Niets van aantrekken, mensen hebben echt altijd wat te zeiken! Toen onze dochter bijna 1 werd, kreeg ik wekelijks de vraag wanneer de 2e zou komen. Eenmaal zwanger toen onze dochter net 1 was, had echt iedereen commentaar..... "Nu al?" "Zo! Jij durft" "Was zeker niet zo snel gepland he?" "nou, dat zou ik nooit doen zo snel op elkaar, kan je niet meer van de 1e genieten" :x
Pff ja moe word je ervan, het is nooit goed. hier wordt ook regelmatig de vraag gesteld, nog steeds geen tweede? Nee heb 2 miskramen en een operatie gehad voor beginnen baarmoederhalskanker gehad dus nee mijn lichaam wil wel even rust! Zijn ze meteen stil!
Mijn zus is 5 jaar ouder en mijn zusje 7 jaar jonger. En ik heb een top band met ze, was altijd gek op mijn zus. Liep haar altijd achterna, en als je filmpjes van vroeger ziet waren we ook echt onafscheidelijk. En ben nu 21 en we kunnen nog steeds heel goed met ze drietjes omgaan. Me zusje komt nog regelmatig bij me slapen en doen veel samen. Heb echt heel veel aan ze. Ik had het niet anders gewild.
Sommige mensen moeten altijd wat te zeiken hebben.. Toen ik nog zwanger was van Julia (21jaar) liep ik met mijn ouders door t centrum en was super trots op mijn buikje en ons zeer gewenst kindje. Kreeg ik de opmerking van een vent die om 2uur smiddags op een terras al aam de bier zat: "meisje, meisje waar ben je aan begonnen" Heb die vent afgesnauwd en gezegd dat mijn man en ik want ja shocking ik was al getrouwd heel goed ons best hebben.gedaan voor dit wonder en dat hij beter naar zn eigen problemen kan kijken want die lijkt ie duidelijk te hebben als je op een doordeweekse dag om 2uur smiddags de al lazarus moet zuipen. Die tenenkrommende bemoeizucht van mensen die altijd een mening moeten opdringen, bah!. Laten ze s naar zichzelf kijken. Of hoor je achter een stelling wegkomen een moeder tegen haar dochter, kijk daar heb je weer een tienermoeder waarvan de vader is weggelopen. Ben me toch een partijtje kwaad geworden, wat dacht dat mens wel niet. Haar de waarheid verteld dat deze tienermoeder al in de twintig was, getrouwd toen dit kindje verwekt werd en papa niet weggelopen is maar hard aan het werk om zijn gezin alles te kunnen geven wat ze nodig hebben. Mevrouw noodt haar excuus aan, heb t niet geaccepteerd en ben weggelopen. Vond mezelf nogal mild, als ik er nu aan terug denk had r in mijn gemoedstoestand nu denk ik gewurgd Dus trek je er niks van aan, althans probeer t. Mensen hebben altijd wat om hun eigen sores ff te vergeten!
Als er hier een 2e komt dan kiezen wij ook zeer bewust voor een leeftijdsverschil van tenminste 4 jaar. Kan me eigenlijk weinig schelen wat anderen daarvan denken, het is ons gezin.
Wij hebben bewust gekozen voor een leeftijdsverschil van 5 jaar. En ik ervaar heel veel voordelen. Mn oudste is al heel zelfstandig. Hij is echt DE grote broer. Hij helpt mij met de jongste. Kan al beetje oppassen als ik bijvoorbeeld even wil douchen. En de jongste is stapelgek op dr broer. Waar broer gaat gaat zij. En als broer op school zit is alle aandacht voor de jongste (mits ik niet moet werken) En als de jongste op bed ligt kan ik alle aandacht aan de oudste geven. Dus mijn ervaring: zou het zo weer doen.
jullie zijn geweldig! wij voelen er ons ook echt goed bij hoor ....hihi! kan niet snel genoeg mei zijn nu bedankt
Het is jullie keuze, jullie leven, jullie geluk. Daar gaat het toch om?! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Of jullie dit nu zo gepland hebben, of dat het zo gelopen is door omstandigheden: in beide gevallen hebben jullie blijkbaar de keuze gemaakt om een zwangerschap te laten gebeuren en was het voor jullie blijkbaar OK. Prima toch? Voor ons zou een dermate groot leeftijdsverschil reden zijn geweest om te stoppen, (wij hebben steeds gezegd dat we zouden stoppen met proberen voor een tweede als Thirza 5 jaar was). Maar goed: dat is zo ontzettend persoonlijk! Ook hier trouwens 2 oudere kids uit een eerder huwelijk van mijn man, (bijna 12 en bijna 10).
hoi meid laat je niks aanpraten mensen hebben altijd commantaar. mijn zoontje wordt over 3weken acht jaar en mijn baby is 6 maanden. mensen zeiden tegen mij ook is het een ongelukje geweest,en nu ben je veel te laat. nou ik zou je zeggen,ik heb bewust zo veel tijd er tussen . toen was de baby geboren en zeiden ze o weer een jongen. ik werd er kotsziek van en zei terug ja lekker toch twee jongens,en ze zeiden niks meer. toen ik op t laatste was van mijn zwangerschap ging ik naar kruitvat om vitminenpillen te halen,want ze waren op,zei die vrouw,ik zoek wel effe voor je naar de morgingafter pil,die onnozele trut. mensen blijven soms achterlijk doen ,ik ben blij met mijn twee kindjes,dat is t belangrijkste,laat ze maar lullen allemaal. trouwens mijn man is ook 15 jaar ouder groetjes
mijn oudste kinderen zijn 12 en 10 .. de jongste 3 .. er zit dus ook 7 jaar rust pauze tussen de oudste en de jongste Ik vind het geweldig ! We genieten enorm van ons kleine meisje, ook grote broer en zus vinden hun kleine zusje helemaal het einde Tussen m'n man en z'n broer zit trouwens 12 jaar verschil, ook zij hebben een enorm goeie band Dus pff wat maakt het uit