Hoi meiden, Weet niet precies waar ik het moet plaatsen dus even hier. Weet iemand van jullie misschien hoelang normaal de uitslag van een zaadonderzoek duurd? Volgens mij is dit dezelfde dag al bekend maar volgens het geweldige ziekenhuis van mijn man duurd dit minimaal 3 weken. (Volgens mij kan dit helemaal niet, het kan wel dat ze het pas 3 weken geven maar hij is volgens mij echt wel eerder bekend) hij is nu voor de 2e keer gesteriliseerd nadat ze het de eerste keer niet goed hadden gedaan en vind het een beetje raar dat we 3 weken moeten gaan wachten op de uitslag vandaar mijn vraag. Volgens diegene aan de telefoon is het pas na 3 weken bekend of er zaad is, maar na 3 weken is het toch al lang dood of denk ik gewoon te simpel
Ik doe dat onderzoek hier zelf (huisartsen praktijk), kwestie van een paar minuten. De patiënt bel ik altijd de zelfde dag nog de uitslag door. Maar na een sterilisatie mag er helemaal geen zaadcel meer inzitten of deze nu levend is of dood.
Zoiets dacht ik dus ook! Mijn man is dus begin december weer gesteriliseerd voor de 2e keer, na de eerste keer heeft hij 3 keer een onderzoek gehad waarbij ze zeiden dat er geen zaadcellen meer waren, ik was zwanger hij is weer gegaan voor een onderzoek en bleek volledig vruchtbaar. De 2e keer zou er dus meteen gekeken worden waar het fout was gegaan, maar dit hebben ze dus niet gedaan. Ze hebben de operatie gewoon weer opnieuw gedaan, oude knoopjes eruit en nieuwe erin en hebben dus niet gehoord waar en hoe het fout is gegaan. Vorige week moest hij dus zaad inleveren en nou krijgen we pas 20 februari de uitslag. Toen hij net belde om te vragen of het niet eerder kon zeiden ze dat dit minimaal 3 weken duurd voor het bekend is.... heb er niet zoveel vertrouwen meer in na alles dus wil gewoon graag duidelijkheid.
Kan je het niet gewoon bij de huisarts laten onderzoeken dan? Ik kan ne zo vooestellen dat je straks ook geen vertrouwen hebt in de uitslag als ze weer melden dat er geen zaadcellen zijn gevonden.
Nee helaas, mijn man is militair en moet dus naar het militair hospital voor alle ingrepen/onderzoeken. Anders hadden we al lang naar een ander ziekenhuis gegaan.
Mijn man heeft binnenkort de sterilisatie en in de papieren staat ook dat na inleveren het 3 weken duurt tot de uitslag bekend is, is in een gewoon ziekenhuis (dus niet militair)
misschien moet je eens navragen wat het kost als je dit zelf betaald bij je huisarts? Ik zou er ook niet echt vertrouwen in hebben als ik eerlijk ben.
De vorige keren hoefden we maar een week te wachten, dus denk even kijken hoe het bij jullie was. Wil nu gewoon heel graag weten waar ik aan toe ben. Ik wacht het nu maar af tot 20 februari, en anders ga ik inderdaad eens kijken wat het kost als we het ergens anders laten nakijken.
Bij ons duurde het elke keer 3 dagen. Kan dat je pas na drie weken mag bellen, maar de uitslag is al veel eerder bekend hoor, dat moet direct gebeuren, want ze moeten weten wat er leeft en dat blijft geen drie weken leven in een potje
@Mar1974, ja dat bedoelde ik dus! Maar die assistente zei dat het 3 weken duurd voor ze de uitslag hebben, en dat vond ik dus onzin. Dat het 3 weken duurd voor een arts tijd heeft om het door te geven vind ik dan al geloofwaardiger klinken. Hij word zelf gebeld door een assistent uroloog 20 februari. Al vind ik dat ze zulke uitslagen ook wel gewoon per post kunnen doorsturen... (heb ik tenminste ook bewijs)