HSG, een paar vragen.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Logan, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb 13 februari een hsg... Hoe is die bij jullie bevallen? Ik zie er best tegen op. Het schijnt erg pijnlijk te zijn. Is het te doen? Wat hebben jullie aan pijnstillers genomen van te voren?
    En ik lees ook wel eens dat je een grotere kans hebt erna ok zwanger te worden? Iemand een succesverhaal?
    Ik verwacht vanmiddag mijn menstruatie te krijgen dus ik moet er echt aan gaan geloven.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik vond het HSG helemaal niet pijnlijk. Het opblazen van het ballonetje is even gemeen, maar net als je denkt: 'he dit doet zeer' is het alweer voorbij. Het inspuiten van de vloeistof voelt een beetje alsof je menstruatie kramp hebt. Al met al prima te doen. Het meest vervelende vond ik de hele tijd met je benen wijd te moeten liggen.
    Ik heb geen pijnstillers genomen.
    Je moet trouwens een hsg niet verwarren met een hysteroscopie, dat is echt extreem pijnlijk namelijk ( helaas weet ik het want heb er 2 gehad ivm placenta resten)
    Nee helaas geen succes verhaal over zwangerschap daarna.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb het onderzoek na de derde IUI-behandeling gehad. Ik zag er ook enorm tegenop, maar het is reuze meegevallen! Het inbrengen van het ballonnetje en het vastzuigen van het cupje op je baarmoeder mond voelt even vervelend. Niet pijnlijk, maar je krijgt er wat menstruatie-achtige krampen door. Van het doorspuiten heb ik helemaal niks gevoeld. Ik lag maar te wachten totdat ze zouden beginnen, toen ik ineens hoorde dat ze klaar waren! Alles was bij mij wel helemaal open, dus geen belemmeringen bij het doorspuiten. Mocht het ergens wat dicht zitten, dan kan ik me voorstellen dat het wel pijnlijk kan zijn.

Ik heb het advies gekregen om een uur voor het onderzoek Ibuprofen te nemen. Na het onderzoek heb ik die dag nog een paar pillen gehad, omdat ik achteraf wel wat buikpijn had.

Helaas heeft het onderzoek voor ons niks gedaan. Maar de oorzaak van het niet zwanger worden, had niks met mijn eileiders te maken. Ik had PCOS, we zaten met een verminderde zaadkwaliteit en een bevruchtingsprobleem, zo bleek bij de eerste IVF.

Succes en niet teveel op internet lezen. Daar staan alleen de horrorverhalen!;)

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik vond het onderzoek ook enorm meevallen! Het is wel pijnlijk, maar ik had vooraf Naproxen gekregen en dat werkte prima. Het voelt mee als heftige menstruatiekramp. "gewoon" rustig en diep in en uit ademen en op je ademhaling letten, dat hielp mij wel!

5. Logan

Logan Niet meer actief

Kijk dat stelt al gerust. :) ik zorg dat ik ibuprofen neem van te voren en dan laat ik het maar over me heen komen.

6. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Hai die scope vond ik pijnloos, hsg een drama neem 2 om en 400 me bruten in half uur van te voren en de avond van te voren bouw je een spiegel op.

succes

7. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    358
    166
    43
    Vervelend om te moeten zeggen, maar ik vond het een ramp.
    Wat scheelt is dat het snel voorbij is. Heb vooraf diclofenac genomen, kan niet zeggen dat dat geholpen heeft.
    Bij mij was alles goed, maar helaas geen succesverhaal.

Deel Deze Pagina