altijd luisteren naar de negatieve mening van anderen

Discussie in 'De lounge' gestart door natasha86, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    och zo herkenbaar allemaal!

Nou is de vader van mijn kinderen ook nog jong, maar mijn vader daar in tegen heeft een zoontje (met een ander vrouw dan mijn moeder ;)) van net 4 jaar en mijn oudste dochter is 3!
    Als je weet wat wij (en zeker mijn vader en zijn vrouw)voor opmerkingen gekregen hebben, is echt om gek van te worden!

Maar meid trek het je niet aan, als jullie gelukkig zijn en jullie kinderen kunnen bieden wat ze nodig hebben, wat maakt het dan nog uit wat andere zeggen??
    Geniet gewoon van je zwangerschap, je man/vriend en je kindje en de negatieve opmerkingen gewoon naast je neer leggen en niets van aantrekken!

2. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    bedankt hoor ....
    Wij zullen ze zeker een mooie toekomst bieden ....
    ze zullen verwend worden met liefde ...dat is wat telt.

3. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Mijn man zegt altijd: leeftijd is maar een nummer. Wat als blijkt dat de geboortedatum verkeerd was genoteerd en ik jonger zou zijn, zou dat je liefde dan veranderen :) (we schelen 13 jaar) maar ik heb ook altijd het idee dat mensen me raar aan gaan kijken als ik dat zeg. Niet dat dat me iets boeit ofzo hoor.

Mijn man heeft ook 2 zoontjes uit een eerder huwelijk maar wilde graag kinderen met mij, dus we wij hebben er nu 3 samen.

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ach ja je hebt niet alles voor het uitkiezen he...
    Ik heb er 4, 2 meiden uit een eerder huwelijk van 10 en 12 en nu 2 zonen van bijna 1 en bijna 3. Als ik nog steeds in mijn eerste huwelijk had gezeten had ik er waarschijnlijk 3 gehad, direct achter elkaar. En nu liep het allemaal anders en heb ik er 4, 2 bij 2. Is ook erg leuk. Hier was de verwachting er ook naar, niemand was verrast dat we nog voor een 3e en 4e gingen. Ik heb idd wel 2 opmerkingen gehad dat ik toch zeker niet nog meer kinderen moet nemen in een nieuw huwelijk en om maar lekker met z'n 4en te blijven. Maar ach mensen zullen het wel goed bedoelen.
    Veel plezier hoor, geniet er gewoon van. Zo'n leeftijdsverschil kan juist ook erg leuk zijn.

5. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

haha tussen mij en mijn jongste broertje zit 17 jaar. ik zou niet weten wat het probleem is hoor. gewoon laten praten;)

6. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Niks van aantrekken!! Mijn kinderen schelen 8 en 4 jaar. (Een van 12,4 en een beeb dus) En het is heerlijk! Lekker alle tijd voor elk kind.
    Mensen moeten toch meningen hebben, het liefst ook negatief. Lekker laten en genieten van je gezin.

7. knap

knap Niet meer actief

Hier zit er negen jaar en drie maanden leeftijdsverschil tussen.

Is best handig hoor een groter kind hebben en dan een ukkie er bij. Het heeft ook zo zijn voordelen.;)

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ach wie weet is het een tweeling! dat weet je nu nog niet he? (ik heb een tweeling)

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Klopt. De eerste twee heb ik al gehad.
    Deze zwangerschap echt een aantal stomme reacties van familie gehad, sommige vinden het veel te snel, niet leuk maar ze zoeken het maar uit :)

10. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    niets van aantrekken meid je kan nooit goed doen voor iedereen. jij en je man zijn gelukkig dat is toch wat telt? dus laat de mensen maar zeiken want dat gebeurt toch zowiezo nu is het over dit en ff later weer over iets anders

11. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ikzelf wil ook een groter leeftijdsverschil tussen mijn kindjes. Dus mocht er ooit een 2e komen dan zit er ook zeker een jaar of 4 tussen.

Waar bemoeien mensen zich toch mee !

Mijn dochter is bijna 12 weken en ik kreeg vorige week al de vraag wanneer de 2e komt :$ en dat was geen grapje.

12. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Maak je eigen niet druk joh, commentaar zal er altijd blijven/komen! Xx

13. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Tussen mijn eerste 4 kids zit niet zoveel leeftijdsverschil, maar tussen de nu mijn jongste en komende beeb zit 6 jaar verschil.
    Tussen de oudste en beeb zit 12 jaar verschil.
    Trouwens krijg ik geen commentaar over het leeftijds verschil maar over de grote van mij gezin.
    Mensen verbazen en willen vaak niet geloven dat het beebje dat komen gaat mijn 5de kindje is. Ook daarop hebben ze commentaar. Ik zou mijn kids niet genoeg kunnen bieden met zo´n groot gezin. Terwijl dat helemaal niet klopt. Ook denken ze dat ik de hele dag thuis aan het moederen ben, terwijl ik een studie volg, werk en moeder. Ook mijn partner werkt fulltime.
    En nee ik dump mijn kinderen niet hele dagen bij de opvang. (mijn partner en ik hebben allebij wisselende diensten, waardoor we veel kunnen plannen) Ook daar krijg je commentaar over als je vertelt wat je doet.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Hier ook bewust voor ongeveer 4 jaar gekozen, en hier in de omgeving lijken de meesten het wel te snappen. Lekker tijd voor het kleintje als de grote op school zit.

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou mijn dochter is 9 en deze baby scheelt dus 8 jaar met haar.
    Vind ik allemaal prima, hierna wil ik er nog 2!
    Ik zeg altijd voor de grap: "is toch handig.. kan de oudste oppassen"

Moeten ze maar niet zo iets stoms zeggen. Je mag toch zelf weten hoeveel kids je wil en hoeveel leeftijd ertussen zit

16. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh niet mee zitten;);)

Mijn leeftijden van de kinderen

10,6 en 1jaar. Vinden mensen heel raar. Nou ik vind het ideaal!

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Bij ons zal er ook zeker 5 jaar verschil tussen zitten mochten wij nog een tweede krijgen. Dit is bewust zo gegaan vanwege alle gezondheidstoenstanden van manlief die er tussendoor kwamen. Wij krijgen ook vaak te horen van goh willen jullie geen tweede, of word het niet eens tijd..
    Dat bepalen we altijd zelf nog zeg ik dan.. Of ik vraag of er ergens staat geschreven dat t bij iedereen hetzelfde moet gaan en verplicht zoveel jaar er maar tussen moet zitten. Vaak houden ze dan wel.. Al zijn dat vaak wat neer vage kennissen die dus niks van onze situatie afweten. Onze vrienden vragen er niet naar want die weten hoe het zit.

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hie in de omgeving hoor ik het ook heel vaak, dat de kinderen maar snel achter elkaar moeten anders hebben ze niets meer aan elkaar? Ik scheel 4 jaar met mijn zusje, 5 jaar met mijn oudere zus en 7 jaar met mijn broer en wij hebben een enorm hechte band en speelden vroeger ook met elkaar bepaalde periodes dus vind dat zo'n onzin.

Een tweede komt als je er aan toe bent (als het allemaal mag lukken natuurlijk) en niet wanneer een ander dat bepaald.

19. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Nou dat vond ik dus idd ook wel prettig, D. naar school en alle tijd en handen vrij voor t beebje.
    Ben in November uitgerekend en dan word D. in Februari 5 jaar oud. Heerlijk toch ? :)

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Probeer je er niks van aan te trekken.
    Er zijn nou eenmaal mensen die overal wat te zeiken op hebben.

Deel Deze Pagina