Altijd maar op straat rondhangen....

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Benzoblij, 19 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik geloof niet dat dit aan de orde is bij de ts.
    Volgens mij betreft het gewoon kinderen in de basisschool leeftijd die veel buiten zijn en geluiden maken en gaat het niet om drugsdealers ;)

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Weet jij wat je zoon doet? Hoe hij zich gedraagt? Of hij en zn vriendjes voor overlast zorgen of rottigheid uithalen? Als je dat niet weet, dan vind ik dat je te afwezig bent als ouder.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kan me wel voorstellen dat je je soms ergert. (Ik heb pas aan 2 kinderen gevraagd of ze ook ff voor een ander raam wilden gaan stuiteren met hun voetbal, na een half uur gebonk.) Maar in jullie geval misschien dikke gordijnen en voorzetramen, of een slaapkamer aan de achterkant?

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee, maar ook basisschoolkinderen kunnen overlast veroorzaken natuurlijk. Dan kan iemand wel roepen 'is jouw zaak niet!' maar dat is het dus wel ;)

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ik denk dat niemand een probleem heeft met kinderen die lekker buiten spelen. Maar het is natuurlijk wat anders als kinderen niet spelen maar aan het rondhangen zijn (zeker als het pubers betreft). Als je er ook nooit ouders bij ziet. Rondhangen zorgt heel vaak voor overlast en een onveilig gevoel bij buurtbewoners. De pubers hier in de buurt hangen niet rond maar hebben genoeg te doen (sporten, huiswerk, op bezoek bij vrienden of een bijbaan). En ouders weten ook waar ze zijn. In de achterstandsbuurt nabij zie ik kinderen van dezelfde leeftijd die blijkbaar de hele avond niets te doen hebben. En in grote groepen rondhangen (met bijbehorende problemen).

En er zit verschil tussen iets langer opblijven in de zomervakantie of het weekend. Of kinderen in de basisschoolleeftijd die na bedtijd nog heel lang buiten zijn.

Als ik de post van TO lees lijkt het alsof het hier jongere kinderen (basisschool) betreft die altijd buiten zijn en ook rond bedtijd nog rondhangen. Ook op dagen dat ze dus gewoon naar school moeten. Daar zou ik wel mijn twijfels bij hebben. Kinderen die de volgende dag naar school moeten horen gewoon op tijd binnen te zijn of in bed te liggen. Zien ze er verder wel verzorgd uit? En vertonen ze ook vervelend gedrag (overlast, vandalisme, etc).

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Maar jij kunt toch voor een ander niet bepalen wat "op tijd naar bed gaan" betekent?
    Ts heeft het over " na 20 uur".
    Mijn zoon van 10 hoeft dan echt nog niet naar bed want ligt dan naar het plafond te staren.
    Die jongen moet na het avondeten nog lekker een paar uur ravotten en heerlijk toch als hij dat graag buiten doet?
    Hij ligt er 's avonds om 21.00 uur in en slaapt dan tot 7.45 uur.
    In het weekend slaapt hij uit tot een uur of 9 en hij doet het daar prima op.
    Gelukkig ziet hij er goed verzorgd uit en vertoond hij (meestal) geen vervelend gedrag, want anders moet ik bang zijn voor praatjes in de buurt, denk ik.......

7. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Hahaha, grappig dit, eerst alleen maar lezers en nu kijk ik een paar dagen niet en plotseling heel veel reacties, top!
    Natuurlijk heb ik geen bezwaar tegen kinderen, die buiten spelen.
    Alhoewel je je ook binnen kunt vermaken met andere dingen dan een Ipad😄. En heb ik ook geen drugsdealers in de straat...
    Ik woon in een rijtjeshuis op een hoek en meteen naast mijn huis is de stoep/straat. En daar spelen dus van 's ochtends vroeg tot een uur of 10 kinderen. Dus als ze herrie maken staan ze dus daadwerkelijk onder het raam van mijn kinderen te gillen. Ook zetten ze vaak muziek op met zo'n draagbaar boxje... Ik ben absoluut geen zeur, ik vind veel goed, maar daar word ik toch echt niet blij van op een doordeweekse avond.
    Mijn zoontje van 7 is een heus ochtendmens en staat elke ochtend om half 6 op, dus om 8 uur in de avond is hij echt op. Als hij dan niet kan slapen, omdat zijn vriendjes buiten staan te gillen vind ik niet leuk en hij ook niet 😄.

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Dat neem ik ter kennisgeving aan als je het niet erg vindt ;)

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Wat een onzin! Of je voortdurend je kind gaat volgen wat hij doet.

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik speelde vroeger heel veel buiten. Kwam uit school en ging gelijk naar buiten. Rond etenstijd kwam mijn moeder ons altijd roepen/halen. In de vakanties mochten we altijd na het eten weer naar buiten. Soms zelfs met alle buurtkinderen tot 21:30 uur buiten.

Was altijd heel gezellig, soms aten we ook met alle kinderen buiten. Soms zaten we wel eens in een kringetje en gingen we kwartetten buiten of met flippo's spelen.

Nu zijn mijn zoons ook vaak buiten. Zeker straks in de vakantie en het is hopelijk lekker weer, dan lekker buiten spelen.

Deel Deze Pagina