echt niet spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moniek1979, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik weet echt niet meer wat ik moet om mijn zoon te laten spelen.
    het is mijn 3e kindje, maar dit herken ik niet.
    hij speelt helemaal niet met speelgoed. om hem dit wel aan te leren speel ik vaak even met hem, maar vervolgens loopt hij weer de hele dag achter mij aan te huilen en moppperen. hij is de hele dag druk bezig om van alles te doen wat niet mag.(in de vensterbank zitten, op tafel klimmen, tv aan uit en alle electrische apparaten aan en uit, stekkers eruit trekken zijn broer en zus klieren,speelgoed door de kamer gooien etc)
    hij heeft genoeg speelgoed voor zijn leeftijd liggen en ik wissel het ook vaak af, maar het helpt allemaal niet. ik ben blij dat hij vaak nog een middagslaapje doet,maar ook niet meer elke dag. zondagochtend was hij zelfs zijn bedje uitgeklauterd met slaapzak en al!zo ondeugend.
    Hij zit al lang niet meer in de box, hij kon al erg vroeg lopen en was eigelijk overal erg vroeg mee.ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.
    heeft iemand tips voor mij? ik wil best veel met hem spelen, maar dit moet hij toch zelf ook leren?

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi meid!

ik herken je probleem... hier nog zo eentje!
    Wel al wat ouder maar het gaat al een hele tijd zo... Als we ergens anders zijn of ze heeft een speelkameraadje dan speelt ze wel, maar anders loopt ze heeel de dag achter mij aan te dreutelen. Doet al een heeele tijd geen middag dutje meer en nu er ook veel aandacht naar haar broertje gaat.... pfffffffff. hou maar op!

Bij mij zeiden ze op het cb dat het kan helpen als je een kookwekker zet.
    die zet je dan op bijv 10 minuten.
    dan ga je even met je kindje samen spelen en daarna loop je weg en zeg je, nu gaat mama even iets anders doen en jij blijft spelen tot de wekker gaat. als je kindje dan in de tussentijd aandacht vraagt, gewoon compleet negeren. niet aankijken, geen antwoord geven op vragen, pas als de wekker gaat weer.. Dan kan je hem daarna belonen met een grote pluim en een sticker/beloningsbord ofzo...
    en dan zodoende de tijd meer en meer opbouwen..
    ik heb het al een tijd niet meer gedaan, bedenkt me nu ineens dat ik dat ook maar weer eens ga proberen ;)

Deel Deze Pagina