altijd lekker eten en ineens geen brood meer willen...

Discussie in 'Voeding' gestart door giebel, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Dag,

Mijn dochtertje heeft altijd al heel goed gegeten, zowel fruit, brood als warm eten.
    Afgelopen maandag was ze voor het eerst ziek, koorts. Ik was aan het werk, maar mijn vader zei dat ze de hele dag wilde slapen, totaal niet actief en ook geen brood willen eten. (de buurvrouw heeft gemeten 38.9 en haar een paracetamol gegeven, uur later knapte ze op). Ze heeft toen wel warm eten gehad en bij ons thuis 's avonds weer vrolijk en de temperatuur ook weer goed.
    Wel is ze sneller moe dan anders...
    Maar ook gister en vandaag krijg ik er totaal geen brood in. Hooguit 2 hapjes. Normaal eet ze met gemak een boterham op zowel 's ochtends als tussen de middag. Ze doet haar mond wel open maar spuugt het net zo hard weer uit. Zowel zachte stukjes als stukjes met korsten eraan. Verschillende soorten beleg maakt niets uit...

Fruit en warm eten gaat wel goed (hoewel warm eten iets minder als anders).

Nou vraag ik mij sowieso af of er weer een tandje/kies zit door te komen. Ze heeft er al 4. Ik kan niets zien van een eventuele volgende, maar vorige week wel dunne luiers gehad en erg kwijlen sinds een paar dagen.

Zou een eventueel doorkomende tand/kies ervoor kunnen zorgen dat ze nu geen brood wil? En wat doe ik als alternatief? Vanmorgen heeft ze een flesje gehad maar wil dat niet steeds doen. Normaal krijgt ze alleen voor het slapen gaan nog een fles. Vind het jammer dat ze zo goed at en dat dat nu even niet zo gaat. Herkenbaar?

2. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ja, het kan met tandjes te maken hebben. Maar het is ook een leeftijdsdingetje. Mijn meisje heeft rond haar eerste verjaardag 2 weken lang haar wame hap geweigerd. Daarna werd ze een zeer kieskeurige eter. In de periode daarvoor at ze juist alles met groot enthousiasme.

3. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Dat beloofd wat, wij waren zo blij dat ze zo goed at... Wat gaf je haar als alternatief? Ik weet niet goed wat ik ermee moet, iets anders aanbieden omdat ze toch moet eten. Of proberen door te zetten, omdat ze anders het idee krijgt dat ze makkelijk iets anders/lekkerders krijgt...

4. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ik gaf geen alternatief, maar bij het avondeten wel nog wat yoghurt toe. Tsja, als ze niet willen, dan begin je niks :)

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#5 MMarianne, 20 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2013
    Hier ook een goeie eter tót een paar weken geleden, de ene avond eet ie wel en de andere avond niet....en van de week begon ie ineens ook te rommelen met z'n middagbroodje. Kan natuurlijk ook een tandjes/kiezending zijn maar hier is het duidelijk een fase en begrijp dat deze fase wel even kan duren!?! Ik bied overigens geen alternatieven aan en zeker niet gaan dwingen, eet ie dan eet ie en eet ie niet dan eet ie niet...laat 'm lekker aanmodderen met z'n handjes of als ie een lepel/vork wil geef ik die en soms gaat er wat naar binnen en soms dus niet maar ze verhongeren niet zo snel hoor ;)

6. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hier kwam het omdat ons meisje het zelf wou doen.
    Ze weigerde alles dus gewoon maar een vork en lepel gegeven.
    En daarna ging het een stuk beter. Brood eet ze nog steeds niet fantastisch.
    Maar maak er geen probleem van.

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Topic verplaatst van baby en dreumes naar voeding.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Klinkt meer als tandjes vind ik.

Ze was ziek, koorts, wil slapen en heeft moeite met eten. Dat vind ik echt typisch gedrag voor doorkomende tanden.
    Ik zou wel een fles aanbieden, juist als ze ook ziekjes is. Dat vind ik niet het moment om te beginnen met een strenge opvoeding ;)

Sterkte! Voor je het weet is het over en eet ze vast weer met smaak de boterham. Ik had hier 3 weken geleden exact dezelfde situatie.

9. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Maar zelf laten eten is toch ook geen strenge opvoeding?
    Hier dringt ze vanaf 12 maanden al geen fles meer. Ook nooit meer aangeboden.
    Soms hebben ze gewoon geen trek. Nou prima toch ze halen het vanzelf wel weer bij. Of je geeft smiddags een extra fruitje of een plakje ontbijtkoek.
    Maar zou nooit iets aanbieden en ze weigeren gelijk wat anders aanbieden.
    Dit gaan ze aan elkaar linken en krijg je hele kieskeurige kindjes van.
    Dat zie ik ook bij mijn eigen diva.

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Als een kindje tanden of kiezen krijgt, willen ze vaak geen brood. TS geeft aan dat haar dochter zich niet lekker voelt dus het beeld lijkt op tanden. Dan zou ik niet steeds brood geven als ze dat dus niet wilt, maar een flesje.
    Zou het zielig vinden als het brood eten pijn doet en ze niks anders te eten krijgt omdat je dan een verwend kind krijgt.

Sommige kinderen hebben inderdaad een fase waarin ze minder gaan eten en wat gaan uittesten maar daar lijkt het nu niet om te gaan.

Mijn mening is dat je een ziek kind te eten geeft waar het trek in heeft.

11. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Bedankt voor je lieve reactie! Ik denk zelf ook dat het niet zinnig-heid is... ze eet zachte dingen wel goed namelijk en vind een broodje anders heel lekker. Ik wil ook geen zinnige etertje ervan maken, maar toen ik vandaag tot 2 x toe niks anders aan bood, en haar in bed deed toen ze moe was, bleef ze maar huilen en huilen en huilen en na een fles sliep ze. Ik denk dus dat ze wel degelijk honger had maar idd door pijn het broodje niet wilde. Ik vind het zelf ook sneu als pijn de oorzaak is, te zeggen: ''pech dan krijg je niks''.
    Ik probeer het morgenvroeg gewoon weer, maar heb wel pap gehaald (krijgt ze normaal nooit). Wordt het broodje weer niks, ga ik dat als alternatief aan bieden en dan kijken we over 1 of 2 weekjes gewoon weer. Bedankt iig voor jullie ervaringen en adviezen.

12. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Misschien heeft ze wel gewoon keelpijn! Met het verhaal van koorts en slecht eten. Een keelontsteking leidde hier als eerste tot het weigeren van brood, dat is toch moeilijker weg te slikken. Ik heb het brood toen een paar dagen gelaten en meer fruit/fles/waterijs gegeven. Toen het over was ging het brood er weer moeiteloos in. Als je het idee hebt dat het niks met tandjes/keelpijn/ziekte te maken heeft zou ik geen alternatief aanbieden. Met een paar dagen is dan de lol er vaak af en gaan ze weer eten.

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    brood was hier ene standaard teken van tandjes...nou is mijn zoontje uberhaupt pas met tandjes na 1 jaar b egonnen..
    maar hij kreeg vaak tandjes en kiezen tegelijk...
    bij de hoektanden was het ook heel erg...

gaf hem toendetijd babymuesli met volle yoghurt ipv of desnoods een papfles

Deel Deze Pagina