjes want Sam is niet bijzonder traag volgens mij. Volgens mij is de norm een beetje rond 9 maanden (ook met fietsen) en dan nog. Sam kon pas rollen met 7 maanden en vlak daarvoor vroeg ik het op het CB en daar zei ze dat pas na 9 maanden ze actie zouden ondernemen wat betreft het rollen. Het ligt allemaal niet zo strikt!
     
  7. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Kim is acht maanden en kan rollen en thats it! Ze kan niet zitten. Tilt wel haar hoofd omhoog als ze ligt, maar verder niets.
    groetjes bianca
     
  8. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Tymen kon met 9 maanden zitten en kruipen doet hij nog steeds niet. Zou me geen zorgen maken, hoor! Ieder kind volgt zijn eigen ontwikkeling, en zolang ze er op het cb niks over zeggen zit het wel goed!
     
  9. Bianca21

    Bianca21 Actief lid

    26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    hmmm..
    Dylano kan al zelfstandig zitten en kan kruipen en van de buikhouding uit zichzelf gaan zitten...
    dacht juist dat ik laat was....
    hij loopt ook al mee aan de hand (2 handen weliswaar)
    xxx
    is die van mij dan weer heel snel?
     
  10. mamavanjasper

    3 aug 2007
    5
    0
    0
    werkzoekend
    Bilzen
    Ik denk dat je je er niet te hard aan mag vastklampen aan wat ze "moeten" kunnen. Ieder kindje is daar helemaal anders in... Jasper was op die moment enorm snel in zn ontwikkeling en kon ineens het een na het ander... Tegen dat die 7 maanden was kon hij zelfstandig zitten, kruipen en hij kon zichzelf al rechttrekken en dan stond meneer recht in zn park...

    Zo zie je maar dat echt ieder kindje anders is...
     

Deel Deze Pagina