Wanneer vieren jullie verjaardag van jullie kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door soortje, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer vieren jullie de verjaardag van jullie kindje?

1. Als het op een doordeweekse dag is op de dag zelf

2. Als het op een doordeweekse dag is in het weekend ervoor/of erna

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wanneer vieren jullie de verjaardag van je kindje???

Mijn zoontje wordt dit jaar op een dinsdag 1 jaar oud. Op een doordeweekse dag dus.
    Nu lijkt het mij het gemakkelijkste om de verjaardag in het weekend ervoor of erna te doen en bijvoorbeeld op de dag zelf iets speciaals met hem alleen te doen (en bijvoorbeeld alvast ook eigen kado te geven).

Echter mijn familie (ouders en zus) vinden het echt heeeeel raar dat ik de verjaardag niet op de dag zelf wil vieren. Volgens hun is dit raar en blijkbaar werd mijn verjaardag ook altijd op de dag zelf gevierd. Bovendien zou bijna iedereen dit doen en is het anders zeker in de toekomst niet leuk en niet te begrijpen voor mijn zoontje???
    Ik denk echter dat er veel mensen zullen zijn die zich in allerlei bochten moet wringen, of pas zolaat s'avond kunnen komen dat mijn zoon allang op bed lig..... En dat vrienden met kleine kinderen echt niet meer na het eten nog op verjaardag komen.
    Volgens mijn familie zal dit allemaal wel loslopen en moeten mensen maar rekening houden hiermee...

Moet ik mijn familie negeren? En het gewoon maar in het weekend doen?? Of hebben ze wel een punt?

Graag jullie advies? Hoe doen jullie dit?

2. Purk

Purk Niet meer actief

Wij hebben het gedaan zoals jij van plan was, dus feestje in het weekeinde en op de dag zelf met zijn drietjes weg. Ik zou het ook nog steeds zo doen. Vrienden en familie van ons doen het ook allemaal zo. Doordeweeks heeft zo weinig zin voor gasten. Lekker met zijn drietjes iets leuks doen is dan toch perfect?

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij vieren geen verjaardagen maar als ik en mijn man zoveel jaar getrouwd zijn vieren we dat altijd in een weekend, hoe moet ik anders de hele familie bij elkaar krijgen?....

4. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Als jij t in t weekend wil vieren, dan hebben jouw ouders, sinterklaas, de paus of wie dan ook daar verder toch niets over te zeggen??? ;)

k Heb aangeklikt dat k de verjaardag van mn kleine mannetje op de dag zelf zal vieren, maar tja... Hij is dan ook de dag voor kerst geboren, dus dan zijn de meeste mensen toch al wel vrij... :D

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter was dit jaar op een maandag jarig en we hebben het de zaterdag erna gevierd. Op haar verjaardag zijn we met z'n 3-en naar de Efteling geweest.

Mijn zoontje is dit jaar op een woensdag jarig en ook dat zullen we vieren op de zaterdag erna.

Ik vind het helemaal niet leuk om het op de dag zelf echt te vieren, want dan weet ik op voorhand al dat de meeste gasten ivm werk niet kunnen komen. Vandaar dus lekker op zaterdag...

6. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    Mijn zoontje word 1 jaar op een zondag, dus dat is makkelijk.
    Als hij doordeweeks jarig zou zijn dan zouden wij het in het weekend vieren, het is anders geen doen iedereen moet gewoon naar zijn werk en in de avond is geen optie voor een kinderverjaardag, dan hoort hij lekker in zijn bedje te liggen.

Vieren jullie geen verjaardagen van de kinderen??

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij vieren het met het gezin op de dag zelf (indien door de week) en dan in het weekend voor anderen. Vandaag is mijn dochtertje jarig (2 jaar) en wij hebben het dus gewoon vandaag gevierd met iedereen die we wilden uitnodigen. Dat kwam nu zo uit.

Oja, wij vieren een verjaardag altijd in het weekend NA de verjaardag (bijgeloof..). In principe nemen we vrij op de verjaardag van de kinderen tot ze naar school gaan.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter was op zaterdag jarig en wij hebben dat op zondag gevierd. Mijn man werkt op zaterdag dus beetje zonde als papa er niet bij kan zijn.

Doordeweeks zou ik nooit doen, mijn familie woont verder weg en mijn man werkt alle dagen doordeweeks tot 19 uur dus gaat niet..

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Doordeweeks zou ik ook geen visite laten komen, maar het wel met z'n drietjes klein vieren.

10. Amethist

@ Cygnet: Gefeliciteerd!!!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gefeliciteerd!

Wij hebben de dag (woensdags) met zijn drietjes gevierd en dat was héérlijk. Het weekend erna hebben we het gevierd voor famillie en vrienden. Volgend jaar doen we het zeker weer zo.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik vier verjaardagen van mijn zoon op de dag zelf. Wat ik heb gedaan op zijn eerste verjaardag: schoonouders en opa en oma vriend heb ik de hele dag gevraagd, wij waren beide ook vrij.

En vrienden en rest van familie heb ik vanaf 17uur gevraagd. Ik had soep gemaakt met stokbrood en salades enz enz. Tycho ging gewoon om 19uur naar bed en volgens mij is de laatste visite om 21:30 naar huis gegaan. Zo hadden wij nog de tijd om wat op te ruimen en daarna op de bank te ploffen.

Ik vind het leuker om een verjaardag op de dag zelf te vieren, ook mijn eigen verjaardag... Ik vraag altijd wat vriendinnen en mijn schoonmoeder op de dag zelf om ff een bakkie te komen doen. En dat "feestje" dat vier ik dan wel in het weekend. Maar zeker voor een klein kind vind ik het leuker om het op de dag zelf te doen. Dat hoort toch bij een verjaardag?? xx

13. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Dochterlief is op Koninginnedag jarig dus de meeste mensen zijn toch wel vrij.

14. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje is 23 mei jarig, wij vieren het de 26ste. Dit omdat mijn broer en zus van ver moeten komen. Mijn andere broer moet werken. 's Avonds een verjaardag vieren van een kind dat 1 wordt vind ik helemaal niks, die ligt dan op bed.
    Mijn zwager en schoonzus werken ook allebei.
    Ik weet dat mijn schoonouders vinden dat ze wel langs moeten komen (en dat mag ook gerust hoor), maar het feest is pas zaterdag en de catering dus ook :D.

15. homey

homey Lid

28 apr 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk he, zo'n eerste verjaardag! Jammer dat het je zo lastig wordt gemaakt door jouw familie. Ik heb hier ook vaak last van!

Mijn zoon was ook op een doordeweekse dag jarig. Wij hebben op die dag slagroomtaartje gehaald en tegen famillie gezegt dat ze mochten komen, maar dan wel tussen half 7 en half 8 (er kwam dus bijna niemand). Zijn feest hebben wij die zaterdag gevierd en was een groot succes!

Veel plezier!

16. Amethist

@ Sassie: Mwah, nee ik vind het niet persé bij een verjaardag horen om het op de dag zelf te vieren. Wij doen wel iets leuks met elkaar op de verjaardag zelf. Maar echt vieren dus niet. Is bij ons ook echt niet handig. Mijn s.o. werken niet meer, maar mijn eigen ouders wel. Verder hebben we vrienden die wat verder weg wonen én kleine kinderen hebben, dus die komen dan ook niet helemaal heen en weer gereden voor het avondeten (zou ik zelf ook niet doen) en dan zijn er ook nog vrienden en familie die pas om 17.00/17.30 uur klaar zijn met werken en dan nog naar huis moeten rijden. Al met al is op de dag zelf vieren bij ons dus echt geen optie als we ook daadwerkelijk willen dat er mensen komen ;):D.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij vieren al onze verjaardagen in het weekend ervoor of het weekend erna, net hoe het uitkomt. Doordeweeks is gewoon lastig. De eerste verjaardag van mijn zoontje viel toevallig op de vrije dag van mijn man, maar ik moest gewoon werken. Ik vind het niet alleen voor de familie en vrienden onhandig om ze op een werkdag te vragen, ik zit er zelf ook niet op te wachten om op een werkdag nog gasten te ontvangen.

18. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    onze zoon werd op een woensdag 1 jaar. we hebben het samen met de opa's en oma's op de dag zelf gevierd en met onze vrienden en de ooms en tantes op de zaterdag erna. uiteraard waren daar de opa's en oma's ook bij

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wij altijd op een zaterdag of zondag!
    En op hun eigen verjaardag als die doordeweeks was met het gezin een gebakje en een cadeautje!

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hmmm, ik en mijn man zijn niet op de 1e verjaardag van het oudste neefje van mijn man geweest, want wij kregen te horen: "X viert zijn verjaardag gewoon op donderdag". Sorry, ik ga geen vrij nemen voor een verjaaardag van een neefje. Dus wij hebben de verjaardag van onze dochter in het weekend gevierd, omdat ze 's avonds slaapt. 's Avonds vieren is dus ook geen optie en langer ophouden kan ze niet aan.

Kijk, als je kind ouder wordt, is het leuker om het op de dag zelf te vieren. Maar nu weet hij/zij toch nog niet welke dag het is...

Ik denk dat je het beter in het weekend kan vieren als je wil dat er mensen komen, anders dan jouw familie die kennelijk vrije dagen op gaat nemen...

Trouwens, gewoon lekker je eigen ding doen toch?

Deel Deze Pagina