altijd maar in die wipstoel!,is dat wel ok?4 maanden oud?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door iris73, 30 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris73

iris73 Lid

5 dec 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    Hallo;

Ik heb een 4 maanden oude baby,hij is heel vrolijk,maar ik twijfel over waar ik hem moet laten over de dag.
    Wat doen jullie?,
    Als ik hem in de box leg,denkt hij dat hij moet slapen,dus gaat hij erg huilen,zolang hij in de wipstoel zit is het goed,maar kan dat wel,urenlang?
    Of is het belangrijk dat hij ook ligt?

Misschien stomme vraag hoor,maar wil het erg graag weten.

2. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    ik geloof maar 2 uurtjes achter elkaar in de wipper. Het lijkt erop dat je zoontje erg nieuwschierig is? Als je hem in de box legt zodat hij nog naar jou kan kijken, scheelt dat?
    En zo'n draaimobiel hebben wij boven de box: ideaal, kan ze echt een kwartier naar kijken en lachen... Of zo'n babygym, vindt ze ook heel erg leuk... Speelt River daar niet mee?

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nee urenlang lijkt me niet goed voor het beendergestel...
    Ik hield max 2 uur aan maar dan incl in de maxi cosi zitten!

4. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo lang lijkt me niet goed. Ik zou de box toch maar proberen met inderdaad wat leuke hangspeeltjes of muziekmobiel ofzo.

Succes!

5. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    hey hey ons meissie zit ook in de wipstoel en idd ook in de box met een babygym en we leggen haar ook vaak op een deken op de bank en spelen methaar je moet het idd afwisselen als ze gegeten heeft zit ze eerst zo,n 30 min in de wipstoel dan neem ik haar ff op schoot geef haar een speeltje daaar speelt ze dan mee dan ff in de box en dan is ze moe en dan gaat ze slapen en zo gaat het de hele dag een beetje door

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik zou dan in elk geval de wipper zo plat mogelijk leggen.

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Mijn dochter slaapt 't grootste gedeelte van de dag in d'r bed! Als ze eruit is zijn we 's ochtends druk met voeden/badderen/aankleden enzo dus veel tijd voor andere dingen is er dan niet. Op de andere momenten dat ze wakker is zit ze soms even in de wipstoel of ligt ze in de box, maar vaak zit ze ook gewoon een tijdje op schoot.

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Misschien (op zijn buik) op een kleed leggen met een paar leuke speeltjes of een babygym erbij? En dan kan hij de kamer weer eens van uit een ander perspectief bekijken.

Groetjes, Wendy

9. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

in wipstoel is idd niet zo goed. Dat heeft meer te maken met het feit dat ze dan niet goed kunnen ontwikkelen (denk aan omdraaien etc)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het ook niet zo lang doen, ze kunnen zich dan inderdaad dan ook niet ontwikkelen. Nu vond en vindt Eva de wipper helemaal niets, dus dat was makkelijk. Ze draaide zich wel met 4 maanden om, lijkt me dat een kindje dat niet kan als hij altijd maar in de wipper zit.

11. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Wij hebben veel gebruik gemaakt van de wipstoel vanwege reflux. Onze dochter zat daarin altijd uit te buiken na de fles. Moet zeggen dat ze er ook altijd erg graag in zat, omdat ze dan alles goed kon bekijken. Na het uitbuiken probeerden we haar zoveel mogelijk op het speelkleed te leggen op haar buik of rug. Ze speelde dan veel met de babygym of zat bij ons op schoot te spelen.

12. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Onze dochter zit ook regelmatig in de wipstoel, maar nooit lang. We wisselen het af met de box, op de bank etc. Ze is trouwens overal snel zat van. Ha, ha. beetje ongeduldig meissie.

Ik heb misschien onder een stoeptegel gelegen, maar wat is een babygym?

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @mamamuts: een babygym is zo'n boog met allemaal speeltjes eraan. ;)

Voorbeeld:

Alyna zit ook graag in de wipper, maar we wisselen het zoveel mogelijk af met box enzo...
    Toen we de box veel meer gingen gebruiken ipv de wipper draaide ze ineens binnen een paar dagen om, dus ik denk ook wel dat het ergens de ontwikkeling tegen houdt als ze er (te) veel inzitten.

14. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ok! daar ligt ze nu toevallig ook onder.
    geen idee dat het zo heette...

15. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik loop bij de fysio voor Justin zijn hoofdje, volgens mij fisio kan het geen kwaad zolang hij steun heeft in zn rug.
    ( Dit aangezien ze bij het cb tegen mij hadden gezegd dat Justin niet mocht zitten, dat dat pas bij 9 maanden mocht. Hij mocht alleen op zn rug liggen. Gevolg hiervan is dat Justin zn bolletje plat is aan de achterkant!)

16. iris73

iris73 Lid

5 dec 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    Ik heb misschien onder een stoeptegel gelegen, maar wat is een babygym?[/quote]

WHOEHAHAHA,wat heb ik hierom moeten lachen,onder een stoeptegel gelegen,prachtig! :D :D :D

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou ik had er nog niet van gehoord dat ze maar beperkt in de wipper mogen en Demi heeft er toch regelmatig in gezeten en gelegen. Nou hebben wij wel een die helemaal plat kan dus ze heeft in diverse standen erin gelegen en gezeten. Maar het werd idd ook wel afgewisselt met in de box ed.

18. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Misschien een rare vraag maar hoezo denkt ie dat ie moet slapen als ie in de box ligt? Dat is toch juist de plaats waar ze overdag spelen als ze nog zo klein zijn? Teminste zo deden wij dat wel. Slapen deed/doet Zoë gewoon in bed.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Een wipstoel is erg slecht hoor, ze hebben er ook totaal geen steun in. De fysio gaf hier aan zelfs beter de maxi cosi te gebruiken dan een wipstoel, omdat ze in een wippertje alle kanten op kunnen zakken en helemaal scheef kunnen liggen.

20. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Mijn ventje is net een maandje oud. Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig vanaf wanneer je kindje in een wipstoeltje mag. Wie kan mij dit vertellen?

Deel Deze Pagina