Hoi meiden, hoe herken je diaree bij een kindje van 8,5 weken? Mijn dochtertje heeft de laatste dagen af en toe hele waterige poep. Daarnet tijdens het verschonen liep het er zo uit. Ze heeft verder nergens last van, geloof ik. Temp was 37,4. Ze heeft geen krampen, is niet huilerig. Hoe herken je diaree? Is één keer waterige poep al foute boel? Of moet er meer aan de hand zijn dan? Ik leg haar zo vaak ze wil aan. Moet ik verder nog iets doen?
Diarree bij een baby is echt heel waterig (ik begreep dat het echt meer op plas lijkt dan op ontlasting). Als het alleen maar dun is, is het volgens mij geen diarree. Als je twijffelt zou ik even de HA bellen om haar na te laten kijken. Zou verder even opletten op de plasluiers en haar drinkgedrag. Als dat anders wordt zou ik zeker even bellen met ha. Succes Rosa
Ik begrijp dat je borstvoeding geeft. Toen ik mijn meisje borstvoeding gaf was haar ontlasting ook net water. En het schoot er uit. Ik had de poep soms letterlijk tegen de muur aanzitten als ik haar wilde tempen haha. Bij borstvoeding is het zo: 1 poepluier in de 10 dagen is goed, maar 10 poepluiers per dag ook. De ontlasting bij mijn dochter was geel, heel dun met wat velletjes erin. Maar, als je het niet vertrouwd: Altijd even HA of CB bellen. Groetjes!