Altijd maar trek..!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynn85, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jemig, een hele zak chips 's avonds wegwerken? Ben je dan niet misselijk daarna? :( (hier namelijk al snel misselijk na wat snoepen, doe het ook niet veel (alleen met mate).)

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hier nog zo'n chipsverslaafde :oops:
    Maar nu geen hele zak meer per avond (vroeger wel hoor) nu eet ik meestal een halve zak en daarna nog chocola of iets anders :oops:
    Ik kom er ook niet vanaf.... :rolleyes: :rolleyes:

3. Writer

Writer Niet meer actief

rond half 10 ook altijd trek en honger , als niet aan toegeef ,krijg ik allen maar nog meer honger :(
    ik dacht ook dat ik einge was , tot ik een keer vertelde op schoolplein allemaal moeders die ook toegaven dat ze dat ook hadden rond half 10 weer honger , ik heb ook niet altijd trek maar echt honger , dan neem ik wat broodtje met lekkers smeren enzo
    maar dat is wel een gewoonte bij mij hoor , want als een tijdtje niet doe dat hoeft dat ook niet ,maar om dat af te leren kost wel veel tijd hoor , ik kan dat nu niet , toen mij hubbie thuis was met avond eten ,deed ik nooit omdat we laat aten z'n rond 7 uur , maar nu 6 uur en we hebben al gegeten en afgewassen dus krijg weer honger na 3 uurtjes :)

probeer gewoon gezonde dingen te eten , zeg ik tegen mezelf ook soms maak ik een schaaltje met fruit ,maar ja er zijn zooo veel andere lekkere dingen in huis , en om niks in huis te nemen is ook geen optie ,we hebben vaak onverwacht visite dus koekjes en lekkers horen ook erbij
    dus ik heb geen oplossing :)

4. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Haha, absoluut niet nee. Zou zelfs makkelijk nog meer chips op kunnen eten, maar het is dat de :sick: op het gezicht van mijn partner me dat vaak belet :rolleyes:

Amber70 en Crisje, jullie hebben absoluut gelijk en ik weet ook dat de enige remedie (net als bij andere verslavingen) is om het gewoon NIET MEER TE DOEN. Er mee te stoppen..

Maar ja, ieder nadeel heb zijn voordeel he? Is voor mij echt een ontspannen geniet-momentje op de dag, mijn zak chips... 8)

Binnenkort toch maar weer eens met de billen bloot en een poosje zonder chips :(

5. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Nou dan zijn jullie niet de enigste, hier nog een ongelooflijke vreetzak! Kan nergens van af blijven.Ik ben niet afgevallen, gooi het ook maar op de BV want heb enorme trek in allerlei dingen.. ben nu wel een beetje aan het uitkijken dat ik niet teveel aankom. Zeg ook vaak tegen mezelf kap er nou eens mee en neem een komkommer ofzo of een schrijfje tomaat. :oops:

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb binge eating gehad, geen grotere verslaafde dan dat! :(

ik denk dat je creatief moet zijn, dat je moet zoeken naar wat voor jou werkt. en volhouden. ik had zelfs onbtwenningsverschijnselen: als ik niet kon snoepen als ik wilde kreeg ik het koud, ging ik trillen en hyperventileren! :confused:

het heeft mij 7 jaar, ambulante behandeling, deeltijdtherapie en nazorggroepen gekost om ervanaf te komen.

en amber heeft gelijk, het is OOK een fysieke verslaving. maar daar kom je gemakkelijker vanaf dan het mentale gedeelte...
    het is echt loodzwaar!

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ja Marieke, dat is ook loodzwaar. Dat gaat verder dan de fysieke gewenning, dan kom je op het vlak van ´de functie van eten´...
    Ben je er vanaf? (voor zover je er echt vanaf kunt raken, ik weet dat mensen hier enorm mee kunnen worstelen) Hoop dat je het wel onder controle hebt. Jij moet natuurlijk lekker genieten van je zwangerschap!

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahaha vind ik ook. Ik heb nu ook veel meer trek en helaas ook 9 van de 10 keer in ongezond. Baal er soms wel van, maar ach het hoort er misschien ook wel bij

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier ook een enorme chipsverslaafde, ben nu weer aan het afkicken bij mijn zoveelste afvalpoging. Maar het is zooooo lekker!

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hi hi, ben jij mij? :)

Ik heb deze week maar 1 zak voor mij meegebracht van de winkel en ga niet meer voor vrijdag winkelen... Spijtig voor mij :D Er moeten echt een paar kilo's af!

11. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Poeh Marieke1983, dat is wel heel heftig zeg.
    Wat ontzettend knap dat je hebt kunnen doorzetten na al die tijd en ervan af bent gekomen!
    Loodzwaar lijkt het me inderdaad.
    RESPECT voor jou! Je bent echt een sterke vrouw dat je het binge-eaten achter je hebt kunnen laten :thumup:

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    :) ben toch blij dat er mede verslaafden zijn hoor....dacht al dat ik de enige was die zoooo van chips houdt, en het ergste is nog dat ik alle soorten lekker vind!

@ Marieke: ook mijn respect hoor dat je het overwonnen hebt. :thumup:

13. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Je kan inderdaad door zwangerschap schildklierproblemen krijgen, dan moet je even via de huisarts bloed laten prikken.

14. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb deze zwangerschap al zoveel m&m's gegeten dat ik niet meer met de billen bloot durf :confused: :D
    Ben al 21 kilo aangekomen en volgens mij zit 15 kilo daarvan op die plek :confused:

15. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    :) Crisje....
    Ik sta ook niet letterlijk graag in mijn blote billen hoor ;)
    Maar wat die zwangerschapskilo's betreft.....daar moet je je geen zorgen over maken, die gaan er toch meestal snel weer van af.
    Ik was ook 22 kg aangekomen en was na 3,5 maand alweer op mijn gewicht. Zonder iets te hoeven doen/laten. (gaf wel borstvoeding)

En m&m's, daar kun je ook van blijven (vr)eten inderdaad :D

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    @chipske, dit is mn 5e zwangerschap en alle keren kwam ik 20 kilo aan. En het is er NOOIT vanzelf afgegaan. Van iedere zwangerschap bleven er minsten 10 kilo plakken.
    Na mijn 1e 3 zwangerschappen ben ik streng gaan lijnen en 32 kilo afgevallen. Ben daarna altijd op gewicht gebleven zonder op mn eten en snoepgedrag te hoeven letten (mijn lichaam slaat blijkbaar ALLES als vet op tijdens zwangerschap)
    Na 15 jaar nog een keer zwanger en helaas tzelfde verhaaltje als vroeger, weer 20 kilo...en 10 plak kilo's. En nu zit ik weer aan de 20 kilo, en moet nog 9 weken.....
    Van BV val ik helaas gen gram af, mijn dochtertje heeft het 1,5 jaar gehad en toch belven die 10 plak kilo's zitten.
    Dus ik kan straks na de BV weer gaan lijnen, ben alleen bang dat dat heel moeilijk gaat worden omdat je altijd hoort dat dat na je 30e heel moeilijk gaat.
    Dus uhh...ik maak mij er wel druk over (maar niet druk genoeg om niet toe te geven aan mijn m&m's verslaving :D)

17. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

geen zwangerschap bij mij nu en ook niet geweest.. schommel ook heel erg met gewicht.. kan de ene week 66 kilo wegen en de andere week weer 72 .. :(!

ik eet ook alles op wat los en vast zit ;) heel vervelend maarja.. moet er ook maar eens mee stoppen.. heb het weleens geprobeerd om gewoon 1 zak chips + 1 rol koekjes te halen per week.. maar die is in 1 dag op en denk ik de volgende dag: ja anders haal ik er nog 1, en dan is het echt over! NOU JE RAAD HET AL.. NIET DUS!:D

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wow, bedankt voor jullie berichtjes!

ben er idd vanaf, ben al dik 2 jaar zonder eetbuien en een jaar zonder ongecontroleerd snoepen. maar ik heb super veek hulp gehad van mijn vriend, zonder hem had ik het nooit gered!

maar het kan dus wel! :D

19. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Crisje, het spijt me dat ik je dan misschien (onbedoeld) gekwetst heb met mijn uitspraak! Nogal kortzichtige reactie van me, achteraf gezien :oops: ...want tuurlijk weet ik dat het niet bij iedereen zo makkelijk er weer af gaat.

Ontzettend rot voor je meid dat er bij jou telkens kilo's blijven plakken. Ik kan me voorstellen dat je er dan nu heel anders in staat en je met momenten druk maakt hoe het dan straks na de bevalling moet..
    Maar wie weet is het nu wel anders? Ook al is het 4x anders gegaan?
    (Ik hoop het van harte voor je)
    Geniet nu nog lekker (voor zover zwanger zijn voor jou genieten is/kan zijn) van de laatste loodjes en van de m&m's. Wat straks komt, zie je dan wel weer....

:thumup:

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    chipske, je hebt me niet gekwetst hoor. Kan wel ergens tegen. Ikzelf steek ook de draak met mijn lijf en mn vriend en zoons doen daar vrolijk aan mee. (zo is ons gezin haha, elkaar vaak plagen en rake opmerkingen maken :D)

Deel Deze Pagina