altijd maar vragen om eten.....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door duveltje, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

maar ik geef hem niet de hele dag door fruit drinken of eten.
    hij krijgt zijn ontbijt, lunch en avondeten. tussendoortjes die hij krijgt moet hij ook gelijk opeten en drinken want ik ga niet na een uur weer iets geven omdat hij het vorige niet op had. dat is gewoon slecht voor het gebit

2. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ik heb er nog eens goed over nagedacht!

Ik ga ipv de glazen pot - hoewel dat een heel goed idee is!- toch de kookwekker gebruiken, en wel omdat ik nu nog wil beslissen wanneer het tijd is voor zijn tussendoortje.
    Ik heb het niet getest, maar ik ben er van overtuigd dat meneer binnen no time die hele pot achter zijn kiezen heeft en ik 's middags nog steeds met een zeurend kind zit. Natuurlijk moet Thije ook leren dat hij het lekkers etc. ook kan spreiden, maar ik hecht nu een groter belang aan het leren wachten. Naar mijn gevoel krijg ik dat beter voor elkaar met de kookwekker.

Ik heb gisteren de kookwekker gebruikt voor iets anders, nl. om aan te geven hoe lang hij nog mocht spelen voor het slapen, en dat ging super! Normaal gesproken was Thije koning van de uitstelpogingen, maar nu was duidelijk dat als het belletje ging, we naar boven zouden gaan!

Meneer ligt nu nog te slapen; strakjes eens proberen hoe het gaat met iets lekkers!

Ik ben me trouwens erg bewust van fruitsuikers hoor; we geven meestal 2 normale/grote stukken fruit, of 3 kleinere. We hebben nu nog mini-appeltjes van de boom van mijn ouders liggen en met ongeveer 3 grote happen zijn die op (jammer want ze zijn heeerlijk!!). Dan krijgt hij dus iets meer fruit!

3. silvermist

silvermist Niet meer actief

haha toevallig heb ik de kasten al op die manier ingedeeld en ze helpt bij alles wat ze maar kan helpen, ze ziet mij alles doen elke dag (thuismoeder) en ze wil dus graag alles hetzelfde doen als mama dus dat meehelpen zit wel goed hier, misschien zelfs te goed :)

ze poept prima gewoon om de dag zoals ze al van begin af aan doet, en appel vind ze ook prima haha qua fruit maak ik me niet zo druk is meer de soepstengels waar ze geen genoeg van kan krijgen ;)

Deel Deze Pagina