Je ziet gewoon duidelijk een voet uit me buik komen en ook haar handen schuiven. mijn man zei dat wordt waarschijnlijk een grote baby, daar schrok ik wel even van. Is dat waar ? Want ik heb wel filmpjes gezien op youtube van dames die al 36 weken zijn en dan een filmpje laten zien met hun buik waar de baby dan beweegt. En wat ik daar zie dat is ook bij mij precies hetzelfde en ik ben bijna 30 weken.
Ik ben nu 37 weken en heb dat nog.niet kunnen ontdekken bij mij. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft dat je een groot kindje hebt in je buik. Mischien ligt het eraan hoe de placenta ligt, je vetlaag , spieren enz bij mij ligt placenta in ieder geval aan de voorkant en mn beeb werd afgelopen week geschat op 2500 gram, klein dus. Mijn buik is trouwens ook aardig bescheiden.
Dat je dat nu nog zo duidelijk kan zien is waarschijnlijk ook zo omdat de baby nu nog meer ruimte heeft dan op het einde. Hier met 32,5 week kun je dat ook erg duidelijk zien en onze baby is aan de kleine kant. (dus hier heeft het niks met grote te maken) Wel heb ik de placenta achter en heb ik geen dikke buik. Met 37 weken zal je de baby meer zien duwen dan hebben ze niet meer zoveel ruimte om veel kracht te zetten. Geniet er van en film het vooral. (hopelijk kun je er van genieten en doet het niet te veel pijn)
Aan het schoppen kun je niet zien of een baby groot of klein is. Maar ook al is de baby groot, geeft toch niet? Er worden in NL genoeg grote kinderen geboren en meestal gaat dat prima. Ik ben 2x bevallen, allebei de keren ruim 4400 gram en ook deze baby wordt weer zo groot geschat. Heb geen extreem zware bevallingen gehad.