Altijd maar meer willen qua ontwikkeling

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stringetje, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Dat competitie idee ken ik wel...
    Had er stevig de balen van. Overal moet je je 'verantwoorden'
    Mn zoon is twee geweest en nee slaapt vaak niet door,
    Heeft nooit 'weinig' flessen gehad met grote hoeveelheden voeding.
    Hoeft nu nog niet te kunnen tellen en liedjes in t engels zingen.
    Wij volgen gewoon een eigen tempo en dat gaat prima, ontwikkeld zich goed.

Ik bedoel te zeggen, trek je eigen plan, kijk naar je kind en maak voor jullie verstandige keuzes, wat een ander doet, mag hij/zij zelf weten!

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier helaas wel vroeger moeten beginnen met de voedingen maar alleen nog fruit warm eten vind ze helemaal niets! Maar ik moest van de KA eerder beginnen omdat ze heel slecht haar melk dronk.

Voor de rest is ze nog mijn heerlijke kleine meisje die nog heerlijk in haar kinderwagen bak ligt en zodra ze echt opgekruld gaat liggen kijken we wel weer verder ;)
    Ze mag alleen tijdens de hapjes zitten in de wipstoel en als ze even Nijntje kijkt maar voor de rest hoeft ze niets en mag ze alles al moeten we wel oefenen van de fysio.

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had dat bij de eerste ook. Bij de tweede totaal niet meer. Nu hoeft ze van mij niet zo snel te gaan. Alhoewel onze eerste wel tot 8 maanden in de reiswieg lag hoor.

4. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Mijn kind is best snel met heel veel dingen, ik schrik er soms van. Het liefst geef ik haar gewoon een fles elke keer als ze honger heeft, maar nee, ik moet boterhammen smeren.
    De bak van de wandelwagen vond ik ook heel praktisch, dan kan ze overal waar je haar mee naar toe neemt slapen, maar ze groeide er al ontzettend snel uit, zette zich steeds af met haar voeten en stootte haar hoofd. Met 6 maanden kroop ze en zat ze. Met zeven en een halve maand stond ze recht op in de box en sinds drie weken laat ze zelfs even los en staat ze soms wel 10 seconden zonder zich vast te houden.
    Ik vind dit allemaal heel erg snel en verbaas me bij elke stap die ze zet. Ik schrik er van en ik ben mega trots, dus ja, als ik met mensen aan het praten ben en ze vragen naar Viona dan vertel ik met trots wat ze allemaal kan. Ik kan het gewoon allemaal niet geloven, haha. "Kijk eens wat ze nou weer doet!" zo'n soort idee.

Ik ken ook genoeg baby's die een stuk rustiger aan doen en een jochie dat pas leerde kruipen na zijn eerste verjaardag, allemaal prima, elke baby is anders. Het is geen competitie en geloof mij, die ouders zeggen het niet op op te scheppen hoor.

Sinds een week kan mijn kind klappen en sinds een paar dagen zwaait ze terug als ik naar haar zwaai. Goed he? :p

5. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Mijn dochter is 12,5 maand. Helemaal gezond. 7kg, kan net kruipen. Staat niet. Wordt 6 maanden geschat. En ooooo wat ben ik trots! Ik wil helemaal niks qua ontwikkeling. Ze is prima zoals ze is. Iedereen vraag loopt ze al? Nee nog lang niet. Maar mijn dochter eet alles wat los en vast zit. Zegt heel duidelijk en gericht papa en mama (mama met 10 maanden gericht). Wijst alles en en roept dan die!!! Zwaaide, klapte met 7 maanden. Voor de buitenwereld is ze traag en loopt ze achter maar ik weet dat ik een heel sterk, slim, rustig meisje heb die er wel komt! En moeders? Die is apetrots!!!!

6. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    O en ze heeft tot 11 maanden in een wieg gelegen en past nog steeds in de reiswieg al heb ik die niet meer hoor. Ze drinkt ook nog een fles snachts want die kan ze wel gebruiken ;)mijn hemel wat kan mijn kind eten...eet ons arm! Heeft ook net pas 1 tand

7. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Mooi verwoord dames, dat elk kindje anders is is eigenlijk maar goed ook. Leuk om te lezen dat een mama van een snel kindje gewoon verwonderd is, kan me er wat bij voorstellen.
    Als mensen informeren hoe het met de kleine is dan gaat het er inderdaad vaak over 'wat ie al kan'. Zo'n vraag is niet vervelend bedoeld maar ik denk vooral vanwege het feit dat er weinig inspiratie is: wat moet je anders vragen als je interesse toont.

Deel Deze Pagina