Altijd maar boos

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessy77, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik weet even niet meer hoe ik dingen moet aanpakken wat mijn dochtertje betreft.
    Het is echt een lieverd hoor, maar de laatste maand is ze ook heel erg driftig. Ze wordt op alles en iedereen boos en ze slaat bewust(!) iedereen die in haar buurt komt, ze trekt en knijpt en kan echt een kleine gemenerik zijn.
    Ze pakt spullen af en als ze haar zin niet krijgt dan gaat dus ze slaan en wordt ze boos en overstuur. Ze heeft echt dagelijks van die woedeaanvallen.

Ik probeer haar meestal te negeren als ze boos is, behalve als ze je slaat. Dan kijk ik haar boos aan en zeg duidelijk: Jaslynn, NEE!
    Heb het idee dat ze donders goed weet dat iets niet mag maar het zal haar een worst wezen. Ze kijkt je op zo'n moment erg uitdagend aan en boos terug en ze slaat je dus gewoon wéér.

Ze moet dus echt in ALLES haar zin krijgen. Dat krijgt ze natuurlijk niet maar dan moeten we het met z'n allen ontgelden.

Ik besef dat ze nog heel erg jong is om te "straffen" maar behalve heel duidelijk NEE zeggen, zou ik echt niet weten hoe ik hier verder mee moet omgaan.

Voel me soms een 'slechte' moeder, vooral als ik om mij heen zie hoe rustig en lief andere kindjes van haar leeftijd zijn. Dan vraag ik me af of het aan mij ligt, of ik haar 'verpest' heb.
    Ik voel me ook vaak erg schuldig omdat ik tijdens mijn zwangerschap heel veel stress heb gehad en ook erg vaak woedeaanvallen. Heb (helaas) niet van mijn zwangerschap kunnen genieten zoals het hoort en vraag me dus af of het daar aan ligt. Dat ze dat allemaal opgepikt heeft in mijn buik en dus daarom misschien zo is?
    Het maakt me gewoon allemaal erg onzeker.

Herkent iemand dit en is het een fase? Of heeft iemand tips voor me? want ik weet het soms echt eventjes niet meer.

Alvast bedankt.

Groetjes Jessy

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

't is wel een fase, maar wel eentje waarin je consequent op moet treden en toch zult moeten straffen. Als jij NEE zegt en ze slaat je weer, dan moet ze echt even straf hebben, dus bijvoorbeeld even op de gang, strafstoeltje, zoiets dergelijks. Dat hoeft maar kotrt, 1 minuutje ofzo, maar ze moet daar wel blijven zitten totdat JIJ haar ophaalt. Gaat ze er eerder vanaf, dan zet je haar dus terug en gaat de tijd opnieuw in. Kan even wat investering kosten, maar werkt wel, ook op deze leeftijd al!
    Succes!

(Enneh, je kindje is dus niet de enige hoor, :) Meesten zijn er iets later mee, maar ze hebben dit allemaal vroeger of later... en over het algemeen binnen de 4 muren van thuis, ;)).

3. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hoi Jessy,

Heel herkenbaar hoor.
    Hier helpt het heel goed om duidelijk NEE te zeggen. En als ze dan boos wordt, om dit gedrag te negeren. Dat lijkt misschien moeilijk, maar dan krijgt ze op een gegeven moment door dat ze met haar gedrag geen aandacht (positief of negatief) krijgt. Je moet wel consequent zijn, anders werkt het niet.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je iets verkeerd doet. Heel veel kinderen gaan door deze fase heen. Robinn was ook heel driftig. Slaan en gillen als ze haar zin niet kreeg. Het was even doorbijten, maar hier is het overgegaan. Alhoewel ze nog wel eens driftig wordt hoor, maar ja dat heeft ieder mens wel eens, en ze kan het nu eenmaal nog niet in woorden zeggen.

O ja, straffen (zoals Rozemarijke zegt) vindt ik jouw dochter persoonlijk nog veel te jong voor. Dat snapt ze echt nog niet. Zelfs mijn dochter snapt dat nog niet, en zij is wel een paar maanden ouder.

Groetjes en good luck ;)

Deel Deze Pagina