Goededag, Mijn dochter is nu 6,5week oud en is 3,5 week te vroeg geboren! Alles gaat super goed alleen twijfel een beetje aan mijn voedingsschema! Mn dochter krijgt nu om de 4 uur voeding soms wel is 15 min eerder of 15 min later.van 150ccwater en 5 scheppen nutrilon! De laatse voeding krijgt ze ongeveer om 23:00 en ze is dan rond half 5 of 4 uur of half 4 weer wakker. Ook dan geef ik weer voeding soms drinkt ze heel de fles leeg en soms ook niet. Dan krijgt ze weer 4 uur later. Dus bijna elke dag zijn de tijden van voedingen anders. Nu is mijn vraag is het beter om elke dag om 7uur te beginnen met voedingen ookal heeft ze om half 5 ghad of gewoon zo door blijven gaan??? Alvast bedankt!
Hallo, Je hoeft niet heel erg vast op bepaalde tijden te voeden. Dit ritme zal altijd wel een beetje veranderen en dan weer een paar weken hetzelfde zijn. Je kunt kijken naar de totaal hoeveelheid voeding die je kindje per 24 uur mag hebben. Op hoeveel voedingen kom je dan uit? 1 liter klaargemaakte flesvoeding (bv. 5 x 200 of 6 x 165) is de max. hoeveelheid die kindjes mogen hebben, bij een gewicht van 5 kg of meer. Groetjes Angélique
Hallo, Je kindje krijgt met 6 keer 165 ml per 24 uur eigenlijk nu net iets te veel voeding. Eigenlijk is 5 keer 165 ml nu de maximale hoeveelheid. Misschien kun je in het geval van 6 voedingen per flesje iets minder aanbieden. Groetjes Eveline