Waarom halfvolle produkten geven aan een baby/kind in de groei?

Discussie in 'Voeding' gestart door Anouk2005, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Met enige regelmaat lees ik in allerlei folders en boekjes van het consultatiebureau dat je je kind met 1 jaar koemelk mag geven.Echter wordt er altijd gesproken over halfvolle produkten.Halfvolle melk,halfvolle yoghurt?
    Als het even kan ook magere kaas.Ik snap dit werkelijk niet.Een kind heeft toch vetten,voedingsstoffen nodig?
    Ik heb zelf al 2 grotere kinderen die weliswaar halfvolle melk drinken omdat ze het lekkerder vinden maar verder alleen maar volle producten,vla,48+ kaas.
    Ik vind het eerlijk gezegd maar een zorgelijke ontwikkeling dat alles tegenwoordig maar mager mager moet zijn.
    Wat is jullie mening hierover?

Gr Ingrid.

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het volledig met je eens ben. Kinderen hebben de vetten en vitamines in volle producten super hard nodig. En inderdaad, het dikker worden van kinderen is een probleem, maar leer ouders dan gezond eten maken en gezonde producten geven inplaats van dieet producten.

Want ook de verzadigde vetten hebben we hard nodig, in ieder geval opgroeiende kinderen.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Volgens de voedingsdeskundige hier zitten in volle melk teveel verzadigde vetten. Daarom beter om halfvol te geven.

4. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het niet weten, daarom geven wij ook alles volvet.

5. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder vond dit ook al vreemd. Vroeger gaven ze blijkbaar volle melk verdunt met water. (Ik dacht eigenlijk ja dan heb je toch ook halfvolle melk maar blijkbaar zitten er dan toch meer voedingsstoffen in)

6. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Ja geen idee eigenlijk wel vreemd ja.....maar zelf drink ik ook halfvolle melk omdat ik volle niet lekker vind. Denk ook niet dat ik speciaal voor dochter een ander pak ga halen als ze melk mag straks. Zit je steeds met twee open pakken en na drie dagen moet het pak ECHT op zijn heb het niet op melk die langer open is. Zit waarschijnlijk tussen mijn hoofd.

7. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of je moet van die kleine rietjespakjes melk kopen.

8. adi

adi Niet meer actief

Als je dochter straks ong 300cc melk per dag gaat drinken heeft zie die pak na 3 dagen vrijwel op.
    en er zijn ook verpakkingen van 0,7l.

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier krijgt mijn meisje 2 flesjes Nutrinidrink(400 cc totaal) en 2 flessen yogolinomelk van nestle. (400 cc)
    Daarnaast krijgt ze na haar avondeten griekse yoghurt met beetje limonade gemengt.
    Ook krijgt ze roomboter op brood en door haar eten.

Ze krijgt ook volle produkten.
    Dus geen halfvolle melk hier.

Ze zijn te bang voor te dikke kindjes.
    Aan de ene kant snap ik het ook wel.
    Het is eerder een probleem als kindjes te zwaar zijn dan te licht.
    Denk dat ze te zwaar willen voorkomen door halfvol te laten geven.

Ik hou de hoeveelheden van het eetteam aan.
    En de dieet die ze heeft om aan te komen.
    Omdat ze met lengte +3,5 lijn ligt en gewicht -1 lijn.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    dit dus..
    Ik geef mijn zoon halfvolle melk maar weer wel vette vis. Heb liever dat hij de vetten uit diverse producten haalt dan alleen uit melk/yogurt.
    Ieder zn keus..halvol is in ieder geval niet 'slechter' oid.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier wel volle melk, heb altijd begrepen dt kindjes dat wel kunnen gebruiken. J krijgt hier ook weinig andere vetten binnen, lust geen vis of roomboter. Zelf drink ik geen melk, ik vraag me wel af tot welke leeftijd kinderen melk nodig hebben?

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Koemelk is veel te vet om goed door mensen te worden verteerd. Vandaar dus het advies voor halfvolle producten.
    De afgelopen decennia zijn koeien erop gefokt om vettere melk te produceren, en die is dus echt niet goed verteerbaar voor mensen. In feite bied je je kind met halfvolle melk dus ws normale koemelk aan... ;)

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Maar mensenmelk (4,4%) is veel vetter dan koemelk (3,5%).

14. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hier vol. Tenzij ik het niet in huis heb, dan krijgen ze halfvol.
    Verder denk ik er eigenlijk niet zo over na.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben blij te lezen dat de meeste ouders hun kinderen gewoon volle producten aanbieden.Het viel me gewoon in ene op dat het continue over magere producten gaat en dit gaat niet samen met een kind in de groei.
    Hier doen ze het er goed op ieder geval haha.
    De kleinste leeft nu voorlopig nog op mijn eigen verse volvette melk haha.

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb (en geef nog steeds) alleen volle producten.
    heb dat half volle ook nooit begrepen en voel me er op deze manier beter bij. Mira is dol op haar bekertje melk en volle Turkse of Griekse yoghurt, dus hou het lekker zo.

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier krijgt ze wel veel magere producten. Vanaf de geboorte was ze al flink stevig en op gegeven moment werd het zorgelijk. Sinds we magere producten geven en geen danoontje en andere suikers en volle producten geven is ze een heel stuk afgevallen. Ze zit nu nog maar net boven gemiddeld.. Dus hier blijf ik gewoon lekker Biogarde, half volle melk etc geven..

18. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn zoons hadden als baby en peuter ook zwaar obesitas.
    Wogen met 6 mnd al 12 kilo en met 8 mnd ruim 14 kilo.
    Maar ik heb ze de eerste 4 jr gewoon volle produkten gegeven hoor.

En nu zijn ze niks te zwaar meer.
    Mijn zoon van 5 woog met 3 jr nog 28 kilo.
    Nu met 5,5 jr nog maar 31,3 kilo.
    Dus komt echt goed.

Hier met hun als baby en peuter zware gewichten dus gewoon vol.

19. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik geef alles vol. Over een maandje ga ik beginnen met melk.

Deel Deze Pagina