Altijd luieruitslag

Discussie in 'Verzorging' gestart door Roetje08, 31 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Heb er eigenlijk nog niet op gelet, de ene keer heeft ze maar 2 vuile pampers per dag, soms 4/5.. Heel af en toe zie ik haar "drukken", zo'n grimas trekken en kreunen. Maar eigenlijk merken we het pas 60% van de keren pas als we de pamper verversen. Meestal verversen we de pamper voor en na het slapen, tenzij ik voel dat er niets/bijna niets in de pamper zit. Maar de luieruitslag bij de billetjes valt nog mee, het is erger op de schaamlippen

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier gisteren ook, ik had een poepluier gemist, 98% gaat op de pot, maar direct de schaamlippen rood.

3. Roetje08

Oh, dacht dat het meer aan de urine lag, zal haar de komende dagen extra veel controleren dan en kijken of het betert :)

4. Roetje08

Iedereen alvast bedankt voor jullie tips, ik weet nu wat ik de komende dagen kan doen en hopelijk kan ze maandag eens zonder rode billetjes naar de crèche :)

5. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Heel goed op poep letten inderdaad hier krijgt hij last door poep als die buiten heeft gepoept en ik thuis pas verschoon en zeker fruit poep dat is zuur en bijt en beschadigt .

6. Alayna

Alayna Actief lid

25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mocht het niet helpen heb ik ook eventueel een tip. Mijn dochter heeft ook vrij snel last van luier uitslag. Uiteindelijk zelfs mee naar de dokter gegaan want vond het zo zielig. Die raadde ons aan om daktozin te gebruiken als ze uitslag had (niet te verwarren met dactarin). 3 dagen smeren en het was weg. Is hier vrij te verkrijgen bij de apotheek (België) sindsdien hebben we het in huis voor als ze weer uitslag heeft, ik vind het echt een wondermiddel!

Oja en pampersdoekjes kunnen wij hier echt niet gebruiken, dan heeft ze gelijk uitslag die zelfs gaat bloeden. Dus misschien dat het daar ook van kan komen?

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier geen daktozin, maar kreeg als tip om miconazolnitraat gewoon te mengen met wat zink-zalf; zelfde idee en werkte super. Daarna onderhouden met zinkzalf om herhaling te voorkomen.

8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Nou mijn vriend was om toen hij de luieruitslag zag verdwijnen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het kan een schimmel zijn, je kan bij de kruidvat daar gewoon een zalfje voor halen en eens een paar dagen proberen, kijken of het minder wordt. En ik zou toch met alleen met een washandje met water schoonmaken tussendoor. Die zinkolie werkte bij ons ook heel goed!

10. Roetje08

Ik heb daarjuist gekeken in Kruidvat, en het enige wat ze hadden met zink was hun eigen merk zinkzalf (maar was niet voorradig) en die van zwitsal, maar veronderstel dat deze niet genoeg zullen zijn? Ik woon in België, dus het meeste van wat jullie opnoemen denk ik niet hier te vinden. Zal eens bij de apotheker gaan horen.

Heb nu ook gemerkt dat het erger wordt na een vuile pamper. Dus extra veel controleren, want we merken het meestal gewoon niet. En hoe doen jullie dat snachts dan?

11. Alayna

Alayna Actief lid

25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je van België bent kan je eens kijken voor daktozyn bij de apotheker. Dat is gewoon zonder recept te verkrijgen en ik dacht ongeveer 10 euro voor een tube. Even duur als bepanthen bijvoorbeeld.
    Dat is zinkzalf met anti schimmel door.

Fuddey vindt dit leuk.
  12. Roetje08

Ja, heb gezegd dat het misschien een schimmelinfectie was en ze dacht daar ook aan, en heeft daktozin meegegeven. Werkt dit snel? Nu 1x aangebracht.

13. Alayna

Alayna Actief lid

25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zag verbetering na een dag, en na 3 dagen was het volledig weg.

14. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hier werkte niks tot mijn oma de tip gaf om maizena te gebruiken. Binnen 2 dagen was het over!

famofthree vindt dit leuk.
  15. Roetje08

Ik zie al een hele verbetering! Het zit niet meer rood, enkel nog een beetje donkerder, blaasjes ook bijna weg. En na de nachtpamper hangde er zelf nog wat zalf aan, heb ik met andere crèmes nooit gehad. Kan ik dit preventief blijven smeren? Ik zal anders nog een extra tube halen voor de crèche.

16. Alayna

Alayna Actief lid

25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat weet ik niet zeker, omdat het ook anti schimmel is. Wat wij doen is zorgen dat we een tube thuis hebben liggen, en zodra ze maar een klein beetje uitslag krijgt smeren wij het erop. Als ze nergens last van heeft gebruiken we sudocreme.

17. Roetje08

Dat dacht ik ook, en mocht het terug komen en we krijgen het thuis niet onmiddellijk weg, dan geven we de tube mee :) en bedankt voor je tip, echt blij dat haar pampergebied er eindelijk eens normaal uitziet :thumup:

Alayna vindt dit leuk.
  18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik doe maïzena op zijn billen en in de luier. Werkt perfect, beste tip die ik ooit kreeg.

19. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ivm heftige spruw bij dochter, wat ook een schimmel is en via de darmen bij de billen komt, heb ik uiteindelijk een creme gekregen van de huisarts.
    Hiermee ging het weg, maar toch regelmatig nog lichte uitslag.

Ik ben overgestapt op wasbaar, en billendoekjes van huggies (zonder al die extra toevoegingen) en daarna geen problemen meer gehad.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij een schimmeltje werkt dat averechts, dus altijd eerst een schimmel uitsluiten.

Deel Deze Pagina